Gå til innhold

PGs treningsdagbok - ny fullkroppsplan, se s.5


Pierre Gynt

Anbefalte innlegg

 

image.thumb.png.d495768b4724ebe1cac04d3c46479a43.png

 

Sashimi fra i går:

210 kcal:

P20/K0/F13

 

+ soya

 

 

Endret av Purt Gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening i går:

Benkpress 8x70,8x70,8x70,8x60,8x60 - alle sett relativt komfortable.

Kabelflies 3 sett

Kabelsidehev 2 sett

Triceps overhead pushdown over benk 4 sett

Litt kosetrening for mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raggy skrev:

Sukker mener du 😁 Hva med frukt så du får næring i tillegg?

Sukker er i høyeste grad næring, selv om det i denne formen ikke inneholder så mye mikronæringsstoffer  ☝️

Men før dette spiste jeg faktisk tre frukt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Purt Gull skrev:

Trening i går:

Benkpress 8x70,8x70,8x70,8x60,8x60 - alle sett relativt komfortable.

Kabelflies 3 sett

Kabelsidehev 2 sett

Triceps overhead pushdown over benk 4 sett

Litt kosetrening for mage

Ser du har ganske korte økter. Jeg kan ikke så mye om oppsett av program... Hvor mange ganger pr uke knuser du hver muskel?

 Du løfter bra i benk! Gleden er når ryggmusklene er de som gjør det meste av jobben i øvelsen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Purt Gull skrev:

Sukker er i høyeste grad næring, selv om det i denne formen ikke inneholder så mye mikronæringsstoffer  ☝️

Men før dette spiste jeg faktisk tre frukt :P

Jaja.. du skjønner hva jeg mener :) Sukker er helt klart et drivstoff. Med frukt får du jo mer bonus med tanke på fiber og vitaminer feks :) Jeg har prøvd pre-workout (koffein) men merket ingen forskjell..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raggy skrev:

Ser du har ganske korte økter. Jeg kan ikke så mye om oppsett av program... Hvor mange ganger pr uke knuser du hver muskel?

 Du løfter bra i benk! Gleden er når ryggmusklene er de som gjør det meste av jobben i øvelsen :):)

Jeg skulle ønske de var kortere. Somla litt på slutten, så denne tok faktisk 1,5 time. Men det må da merkes at jeg har pauser på rundt 3 minutter på basisøvelsene (benk i dette tilfellet), plus oppvarming. Kortere pauser på de andre øvelsene, men aldri mindre enn ett minutt. Prøver egentlig å holde meg til rundt én time.

Jeg trener hver muskel minst to ganger i uka - jeg prøver å unngå å knuse dem, da, men kun å gi dem nok kos til å generere en respons, men nok til å være fit for fight to-tre dager etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Purt Gull skrev:

Jeg skulle ønske de var kortere. Somla litt på slutten, så denne tok faktisk 1,5 time. Men det må da merkes at jeg har pauser på rundt 3 minutter på basisøvelsene (benk i dette tilfellet), plus oppvarming. Kortere pauser på de andre øvelsene, men aldri mindre enn ett minutt. Prøver egentlig å holde meg til rundt én time.

Jeg trener hver muskel minst to ganger i uka - jeg prøver å unngå å knuse dem, da, men kun å gi dem nok kos til å generere en respons, men nok til å være fit for fight to-tre dager etter.

 

 Jeg bruker ca tre kvarter inkl oppvarming, men har jo endel myoreps, å det er kjapt og effektivt. Du har nok mye lengre pauser enn det jeg er kjent med, men antar du har det slik av en grunn :) En kropp full av sukker holder trøkket lenge oppe 😋😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening på lørdag:

Noe endra program, dropper rumensk mark til fordel for low bar knebøy og lårcurl.

Knebøy (low bar) 12 x 100, 10 x 100, 10x100
Lårcurl 2 sett
Pull-ups 8, 6, 6 (ikke i nærheten av raggy sine!)
Bicepscurls
Legger




Trening på søndag:

Skråbenk 15x25,12x25, 12x25, 12x25
Militærpress 8x32,5, 8x35, 7x35
Sidehev
Triceps push down
Mage

 

 

Fornøyd med trening i første mikrosyklus. De fleste sett er godt innenfor failure, så kommer til å øke fint. Fra neste uke legger jeg til et ekstra sett her og der også, for økt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semifaste i ukedagene med treningsfri ga meg mulighet til å spise godt i helga innimellom to treningsøkter. Ble blant annet indisk take away, taco, pasta ++

 

Oppsummering av første uke:

4 treningsøkter gjennomført
Vektsnitt: 76,9 (ned 0,6)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Purt Gull skrev:

Semifaste i ukedagene med treningsfri ga meg mulighet til å spise godt i helga innimellom to treningsøkter. Ble blant annet indisk take away, taco, pasta ++

 

Oppsummering av første uke:

4 treningsøkter gjennomført
Vektsnitt: 76,9 (ned 0,6)

 

Bra ukesrapport! Var dette målet ditt? Fin vektnedgang :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Raggy skrev:

Bra ukesrapport! Var dette målet ditt? Fin vektnedgang :nori:

Takk! Ja, det var det!

Semifaste i går og i dag. Hadde egentlig tenkte å trene i dag, men jobber til seint, så det lar seg nok ikke gjøre. Da ble det to dager treningsfri. Ikke ideelt, men tar det altså igjen i morgen. Så blir det trening på torsdag, lørdag og søndag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Purt Gull skrev:

Takk! Ja, det var det!

Semifaste i går og i dag. Hadde egentlig tenkte å trene i dag, men jobber til seint, så det lar seg nok ikke gjøre. Da ble det to dager treningsfri. Ikke ideelt, men tar det altså igjen i morgen. Så blir det trening på torsdag, lørdag og søndag også.

Jeg skjønner ingenting av de faste utrykkene, men det får så være. Liker nerder som gjerne trener i helgene :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Raggy skrev:

Jeg skjønner ingenting av de faste utrykkene, men det får så være. Liker nerder som gjerne trener i helgene :)  

Hehe, det er jo egentlig ikke "faste". Det handler bare om å spise mindre noen dager, og "normalt" på andre. Når det er over 24 t sist treningsøkt, så tillater jeg meg å spise mindre mat, så kan jeg heller fylle på rundt treningsøktene mine. Det blir en slags 5:2, egentlig. Noen kaller det også for calorie cycling. Det bryter med den tradisjonelle tanken om at man må ha et jevnt kaloriunderskudd hver dag. Det passer meg mye bedre, for jeg klarer meg fint med lite mat i hverdagen, samtidig som jeg elsker å spise større måltider, kanskje spesielt i hyggelig selskap i helger. Det gjør det mye lettere å "være på diett".

Å jeg er defintivt nerd! Haha. Liker godt å trene i helger, da jeg ofte har mer overskudd også :) Tida med fest og moro er forbi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening i går:

A2G high bar knebøy: 10x100, 8x100, 8x100 8x100. Kjentes ganske tungt, var nok temmelig nær failure på siste. Hadde dessverre glemt skoa jeg vanligvis tar knebøy i.

Leg ext. 3 sett

Pendlay rows: 3 sett

Biceps curls: 4 sett

Jump calf raise: 3-4 sett (noterer aldri den :P)

 

Var litt sliten i går etter hektisk jobbsituasjon, så bestemte meg for å cashe inn litt på flexitida ved å ha en lang morgen hjemme i dag, spise en større frokost. Drar hjem nå og spiser, før trening i kveld - hvor benkpressen venter ❤️

Ny snittvekt (siste fem dager) viser nedgang på 0,3 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening igår:

Benkpress: 8x72,5, 8x72,5, 8x72,5, 9x60, 9x60
Kabelflies: 3 sett
Kabel sidehev: 2 sett
Triceps tau over benk: 4 sett.
Mage

Det var i grunn en veldig bra økt.

Prøver også å meditere igjen. Bruker headspace. Har vært flink til det før, og det hjelper meg til å fokusere på jobb, osv. Håper jeg klarer å holde det gående :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...