Gå til innhold

Noen som vil bli med å gå ned 5 kg? :)


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

På 18.2.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Jeg er med! 

Veier 80,5 I dag og vil ned 5 kg. 

Morgendagens middag blir svinekoteletter (skjærer bort noe av fettet) og masse wokgrønnsaker med littegrann woksaus. 

Dagens middag var bakt laks som ble bakt på toppen av en blanding av store biter søtpotet, rødløk, paprika, squash og litt chili med en crème fraiche-dressing på toppen. 

Kyllingfilet med blomkålmos og dampende brokkolibuketter står også på menyen denne uka. 

Samt søtpotetsuppe. Mange supper metter godt og er lave på kalorier. 

Håper flere deler sunne og lettvinte middagstips! :)

Anonymkode: 250a2...2f2

Siterer meg selv. 

Har veiedag på torsdager av alle ting, så spennende å se om jeg klarer målet mitt. Jeg håper på 0,5 kilo i uka. Jeg trener på senter to ettermiddager i uka, og har begynt å gå til jobb (15 min hver vei, ca 2+ km hver vei og noen tøffe motbakker på vei hjem). Ikke super trening, men det er da litt. 

I går kveld juksa jeg. Jeg spiste opp barnas smarties 🙊

Anonymkode: 250a2...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slenger meg med fra mandag! Nå har jeg skjeiet ut i et par uker,  og nå har jeg vinterferie,  så startet når hverdagen begynner igjen.  

Jeg eser ut av karbohydrater,  så på mandag kutter jeg ut det.  Innfører også periodisk faste minst to dager i uken,  helst 3 dager.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sulten bare en time etter lunsj idag og kjøpte en svær kanelbolle med gul krem inni.  Også har jeg spist 7 twistbiter.  Huff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Siterer meg selv. 

Har veiedag på torsdager av alle ting, så spennende å se om jeg klarer målet mitt. Jeg håper på 0,5 kilo i uka. Jeg trener på senter to ettermiddager i uka, og har begynt å gå til jobb (15 min hver vei, ca 2+ km hver vei og noen tøffe motbakker på vei hjem). Ikke super trening, men det er da litt. 

I går kveld juksa jeg. Jeg spiste opp barnas smarties 🙊

Anonymkode: 250a2...2f2

Torsdag 14/2 veide jeg 80,5

21/2 - 80,1

Det var nok til å bli glad, selv om jeg innerst inne håpte å se 79,9 lyse mot meg. 

 

Hilsen S

Anonymkode: 250a2...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Torsdag 14/2 veide jeg 80,5

21/2 - 80,1

Det var nok til å bli glad, selv om jeg innerst inne håpte å se 79,9 lyse mot meg. 

 

Hilsen S

Anonymkode: 250a2...2f2

Dette er jo typisk ukesveing-problematikk. De 0,2 kiloene som du bruker energi å tenke på, er helt irrelevante da kroppsvekta kan variere mye fra dag til dag. Kanskje veier du 79,5; kanskje veier du 80,3 - det vet vi ikke.

Det er mye bedre å veie seg oftere og regne snitt, for da har du et mye mer valid tall å forholde deg til, slik at du ev. kan gjøre justeringer i matinntaket og treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Purt Gull skrev:

Dette er jo typisk ukesveing-problematikk. De 0,2 kiloene som du bruker energi å tenke på, er helt irrelevante da kroppsvekta kan variere mye fra dag til dag. Kanskje veier du 79,5; kanskje veier du 80,3 - det vet vi ikke.

Det er mye bedre å veie seg oftere og regne snitt, for da har du et mye mer valid tall å forholde deg til, slik at du ev. kan gjøre justeringer i matinntaket og treninga.

Men så er ikke folk her ute etter gode løsninger og varige resultater, bare noe å bekymre seg over og snakke om.

Anonymkode: 45ad6...4a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Purt Gull skrev:

Dette er jo typisk ukesveing-problematikk. De 0,2 kiloene som du bruker energi å tenke på, er helt irrelevante da kroppsvekta kan variere mye fra dag til dag. Kanskje veier du 79,5; kanskje veier du 80,3 - det vet vi ikke.

