AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Del Skrevet 13. februar 2019 Ja, er det mulig å kjøre til Stockholm uten å måtte passere bomringer? Anonymkode: e3ffa...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 13. februar 2019 #2 Del Skrevet 13. februar 2019 Det er visst kommet bomring rundt Stockholm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Del Skrevet 13. februar 2019 Det er vel bom alle veier inn til Sverige? I Sverige er det ingen annet enn rushtidsbom i de store byene. Det er rushtidsbom i Stockholm og Gøteborg. Anonymkode: 80c1f...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 13. februar 2019 #4 Del Skrevet 13. februar 2019 Kjør om Kornsjø. Flotte rute det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joakim18 Skrevet 13. februar 2019 #5 Del Skrevet 13. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bom alle veier inn til Sverige? I Sverige er det ingen annet enn rushtidsbom i de store byene. Det er rushtidsbom i Stockholm og Gøteborg. Anonymkode: 80c1f...75a Jeg vet om en vei inn til Sverige ute å måtte kjøre gjennom bom. En liten øde vei ... Men tror det er mulig å kjøre nesten helt til Stockholm uten å passere bomring, men du må nok regne med noen omveier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 14. februar 2019 #6 Del Skrevet 14. februar 2019 Har du ikke råd til bom du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Del Skrevet 14. februar 2019 I Sverige er det ikke bommer annet enn en ring rundt de største byene. I Norge derimot, er en annen sak Anonymkode: 5ea02...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Del Skrevet 14. februar 2019 i Sverige er det rushtidsbommer. Dvs. de er gratis utenom rush Anonymkode: ad96e...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 17. februar 2019 #9 Del Skrevet 17. februar 2019 Ja, det er vel mulig, men da bruker du nok så mye tid og penger på drivstoff at det blir billigere og raskere med bom 😛 Hvis du kjører fra Moss, unngår du den 20-kroners bommen på E6 litt lengre mot Oslo. Tror du kan kjøre gratis over den gamle Svinesundsbrua/Sponvika. Har ikke kjørt der selv, så jeg garanterer ikke for at dette er sant. Hvis det er sant, er du i Sverige. Da er det bare å knote seg avgårde til Stockholm Hvis dette ikke er mulig, er det andre alternativer: Kjør til Halden. Her kan du kjøre enten den blågrønne veien (fv22 i Norge, 165 i Sverige), eventuelt via Kornsjø (fv101) (du tar av fra den blågrønne veien). Eller du kan kjøre fv21, deretter fv 106 til Nössemark. Alternativ 4 er å fortsette på fv21, så svinge av på en smal vei (fv 840) som på kartet befinner seg under Töcksfors. Denne veien har 80-sone, men anbefaler lavere fart 😛 Et annet alternativ hvis du har god til, er fv22, så ta av der det er skilta mot Svinesund/Krokstrand, fv102, så havner du i Sverige nærme E6; her kommer du etter hvert til Skee. Dette er også på norsk side en vei som har 80-sone, men igjen, lavere fart anbefales, med mindre du er i slekt med brødrene Henning og Petter Solberg Uansett er det bare snakk om å unngå bommen ved grensa om jeg forstår deg riktig. Dette er 20 kroner, og, hvis du skal raskt fram til Stockholm, et mye bedre valg enn å knote på småveier, som for all del kan være en morsom opplevelse. PS: har ikke kjørt i Stockholm, så bommer der kan jeg ikke uttale meg noe om PPS: ja, jeg liker å kjøre, og ja, jeg har vært på alle disse småveiene beskrevet over 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #10 Del Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, Ginavn skrev: Ja, det er vel mulig, men da bruker du nok så mye tid og penger på drivstoff at det blir billigere og raskere med bom 😛 Hvis du kjører fra Moss, unngår du den 20-kroners bommen på E6 litt lengre mot Oslo. Tror du kan kjøre gratis over den gamle Svinesundsbrua/Sponvika. Har ikke kjørt der selv, så jeg garanterer ikke for at dette er sant. Hvis det er sant, er du i Sverige. Da er det bare å knote seg avgårde til Stockholm Hvis dette ikke er mulig, er det andre alternativer: Kjør til Halden. Her kan du kjøre enten den blågrønne veien (fv22 i Norge, 165 i Sverige), eventuelt via Kornsjø (fv101) (du tar av fra den blågrønne veien). Eller du kan kjøre fv21, deretter fv 106 til Nössemark. Alternativ 4 er å fortsette på fv21, så svinge av på en smal vei (fv 840) som på kartet befinner seg under Töcksfors. Denne veien har 80-sone, men anbefaler lavere fart 😛 Et annet alternativ hvis du har god til, er fv22, så ta av der det er skilta mot Svinesund/Krokstrand, fv102, så havner du i Sverige nærme E6; her kommer du etter hvert til Skee. Dette er også på norsk side en vei som har 80-sone, men igjen, lavere fart anbefales, med mindre du er i slekt med brødrene Henning og Petter Solberg Uansett er det bare snakk om å unngå bommen ved grensa om jeg forstår deg riktig. Dette er 20 kroner, og, hvis du skal raskt fram til Stockholm, et mye bedre valg enn å knote på småveier, som for all del kan være en morsom opplevelse. PS: har ikke kjørt i Stockholm, så bommer der kan jeg ikke uttale meg noe om PPS: ja, jeg liker å kjøre, og ja, jeg har vært på alle disse småveiene beskrevet over Tusen takk for svar 😊. Likte innlegget ditt. Var bom der sist jeg kjørte der. Hadde planer om å kjøre småveier uansett. Tar det som en tur 😊. Igjen tusen takk for et godt innlegg 😊 Anonymkode: e3ffa...8a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå