Gå til innhold
Purt Gull

Purt Gulls treningsdagbok - bevare muskler, forbrenne fett

Anbefalte innlegg

VET

Her var det mye innsats!

Hvor høy er du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Purt Gull
1 minutt siden, VET skrev:

Her var det mye innsats!

Hvor høy er du?

På en god dag er jeg 1.77.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
^^Belle^^

Namnam. Laks+avokado er match made in heaven. :sikle: 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Raggy
På 1.3.2019 den 10.20, Purt Gull skrev:

På en god dag er jeg 1.77.

 

:hakeslepp: :ler: 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull

:P

 

Dagens trening:

Low bar squat: 3 sett med 10x100

Leg curls

Pull ups

Biceps 

Legger 

 

Spist bra med mat, og begynner så smått og se endring i speilet! 👊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull

Middag på lørdag. Kyllingtaco:

image.thumb.png.95da9c569552633a8b9a6aed84b899d5.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Purt Gull

Da er jeg i gang med tredje mikrosyklus (uke) på trening, som altså begynner hver søndag. Denne uka og neste legger jeg på sett for å øke i volum, i tillegg til intensitet der det er rom for det.

Trening i går:

Skråbenk med hantler 5 sett (økning fra 4 sett forrige uke)
Militærpress 3 sett
Sidehev 3 sett
Triceps 4 sett + 1 myo-sett (15+3+3+3). (myo-settet er økning fra forrige uke).

 

 

Snittvekt siste fem dager regnes ut i morgen. Umiddelbart tror jeg ikke den vil være så mye lavere enn ved sist utregning, noe som tilsier at jeg er litt bak skjemaet, uten at jeg stresser av den grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Raggy
23 timer siden, Purt Gull skrev:

Da er jeg i gang med tredje mikrosyklus (uke) på trening, som altså begynner hver søndag. Denne uka og neste legger jeg på sett for å øke i volum, i tillegg til intensitet der det er rom for det.

Trening i går:

Skråbenk med hantler 5 sett (økning fra 4 sett forrige uke)
Militærpress 3 sett
Sidehev 3 sett
Triceps 4 sett + 1 myo-sett (15+3+3+3). (myo-settet er økning fra forrige uke).

 

 

Snittvekt siste fem dager regnes ut i morgen. Umiddelbart tror jeg ikke den vil være så mye lavere enn ved sist utregning, noe som tilsier at jeg er litt bak skjemaet, uten at jeg stresser av den grunn.

Venter spent på resultat! :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull

Snittvekt siste 5 dager viser 76,3, dvs 0,2 ned siste fem dager. Totalt ca 1,4 kg på 2-3 uker, hvilket i og for seg er etter skjemaet.

Trening i går:

Knebøy, high bar a2g: 10x100, 8x100, 8x100, 8x100, 8x100. Føltes litt for tungt etter en lang arbeidsdag, men det gikk. Neste uke skal jeg pushe til failure, for uka etter der er deload :)

Leg ext: 3 sett

Roing: 3 sett

Biceps: 4 sett + et myo-sett.

3 sett leg raises.

 

Etter trening feira jeg med burger :P Starta dagen i dag med en proteinshake+banan, så blir det litt frukt og kyllingsalat til lunsj i dag før jeg igjen inntar "fastemodus", dvs. går ned i matinntak fram til nærmere trening i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull

Trening i går:

Benk 8x75, 8x75, 8x72,5, 10x60, 10x60

Kabel-flies: 3 sett

Kabel-sidehev: 3 sett

Triceps: 1 myosett

 

Legger

 

Sliter litt med benkpressteknikken, men jobber med saken!

Ellers går det sakte, men sikkert nedover på veka. Vil tro snittvekta neste gang viser en halvkilo ned. Fra søndag begynner siste treningsuke. Uke etter der igjen tar jeg en uke med lett trening og mer mat (vedlikehold av vekt), før jeg begynner på en ny syklus. Da er jeg også halvveis :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
^^Belle^^

Du er så flink som klarer å holde deg på så stø kurs. :tommelsmil: 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull

Tusen takk, @^^Belle^^

du skulle sett meg i helga :P Ble litt snop på lørdagen og en del foccacia med aioli på søndagen. Herregud, det er jo umulig å stoppe når man først begynner :P

Uansett: Snittvekt viser 0,3 ned. Litt saktere enn planlagt, men får prøve å gå litt mer agressivt ut denne uka fram til diettpause fra neste uke.

 

Trening lørdag:

Low bar squat: 12 x 100, 10 x 100, 10 x 100

Lårcurl

Pull ups: 8, 8, 7

Mage

Legger (sittende tåhev)

 

Sist uke før deload begynner her. Det vil si at jeg trener til failure i mange av settene.

Trening søndag:

Skråbenk: 12x27,5, 12x27,5, 12x30, 10 x 30, 10 x 27,5

Overhead press

Sidehev

Triceps

 

 

Treningsfri og minimalt med mat i dag. Kun proteinshake, kaffe og vann hittil. Fikk brått lyst på peppermakrell, så skal se om det blir "middagen" etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Raggy

Ser ut som du har hatt to kanontreninger! Skråbenk er en hard øvelse. Det er på en måte vanskelig å aktivere ryggen å få godt oppspenn synes jeg. Jeg er skikkelig støl etter benkpress i går, endelig. Fresa som en villkatt på slutten  :twisted:

 

Boksemakrell er digg. Det hender jeg spiser det most sammen med kokt egg og knekkebrød :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Purt Gull
På 11.3.2019 den 19.16, Raggy skrev:

Ser ut som du har hatt to kanontreninger! Skråbenk er en hard øvelse. Det er på en måte vanskelig å aktivere ryggen å få godt oppspenn synes jeg. Jeg er skikkelig støl etter benkpress i går, endelig. Fresa som en villkatt på slutten  :twisted:

 

Boksemakrell er digg. Det hender jeg spiser det most sammen med kokt egg og knekkebrød :) 

Ja, enig i at det er vanskelig å spenne opp. Jeg flytter benken litt tett oppmot veggen, så jeg kan spenne litt ifra med beina, ellers føler jeg at sitter i en slags "grop".

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull

Trening tirsdag:

Etter kun ca 1000 kcal dagen før, med noe refeed i forkant av denne økta, føltes det svært tungt:

Knebøy, high bar a2g: 10x100, 10x100. 10x100, 8x100, 8x100.
Leg ext: tre sett
Roing: fire sett. Var så sliten her at jeg til slutt ga opp på siste sett og dro hjem. Hadde ingenting mer å gi.

 

Trening onsdag:

Benkpress: 8x75, 8x75, 8x75, 8x75, 10x75
Kabelflies
Kabelsidehev
Triceps, to myo-sett
Benhev


Betraktelig bedre trening her, etter to dager med mer normal spising igjen.

 

 

Treningsfri og litt mindre mat igjen i dag. Vekta går sakte, men sikkert nedover. Dog noe saktere enn planen, så jeg justerer litt etter "diettpausen" neste uke, som skal bestå av lett trening (deload) og maintance kaloriinntak.

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nyttig

Høye volum, hva skal du gjøre etter 9uker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull
1 time siden, Nyttig skrev:

Høye volum, hva skal du gjøre etter 9uker?

Ja, men intensiteten er ikke så høy (før nå, altså siste uke), så det går.

Hvis jeg når målet jeg har satt (jeg ligger litt bak skjemaet), så kan jeg tenke meg en bulkeperiode med mini cuts innimellom. Hvis målet er 13% @ 80 kg på lang sikt, så må det jo bulkes på et punkt, samtidig ønsker jeg ikke å ligge på mer enn 16-17% fett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Purt Gull

Siste oppdatering før cut-pause og deload.

Trening fredag:

Low bar squat, 8x110, 8x110, 8x110,8x110

Lår curl tre sett

Pull ups tre sett

Bicepscurl ett sett myo

Legger

 

 

Snittvekt ned 0,1 kg på fem dager :P dvs. totaltvekt ned 1,7 kg på fire uker. Litt etter skjemaet, men jeg er egentlig fornøyd. Har et lite håp om at jeg faktisk har gått litt opp i muskelmasse denne siste uka, til tross for et bittelite underskudd uka sett i helhet. Som sagt, jeg er uansett fornøyd med de siste fire ukene. Liker å gå langsomt ned når treninga ikke kjennes uutholdelige tung, og at jeg ikke går rundt og er spesielt sulten. Dagene med "semifaste" har egentlig bare vært deilig, da jeg har bare kunnet fokusere på jobb osv. Ellers har jeg spist mye god mat samtidig som jeg har gått ned i vekt, så i verste fall så bare forlenger jeg perioden med fire uker til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fnugg
Skrevet (endret)

Helløu :nigo:

Ikke for å friste dere, men jeg skal spise sushi og Oatlyis idag - jeg kaller det bare «grow yo glutes» dietten :hoho:

Siste trening jeg hadde ble jeg riktignok småuggen av innsatsen, men programmet var jo helt idiot med ca femten ulike øvelser for absolutt alle muskelgrupper - jeg kjørte vill innfallsmetode. 

Ny favoritt er sittende hip thrust med strikk og sumomarkløft!

Endret av Fnugg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

×