Gå til innhold

Noen som vil bli med å gå ned 5 kg? :)


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

De forhatte julekiloene lar seg ikke rikke og jeg vil gjerne inn i favorittjeansene mine igjen. Mangler motivasjon og syns det er litt kjedelig å lage mat.   Er fremdeles slank og kiloene syns nok ikke så veldig.  Jeg har prøvd å lage sunne kalorilette supper og "leve" på de i noen av ukene etter jul men vekta står bom.  Har begynt på p-sprøyte og matlysta har økt.  Så får nok i meg flere kalorier enn jeg tror.  I dag har jeg spist en banan, en fjordland rømmegrøt (ja vet, dårlig valg) , 3 ruter melkesjokololade,  3 skiver med syltetøy og en kald pølse.  Spiser som oftest sunnere men idag har vært en sløv dag.  Er mye sulten på kveldene og nå frister det å smøre seg 2-3 skiver igjen men skal la vær!  Er på crosstraining timer ca 2 g pr uke med burde trenet oftere.  

Hva spiser dere når dere skal gå ned noen få kilo?  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I enkelte foretak er folk bare i veien for målene dine. Vektmestring er ett av dem. Så anbefaler rett og slett å tenke helt motsatt, prøv eremittdietten. Det funker for meg i hvert fall. Med den spiser jeg spennende mat hver dag, føler ikke noe behov for å "bekjenne mine synder", vekta holder seg stabil med små justeringer, trenger ikke stresse for å gå ned, og jeg trener ikke engang. 

Anonymkode: 45ad6...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I enkelte foretak er folk bare i veien for målene dine. Vektmestring er ett av dem. Så anbefaler rett og slett å tenke helt motsatt, prøv eremittdietten. Det funker for meg i hvert fall. Med den spiser jeg spennende mat hver dag, føler ikke noe behov for å "bekjenne mine synder", vekta holder seg stabil med små justeringer, trenger ikke stresse for å gå ned, og jeg trener ikke engang. 

Anonymkode: 45ad6...4a6

Hva er eremittdietten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Hva er eremittdietten?

Hovedprinsippet er omtrent sånn: "Spis det du har lyst på, når du har lyst på det, uten å bry deg om hva andre kanskje tror, tenker og mener om det du spiser".

Anonymkode: 45ad6...4a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hovedprinsippet er omtrent sånn: "Spis det du har lyst på, når du har lyst på det, uten å bry deg om hva andre kanskje tror, tenker og mener om det du spiser".

Anonymkode: 45ad6...4a6

Hadde jeg spist hva jeg hadde lyst på til enhver tid hadde jeg sikkert veid over 100 kg.  Jeg kan spise hele tiden, men jeg velger å la vær fordi jeg ikke vil bli tjukk. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ned 5 kg! Trener på sats og prøver å være der minimum to ganger i uka, men jeg er veldig glad i god mat og øl. 

I dag har jeg spist: litt havregrøt, fire brødskiver med skinke, en bolle, litt nøtter, spist mexicansk mat ute og drukket to drinker.  Skal prøve å spise sunnere og trene i morgen.

Veier 70kg og vil ned til 65kg. Er 175.

Anonymkode: 7cec7...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også ned 5 kg! Trener på sats og prøver å være der minimum to ganger i uka, men jeg er veldig glad i god mat og øl. 

I dag har jeg spist: litt havregrøt, fire brødskiver med skinke, en bolle, litt nøtter, spist mexicansk mat ute og drukket to drinker.  Skal prøve å spise sunnere og trene i morgen.

Veier 70kg og vil ned til 65kg. Er 175.

Anonymkode: 7cec7...e76

Åh, nesten samme som meg.  Er 1,76, veier 69,5 og vil ned til rundt 65 selv.  Kiloene mine legger seg mest på magen så jeg sliter med buksene når jeg legger på meg noen kilo.  Pleier å gå ned igjen mot sommeren men er litt utålmodig og vil ned nå!   Vet at trening har egentlig lite å si for vekta med mindre man løper seg varm og svett flere ganger i uka.  Skulle ønske jeg orket det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Åh, nesten samme som meg.  Er 1,76, veier 69,5 og vil ned til rundt 65 selv.  Kiloene mine legger seg mest på magen så jeg sliter med buksene når jeg legger på meg noen kilo.  Pleier å gå ned igjen mot sommeren men er litt utålmodig og vil ned nå!   Vet at trening har egentlig lite å si for vekta med mindre man løper seg varm og svett flere ganger i uka.  Skulle ønske jeg orket det. 

Samme her! Vil gå med mine gamle high waist bukser uten å måtte holde pusten. Tror at jeg rett og slett må bli flinkere til å spise mer grønnsaker og mindre kalorier. Men det er lettere sagt enn gjort.. 

Anonymkode: 7cec7...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hadde jeg spist hva jeg hadde lyst på til enhver tid hadde jeg sikkert veid over 100 kg.  Jeg kan spise hele tiden, men jeg velger å la vær fordi jeg ikke vil bli tjukk. 

Men selvfølgelig. De aller fleste kan spise masse, og alle som kan spise masse, går opp i vekt om de spiser uten å legge noe som helst bånd på seg. Du har et valg, du har fri vilje, det er det som menes med "Spis det du har lyst på, når du har lyst på det, uten å bry deg om hva andre kanskje tror, tenker og mener om det du spiser". Det betyr ikke "spis ubegrenset, av hva som helst, når som helst".