Det er mye bedre å veie seg oftere og regne snitt, for da har du et mye mer valid tall å forholde deg til, slik at du ev. kan gjøre justeringer i matinntaket og treninga.

Det er dette jeg velger å gjøre privat  :)

Jeg veier meg hver dag, og så er det gjennomsnittsvekten gjennom uken som gjelder når jeg ser på om det jeg gjør fungerer, eller om jeg må gjøre endringer.

For eksempel da jeg ble med i denne tråden var dagsvekten 65.8, men gjennomsnittlig ukesvekt var langt høyere.  (67.1). 

Uken etterpå var dagsvekten 65 kg ( -0.8 kg), og det som jeg noterte her.  I den private loggen min står det at vekten var 65.5, som var ukesgjennomsnittet.

Hittil denne uken har vekten variert mellom 65 og 64.3, gjennomsnittlig vekt er 64.6.

Uansett, både dagsvekt og gjennomsnittlig vekt gjennom uken viser at det jeg gjør fungerer, og det er det viktigste. :)

Lillemor

Anonymkode: 0f42f...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere når dere får helt syke cravings? Jeg vet det ligger godteri tilgjengelig for meg nå, og jeg HAR SÅ LYST til å dytte i meg, men tok en liten bit mørk sjokolade 86 % som dempet litt av søtsuget, men fy faen jeg kan få ekstremt cravings... Det er nesten som om det tar over kontroll, spesielt nå som jeg er trøtt og sliten i hodet og har null viljestyrke. Allikevel hjalp jo sjokoladen litt da 

 

Anonymkode: a6e7a...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere når dere får helt syke cravings? Jeg vet det ligger godteri tilgjengelig for meg nå, og jeg HAR SÅ LYST til å dytte i meg, men tok en liten bit mørk sjokolade 86 % som dempet litt av søtsuget, men fy faen jeg kan få ekstremt cravings... Det er nesten som om det tar over kontroll, spesielt nå som jeg er trøtt og sliten i hodet og har null viljestyrke. Allikevel hjalp jo sjokoladen litt da 

 

Anonymkode: a6e7a...50f

Vi har ikke så mye godt liggende i huset i uka, men jeg kan finne på å dytte i meg brødskive med syltetøy eller drikke oboy bare fordi jeg MÅ ha sukker!!     Idag har jeg spist lett gomorgen yougurt, en appelsin,  noen knaskerøtter, fjorland byggrøyngrøt, et lite stykke lansagne med to små hvitløksbaguettbiter og salat. Ikke spist kvelds ennå men tror jeg bare ska ha en banan.  Veie meg i morgen, ikke stor tro på at jeg har gått ned et eneste gram.  Det våres nå da og da kjenner jeg bikinikropppanikken komme krypende så det hjelper meg kanskje til å moderere meg litt.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere når dere får helt syke cravings? Jeg vet det ligger godteri tilgjengelig for meg nå, og jeg HAR SÅ LYST til å dytte i meg, men tok en liten bit mørk sjokolade 86 % som dempet litt av søtsuget, men fy faen jeg kan få ekstremt cravings... Det er nesten som om det tar over kontroll, spesielt nå som jeg er trøtt og sliten i hodet og har null viljestyrke. Allikevel hjalp jo sjokoladen litt da 

 

Anonymkode: a6e7a...50f

Jeg tror at når vi har skikkelige cravings er det noe kroppen trenger.  Da snakker jeg om en skikkelig trang, ikke bare lyst på.

Får jeg plutselig en trang til å spise potetgull er det kanskje salt kroppen trenger, og da kan en neve popcorn være et godt alternativ.

Eller kanskje hvis jeg føler en trang til å spise sjokolade kan det være at kroppen føler behov for mer energi, og da kan et eple eller en banan gjøre nytten.

Er det bare snakk om noe søtt lager jeg meg en fruktkompott eller gele av fun light.  Ellers liker jeg også Grete roede sine kokosboller med 50 kcal på bolle, men det er bare av og til at jeg unner meg dem.

Lillemor

Anonymkode: 0f42f...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan dnakke for kona mi så JA! 

Men tipper hun mener noe annet... 😀

Anonymkode: d3d7e...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Har dere noen tips til kalorifattig snacks?   Hva liker dere?  

Det er ikke veldig kalorifattig, men det er godt!

Banan med peanøttsmør og litt mørk sjokolade. Ca 260 kalorierish (jeg tok en halv banan, kuttet den i to og hadde på en del peanøttsmør på begge halvdelene, samt to ruter mørk sjokolade)

Ellers er det ikke så mye kalorier i Skyr, eller propud sjokoladepudding :)  

Anonymkode: a6e7a...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke veldig kalorifattig, men det er godt!

Banan med peanøttsmør og litt mørk sjokolade. Ca 260 kalorierish (jeg tok en halv banan, kuttet den i to og hadde på en del peanøttsmør på begge halvdelene, samt to ruter mørk sjokolade)

Ellers er det ikke så mye kalorier i Skyr, eller propud sjokoladepudding :)  

Anonymkode: a6e7a...50f

Å guuuuud det hørtes godt ut!!    Skyr er greit men ikke så godt at jeg vil kalle det snacks, propud trooor jeg inneholder en del kalorier.  Ikke sikker.  Har gumlet litt på de riskakene med havsalt og sesamfrø, de går an men ikke noe høydare.  :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser man alltid mat og alkohol når man skal gjøre noe sosialt? Føler at det skjer noe hele tiden. 

Jeg kan jo selvfølgelig begrense matinntaket, men jeg kan ikke si nei når jeg får noe servert. 

Anonymkode: 7cec7...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser man alltid mat og alkohol når man skal gjøre noe sosialt? Føler at det skjer noe hele tiden. 

Jeg kan jo selvfølgelig begrense matinntaket, men jeg kan ikke si nei når jeg får noe servert. 

Anonymkode: 7cec7...e76

Det sliter jeg også litt med, og på jobben. På fest kan jeg la vær å spise f.eks potetgull og sjokolade men hvis jeg er småsulten og først begynner er det ikke bånn i meg.  Heldigvis har jeg byttet jobb og det er ikke på langt nær så mange fristelser der men så er ikke jobben på langt like aktiv og strevsom som den gamle så det går sikkert opp i opp.  Skulle ønske jeg hadde den forbrenningen jag hadde da jeg var 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ned flere kilo enn fem; dette er et delmål. Har gått ned en del, men føler nå at jeg har stagnert. Får se om jeg veier meg mandag eller tirsdag neste uke; da er det den startvekten som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Zenobia skrev:

Jeg skal ned flere kilo enn fem; dette er et delmål. Har gått ned en del, men føler nå at jeg har stagnert. Får se om jeg veier meg mandag eller tirsdag neste uke; da er det den startvekten som gjelder.

Jeg kunne også egentlig tenkt meg å gå ned litt mer enn 5 kg, men skal være glad hvis jeg klarer det!  Nå er det bare 2-3 måneder siden jeg veide 5 kg mindre så jeg får håpe ikke kroppen min tviholder på de.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato

Jeg blir med på å gå ned 5 kg. Nå har de sittet som klistret på siden sommeren, og nå er jeg lei av å ikke få på meg favorittklærne mine. Løper nesten daglig, men har vært litt for glad i noe søtt på kvelden. Må ned fra 60 til 55, og det innen påskens slutt (skal i konfirmasjon og må få på kjolen jeg skal gå med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes jeg er med! Spiser vanlig mat, men begrenser inntaket av all høykalorimat. Og prøver å kutte sukker til et minimalt inntak, da det åpenbart er noe kroppen min ikke tåler veldig godt. Det verste tror jeg er å gå all in, og dra dietten for langt. Diettmat gir meg langt større cravings på junk, enn et vanlig sunt kosthold gjør. Viktig å trene litt også mens man går ned i vekt, syns jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...