Gå til innhold

Hvordan foregår en PT-time på treningssenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man melder seg på treningssenter og ønsker å trene med PT regelmessig, hvordan foregår det? Betaler man pr time, eller for så og så mange ganger? Er det på egne rom, eller er det på samme sted som alle andre trener og bruker utstyr/apparater? 

Noen som har erfaring fra å trene i gruppe med ukjente, med PT? 

Går ut ifra at dette varierer fra senter til senter, men jeg ønsker høre andres erfaringer, så skriv gjerne hvilket senter det er. 

Har man forresten mulighet til å ha PT så ofte man vil, så lenge man betaler altså, eller er det begrensninger? 

Lages det et opplegg man skal følge når man trener på egenhånd ellers? 

Anonymkode: 3769e...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På sats så har man en time med i medlemskapet og den brukes til kartlegging og for det meste teknikk. Velger man å fortsette med pt så kjøper de fleste pakker på 10,25 eller 50 klipp. Da lager man en plan sammen med pt’en for hvor ofte man trener med pt og egentrening. Gode pt’er følger også opp egentreningen, men pass deg for alle er ikke gode pt’er. 

noen senter har pt-sone, men de fleste trener i studio med alle andre

Anonymkode: 6f5bd...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun svare for hvordan det er der jeg trener. Middels stort lokalt senter. Kjeden er liten.

Jeg har kjøpt 50pt timer,får regninga på autogiro. Jeg trener ca 1 gang i uka med pt, men han har lagt opp til tre program. To av programmene trener jeg alene og det siste hjelper han meg med. Jeg trener i samme rom som alle andre. Men jeg har sosial angst og i samarbeid med pt så har jeg time på den tiden av døgnet hvor det er minst mulig folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok litt fra senter til senter :) Men felles for de fleste er nok at det blir billigere jo flere timer du kjøper, det dyreste er å kjøpe en og en - og jeg har aldri hørt om noen som ikke har pakketilbud. Noen plasser må du betale for alle timene (feks 10 eller 20 timer) med en gang, men jeg har opplevd at noen er fleksible på det også. Noen sentre har egne PT-soner/PT-rom, særlig for styrketrening, men mange trener også med PT i det vanlige treningsområdet. Så vidt jeg vet er det ingen begrensninger for hvor ofte du kan ha time, så lenge både du og PT-en har ledig tid, og du har muligheten til det økonomisk. Min PT har laget et treningsprogram til meg som jeg følger på egengånd (trener styrke en gang i uka med PT og en gang i uka alene).

Anonymkode: 6f630...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...