Anonymkode: 45ad6...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme her! Vil gå med mine gamle high waist bukser uten å måtte holde pusten. Tror at jeg rett og slett må bli flinkere til å spise mer grønnsaker og mindre kalorier. Men det er lettere sagt enn gjort.. 

Anonymkode: 7cec7...e76

Det verste er nesten å måtte lage maten syns jeg. Skulle ønske jeg gadd å stå mer på kjøkkenet og tilberede f.eks gode salater.  På kveldvakter tyr jeg ofte til Fjorland i stedet for å ha med hjemmelaget mat, mye kalorier i mange fjorlandretter.  :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det verste er nesten å måtte lage maten syns jeg. Skulle ønske jeg gadd å stå mer på kjøkkenet og tilberede f.eks gode salater.  På kveldvakter tyr jeg ofte til Fjorland i stedet for å ha med hjemmelaget mat, mye kalorier i mange fjorlandretter.  :overrasket:

Ikke nødvendigvis! Kylling sweet and sour og karrikylling inneholder rundt 500 kcal, og det er jo ikke noe å si på. Men det beste og billigste er selvfølgelig å lage sunn mat selv. Lag store middagsporsjoner sånn at du kan spise rester i noen dager. Sunn og lettvint middag gjør det utrolig mye enklere å holde vekta. Hvis jeg ikke lager en middagsplan for uka blir det fort til at jeg spiser brødskiver til middag. For det første er det ikke særlig kalorismart, for det andre blir jeg ikke ordentlig mett og blir gående og fyse på alt mulig annet resten av kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fju skrev:

Ikke nødvendigvis! Kylling sweet and sour og karrikylling inneholder rundt 500 kcal, og det er jo ikke noe å si på. Men det beste og billigste er selvfølgelig å lage sunn mat selv. Lag store middagsporsjoner sånn at du kan spise rester i noen dager. Sunn og lettvint middag gjør det utrolig mye enklere å holde vekta. Hvis jeg ikke lager en middagsplan for uka blir det fort til at jeg spiser brødskiver til middag. For det første er det ikke særlig kalorismart, for det andre blir jeg ikke ordentlig mett og blir gående og fyse på alt mulig annet resten av kvelden. 

Ja man merker om man ikke spiser middag.  Blir kronisk hol resten av dagen.      Jeg kan spise det samme i flere dager, men det kan ikke mannen min.  Men vi spiser noen ganger hver vår mat så det hadde nok ikke vært et stort problem for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på! Er 174 og 60 kg, vil ned til 55/56!🙂 I dag har jeg spist: to knekkebrød med en halv avocado, et eple og en banan med kanel, smoothie med frosne bær, eple juice og litt vanilje youghurt, taco salat med kidneybønner, tacokrydder, mais, paprika, tomat og agurk. Blir sikkert noe frukt om en liten stund. 

 

Anonymkode: a1e10...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slenger meg på! Er 174 og 60 kg, vil ned til 55/56!🙂 I dag har jeg spist: to knekkebrød med en halv avocado, et eple og en banan med kanel, smoothie med frosne bær, eple juice og litt vanilje youghurt, taco salat med kidneybønner, tacokrydder, mais, paprika, tomat og agurk. Blir sikkert noe frukt om en liten stund. 

 

Anonymkode: a1e10...300

Jeg har spist en banan, to brødskiver og nesten en full porsjon med kinamat take away idag.  Spist en halv pose tyrkisk pepper også.  Nå har jeg lyst å koke meg litt pasta, men bør la vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slenger meg på! Er 174 og 60 kg, vil ned til 55/56!🙂 I dag har jeg spist: to knekkebrød med en halv avocado, et eple og en banan med kanel, smoothie med frosne bær, eple juice og litt vanilje youghurt, taco salat med kidneybønner, tacokrydder, mais, paprika, tomat og agurk. Blir sikkert noe frukt om en liten stund. 

 

Anonymkode: a1e10...300

Jeg er 168, og jeg bokstavlig talt gråter fremfor speilet når jeg veier bare 55 kilo, jeg gråter da fordi jeg er alt for tynn.

Jeg vet at vi er forskjellige men stusser over at du som er 174 skal se bra ut m55 kilo.

Anonymkode: 4e71d...3a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 168, og jeg bokstavlig talt gråter fremfor speilet når jeg veier bare 55 kilo, jeg gråter da fordi jeg er alt for tynn.

Jeg vet at vi er forskjellige men stusser over at du som er 174 skal se bra ut m55 kilo.

Anonymkode: 4e71d...3a8

Ja, det høres tynt ut......Jeg veide 56 kg for ca 15 år siden, var ikke så pent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er med ! 😊 Vil helst ned 6 kilo på 6 uker 🙈 Veier 70 kilo og er ca 173 høy.  Målet er vel egentlig 60 kilo. Jeg skal trene nesten hver dag nå i 6 uker. Og etter det, minimum 3 dager i uka. 

Anonymkode: ca44b...0e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 23.09, SupaWoman skrev:

Det verste er nesten å måtte lage maten syns jeg. Skulle ønske jeg gadd å stå mer på kjøkkenet og tilberede f.eks gode salater.  På kveldvakter tyr jeg ofte til Fjorland i stedet for å ha med hjemmelaget mat, mye kalorier i mange fjorlandretter.  :overrasket:

Jeg spiser veldig ofte bama sine ferdigsalater, syns de er ok. De kan du spise? Det er de begersalatene 🙂

Anonymkode: ca44b...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å ta meg skikkelig sammen denne uka, salat imorgen, supper og lapskaus.  Så ska jeg kutte ut brød og spise knekkebrød i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...