Gå til innhold

Hvordan forbrenne fett i stedet for muskler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her. Jeg må bare spesifisere en sak. Jeg skal ned 10 kg på 2 måneder. Ikke 2,5 kg i uka! Det gikk litt fort i svingene her når jeg laget innlegget, beklager det! Det er altså snakk om 1,25 kg i uka. Jeg vil også spesifisere at jeg veier 100 kg. Jeg tenker at dette «prosjektet» hadde vært mye verre om jeg veide 60 kg. Jeg har mer enn nok å ta av. 

Anonymkode: 83542...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Purt Gull skrev:

Nja. Er det så mye? Det morsomme her er at hun sier 2,5 kilo i uka, samtidig som hun sier at hun skal gå ned 10 kg på 2 måneder, hvilket egentlig bare skulle tilsi litt over 1 kg i uka, uten at noen har lagt merke til det.

Det er ikke veldig mye for en overvektig person. Men 1000 kcal i uka er nok mindre enn hun trenger for å klare det.

Joda, alle la nok merke til det, jeg valgte bare å overse det, det var mer enn nok å ta tak i.

Anonymkode: bb8d4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye rare svar...

Til TS: Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe boken "Mat som forbrenner fett" som er laget på bakgrunn av diett og info satt opp for folk som må raskt ned i vekt før operasjoner. Dette er satt opp av leger og kostholdseksperter og funker fjell hvis du klarer å følge kuren slavisk. Du klarer lett å gå ned 10 kg på 2 mnd og det er ikke noe usunt ved det. Du kan spise deg god og mett med mat som forbrenner mere kalorier enn den tilfører kroppen. Du sier selv du har nok å ta av og du vil oppleve at kiloene renner av første tiden. Ønsker deg lykke til og håper det kan motivere til en sunnere livsstil fremover :-)

Anonymkode: cc275...ad3

Rare svar? Hva skal man da si om "mat som forbrenner fett"? Du er klar over at alle dietter som gir kaloriunderskudd, produserer vekttap, det er å følge dietten som er vanskelig, og jo mindre mat, jo vanskeligere er det, og at når man har mye å ta av, renner kaloriene av selv om man er i et relativt lite kaloriunderskudd? 

Anonymkode: bb8d4...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg må bare spesifisere en sak. Jeg skal ned 10 kg på 2 måneder. Ikke 2,5 kg i uka! Det gikk litt fort i svingene her når jeg laget innlegget, beklager det! Det er altså snakk om 1,25 kg i uka. Jeg vil også spesifisere at jeg veier 100 kg. Jeg tenker at dette «prosjektet» hadde vært mye verre om jeg veide 60 kg. Jeg har mer enn nok å ta av. 

Anonymkode: 83542...7e5

Jeg spiser 4 timer i døgnet (kl 17-20), dvs har to måltider innen 4 timer. Går ned 1-2 kg i uka. Dersom man i tillegg hadde spist keto eller lavkarbo, kan man gå ned mer. 

 

Kjente sultfølelsen i starten, men ikke nå lenger. Nå er kroppen vant med det. Ingen blodsukker-Berg-og-dalbane heller. 

Føler meg mye lettere i kroppen og i sinnet. Mer overskudd og energi

Anonymkode: abc5e...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser 4 timer i døgnet (kl 17-20), dvs har to måltider innen 4 timer. Går ned 1-2 kg i uka. Dersom man i tillegg hadde spist keto eller lavkarbo, kan man gå ned mer. 

 

Kjente sultfølelsen i starten, men ikke nå lenger. Nå er kroppen vant med det. Ingen blodsukker-Berg-og-dalbane heller. 

Føler meg mye lettere i kroppen og i sinnet. Mer overskudd og energi

Anonymkode: abc5e...436

Du gjør det ikke lettere for en stakkars trådstarter, du heller...!

Anonymkode: bb8d4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør det ikke lettere for en stakkars trådstarter, du heller...!

Anonymkode: bb8d4...05b

TS gjør det ikke lett for seg med det utgangspunktet og målet. 🙄

 

Man må finne det som funker for en selv. Dette funker for meg, og mange andre! Har til og med vitenskapen på vår side. Herlig å resirkulere proteiner under autofagien 😬

Anonymkode: abc5e...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hallo.. mulig jeg er helt bortreist, men er egentlig 1,25 kg i uken over en periode på 2 måneder veldig mye for en person som veier 100 kg? 

Anonymkode: 83542...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hallo.. mulig jeg er helt bortreist, men er egentlig 1,25 kg i uken over en periode på 2 måneder veldig mye for en person som veier 100 kg? 

Anonymkode: 83542...7e5

Det er ikke veldig mye, kanskje litt i overkant, det som er problemet, er å skulle spise bare 1000 kalorier.

Anonymkode: bb8d4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke veldig mye, kanskje litt i overkant, det som er problemet, er å skulle spise bare 1000 kalorier.

Anonymkode: bb8d4...05b

Det er ikke i overkant. Det er helt greit. Problemet er, som du påpeker, at det ikke samsvarer med kaloriinnntaket hun har lagt seg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om ketose-dietten. Unngå karbohydrater, da tar kroppen heller energi fra fettlagrene.

Anonymkode: c338d...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Purt Gull skrev:

Det er ikke i overkant. Det er helt greit. Problemet er, som du påpeker, at det ikke samsvarer med kaloriinnntaket hun har lagt seg på. 

Og/men jeg mistenker at kalorinivået hun faktisk ligger på, er betraktelig høyere. Ikke for at det gjør noe, i og for seg, ikke ennå, kanskje. Det er bedre å gjøre ting riktig, selv om det er på grunn av tilfeldigheter, enn å gjøre det feil mot bedre vitende - men det betyr ikke at korrekt informasjon ikke er verdifullt.

Anonymkode: bb8d4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne en balanse som passer deg så be om hjelp fra noen som kan dette med kosthold og trening. Det er mye bedre å gjøre dette i samarbeid med noen som er dyktige, da får du selvtillit og pågangsmot underveis. Å løfte vekter er lurt uansett med tanke på helsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og/men jeg mistenker at kalorinivået hun faktisk ligger på, er betraktelig høyere. 

Anonymkode: bb8d4...05b

Hvorfor mistenker du det? Jeg bruker Lifesum og veier og registrerer absolutt alt, til og med agurk som nesten ikke er kalorier i. 

Anonymkode: 83542...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mistenker du det? Jeg bruker Lifesum og veier og registrerer absolutt alt, til og med agurk som nesten ikke er kalorier i. 

Anonymkode: 83542...7e5

Fordi 1000 kalorier er veldig lite mat. Lite mat for en som er vant til å spise mye = sulten, sliten og gretten.

Hvor mye har du gått ned på disse tre ukene?

Anonymkode: bb8d4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi 1000 kalorier er veldig lite mat. Lite mat for en som er vant til å spise mye = sulten, sliten og gretten.

Hvor mye har du gått ned på disse tre ukene?

Anonymkode: bb8d4...05b

3,9 kg 

Anonymkode: 83542...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

3,9 kg 

Anonymkode: 83542...7e5

Okei, da har du hatt et gjennomsnittlig vekttap på 1,3 kilo på uke (medregnet vannvekten i starten, men la oss late som alt er fett), det betyr at ditt gjennomsnittlige kaloriunderskudd per dag har vært på 1300, som betyr at ditt daglige kaloriinntak må ha vært noe i nærheten av 1400, basert på https://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ for en kvinne på 100 kilo, anslått 165 cm og 30 år, i moderat aktivitet.

Anonymkode: bb8d4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Purt Gull skrev:

Du synser veldig mye til å være en robot - dette med å strekke magesekken osv, lyser bullshitfaktor lang vei. Jeg har god oversikt over hva bodybuildere gjør, og det er ikke nødvendigvis slik at de besitter en fasit. Det er naturlig å fordele proteiner litt utover dagen, men at man trenger å innta proteiner annenhver time for å bygge/bevare muskelmasse er bro-science. Det er mange som ikke har mulighet til å spise seks måltider om dagen, og for dem kan det være demotiverende å høre at man må spise så ofte for å lykkes. Det kan til og med hende at det ikke er ideelt, litt avhengig av hvor mye proteiner man faktisk velger å spise. Du kan søke litt på leucine threshold, så kan du se. Det er selvfølgelig vanskelig å gi fasitsvar her, men det man stort sett er enig i, er at faktor nummer 1 er riktig kalorinntak, deretter at man velger riktige matvarer med riktig makrofordeling, så nesten helt til slutt kommer "meal timing".

Ok...

Jeg har for det meste fått med meg fra iForm, aktivtrening og fitnessblogg. Jeg har aldri påstått at jeg er en ekspert, men hvis jeg må være en ekspert for å gi mitt mening/råd, så trekker jeg meg her. Enig med at bodybuilders har ikke nødvendigvis fasit, nei, men de har på en eller annen måte greid å bygge kroppen sin. Godt mulig at mye de sier er bullshit, men hvem skal jeg høre på da? Hvem har fasit, mener du?

Og jeg har ikke sagt at man skal innta protein annenhver time - bare at bodybuilders gjør det. Det er lurt at måltidene inneholder protein. Ikke ren protein. 1-2 skriver med hvitost holder i massevis. Jeg synes ikke at det er spesielt mye å spise 5-6 ganger om dagen? Frokost, Lunsj. Mellommåltid. Middag. Frukt/snacks. Kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, da har du hatt et gjennomsnittlig vekttap på 1,3 kilo på uke (medregnet vannvekten i starten, men la oss late som alt er fett), det betyr at ditt gjennomsnittlige kaloriunderskudd per dag har vært på 1300, som betyr at ditt daglige kaloriinntak må ha vært noe i nærheten av 1400, basert på https://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ for en kvinne på 100 kilo, anslått 165 cm og 30 år, i moderat aktivitet.

Anonymkode: bb8d4...05b

Vel, jeg er 174 cm høy, ikke 165. Og kaloriinntaket er udiskutabelt, det har jeg stålkontroll på. Forbrenningen min derimot, vet jeg fint lite om. 

Anonymkode: 83542...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er 174 cm høy, ikke 165. Og kaloriinntaket er udiskutabelt, det har jeg stålkontroll på. Forbrenningen min derimot, vet jeg fint lite om. 

Anonymkode: 83542...7e5

Det blir egentlig ikke store forskjellen (30 kcal), men hvis du er sikker på kaloriinntaket ditt, og vet vekten din nå og for tre uker siden, vet du også hvor mye du har forbrent. 

Anonymkode: bb8d4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...