Gå til innhold

prøverpåny prøver på søsken


prøverpåny

Anbefalte innlegg

Innstilt på at det samme skjer med meg, at jeg må vente til syklusen etter pga aaaaltfor mange egg. Jeg håper at alt går etter planen og at jeg får et vellykket uttak neste uke 🤞🏻 Synes du uttaket var vondt eller «no stress»? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Innstilt på at det samme skjer med meg, at jeg må vente til syklusen etter pga aaaaltfor mange egg. Jeg håper at alt går etter planen og at jeg får et vellykket uttak neste uke 🤞🏻 Synes du uttaket var vondt eller «no stress»? 😊

Har fått ut maks 14 egg på samme dose tidligere, men det har vært kort protokoll. Litt overrasket over at det ble så mange flere nå, men ble jo forberedt på det etter UL. Uttaket gikk helt greit, heldigvis var det legen jeg liker best på uttak som gjorde det. Måtte ta noen tekniske pauser siden det ble så mange for å skylle gjennom nålen de bruker, men alt i alt er bra uttak. 

Blir det UL på deg denne uka for å se modning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor forskjell det kan være på sykluser sånn sett. Ville ikke bekymret meg så veldig for at det var «for mange», det kan jo fort gå veldig fint dette og. Blir spennende å se hvordan de utvikler seg men sikkert deilig for kroppen med en pause nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Wiley skrev:

Det er rart hvor forskjell det kan være på sykluser sånn sett. Ville ikke bekymret meg så veldig for at det var «for mange», det kan jo fort gå veldig fint dette og. Blir spennende å se hvordan de utvikler seg men sikkert deilig for kroppen med en pause nå. 

Ja, tror det kunne blitt litt vel hardt å gå rett på innsett nå. Grugleder meg til telefonene de neste dagene for å høre om befruktning og om det blir noen å fryse ned. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått uttak! :klemmer: Eg fekk ut 25 egg på det meste, og 17 egg på det forsøket eg fekk ut færrast egg. Bedre med for mange enn for få egg, seier no eg! ;)

Kva er grunnen til at det blir totalfrys? Er du overstimulert? Eg har alltid hatt innsett berre nokre dagar etter egguttak, også den gangen eg fekk ut så mykje som 25 egg på egguttaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, prøverpåny said:

Ja, tror det kunne blitt litt vel hardt å gå rett på innsett nå. Grugleder meg til telefonene de neste dagene for å høre om befruktning og om det blir noen å fryse ned. ☺️

Synes de dagene er så stress, nesten værre en testdagen 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Gratulerer med overstått uttak! :klemmer: Eg fekk ut 25 egg på det meste, og 17 egg på det forsøket eg fekk ut færrast egg. Bedre med for mange enn for få egg, seier no eg! ;)

Kva er grunnen til at det blir totalfrys? Er du overstimulert? Eg har alltid hatt innsett berre nokre dagar etter egguttak, også den gangen eg fekk ut så mykje som 25 egg på egguttaket. 

Ja, det var derfor. Vet jo ikke helt enda om jeg blir overstimulert, men er vel i faresonen. Forrige gang jeg var i faresonen hadde jeg fått innsett etter å ha tatt blodprøve, men da var det ingen som hadde utviklet seg til blasto. Mulig det er litt av grunnen også, at det ikke er tid til å utvikle til blasto siden de ikke gjør innsett på lørdager. Da kan de heller ikke se om jeg blir overstimulert eller ikke.. 25 hørtes mye ut! 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Wiley skrev:

Synes de dagene er så stress, nesten værre en testdagen 🙃

Jeg vet 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 av eggene ble naturlig befruktet 🥳 Men det er nå spenningen starter for vår del, og om noen klarer å dele seg fint videre.. De skulle dyrke litt ulikt antall dager ut fra hvordan de så ut i morgen, men håper på noen gode 2-dagers i det minste. 🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøverpåny. 

 

Jeg måtte inn og kikke i dagboka di siden du hadde kommentert hos meg. Og her leser jeg at du er jo midt i et forsøk. Jeg håper at mange har utviklet seg slik de skal og at dere får mange på frys. Vi er jo i gang med fryseforsøk nå, og det er jammen mye lettere for kroppen. Så da kan du se frem til det nå når det blir totalfrys hos dere denne gangen. 

 

Jeg har forresten en gutt på 7 år som kom ved første ferskforsøk, og en jente på 5 år som kom ved første fryseforsøk. Nå har vi prøvd en runde med fersk i høst. Ble gravid men mistet i uke 7 ca. Så det er spennende tider hos oss også. 

 

Masse lykke til med tiden fremover. Jeg skal følge med her på hvordan det går med dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Viktoria85 skrev:

Hei prøverpåny. 

 

Jeg måtte inn og kikke i dagboka di siden du hadde kommentert hos meg. Og her leser jeg at du er jo midt i et forsøk. Jeg håper at mange har utviklet seg slik de skal og at dere får mange på frys. Vi er jo i gang med fryseforsøk nå, og det er jammen mye lettere for kroppen. Så da kan du se frem til det nå når det blir totalfrys hos dere denne gangen. 

 

Jeg har forresten en gutt på 7 år som kom ved første ferskforsøk, og en jente på 5 år som kom ved første fryseforsøk. Nå har vi prøvd en runde med fersk i høst. Ble gravid men mistet i uke 7 ca. Så det er spennende tider hos oss også. 

 

Masse lykke til med tiden fremover. Jeg skal følge med her på hvordan det går med dere. 

Så hyggelig at du tittet innom :) Ja, går spent og venter på om de har fått noen på frys. Av de fire uttakene våre hittil hvor vi har fått ut over 30 egg har bare et vært av tilstrekkelig kvalitet til å settes tilbake og selv det var ikke perfekt.. Vi har god befruktningsrate, men de deler seg ikke fint videre. Litt merkelig å tenke at førstemann kom så raskt naturlig.. 

Godt å høre gode historier fra andre, dere har jo hatt litt av en reise dere også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 egg ble fryst ned, så ganske drastisk reduksjon fra antallet som ble befruktet.. Mne veldig glad for at det ble noen i hvert fall, hadde jo veldig blandede forhåpninger. 😊 nå krysser vi fingrene for at de klarer opptining når den tid kommer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

2 egg ble fryst ned, så ganske drastisk reduksjon fra antallet som ble befruktet.. Mne veldig glad for at det ble noen i hvert fall, hadde jo veldig blandede forhåpninger. 😊 nå krysser vi fingrene for at de klarer opptining når den tid kommer!

Så bra at dere i alle fall fikk to :) Sa de noe om kvaliteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Viktoria85 skrev:

Så bra at dere i alle fall fikk to :) Sa de noe om kvaliteten?

De var åtte- og nidelt, så fine på dag tre. Det var flere som hadde utviklet seg, men de var visst litt for trege i utviklingen. Glemte å spørre om de dyrket videre på noen, men antar ikke siden de ringte i dag. Evt. blir det en hyggelig overraskelse i morgen om det blir flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Waldfee skrev:

Det høres jo bra ut med de to, da! Og kan jo hende at de trege henter seg inn igjen og blir fine 🤞😊

Ja, nå som jeg har summet meg litt er jeg jo fornøyd med to fine fryseegg selv om man alltid skulle håpe det var flere ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har fått to egg på frys iallfall. Så kryssar eg fingrane for at det er minst eitt av dei litt tregare egga, som kjem etter. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Bra at du har fått to egg på frys iallfall. Så kryssar eg fingrane for at det er minst eitt av dei litt tregare egga, som kjem etter. :tommel:

Takk 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...