Gå til innhold

Mine venner sier jeg hadde vært feit om jeg hadde normal forbrenning, men jeg syns jeg spiser lite til normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg. Ganske normalt for en kvinne. Jeg vil tro at du ligger litt i underskudd i uka, og litt i overskudd i helga og går i null på det der.

Anonymkode: 0ef25...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt feilt, hadde jeg spist det du spiser. Du spiser pålegg med mye kalorier, og er i lite aktivitet, og en stor middag, og ekstra i helgene. Men jeg har lav forbrenning. Det du spiser kunne jeg fint ha spist da jeg var ung, og trente mye.

Anonymkode: 1ce13...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke for lite mat? Lurer på hva dere spiser i løpet av en dag, dere som mener dette. 

Anonymkode: 0da9e...87e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser omtrent det samme som deg (uten at jeg vet korrekt middagsporsjon du spiser)

Bare at jeg spiser sunt i helg også. (alkohol ca 1gang i mnd)

Da vedlikeholder jeg vekt.

Jeg er en aktiv mann, som styrketrener 3-4g uka og veier 95kg 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere som har litt peiling? Har bmi på 18,3, trener pilates en dag i uka, ellers trener jeg ikke.

Typisk man-fre: frokost: 2 brødskiver med ost, makrell i tomat eller egg, lunsj: yoghurt og frukt, middag: varierer fra alt mellom spaghetti og kjøttdeig til laks og poteter, spiser en typisk stor porsjon. Kveldsmat: 2-3 brødskiver med leverpostei og makrell i tomat

Lørdag og søndag det samme bare at jeg spiser en hel frossenpizza til middag begge dagene, drikker vin/cider og spiser smågodt

Anonymkode: 7f8fa...3d4

"Mine venner sier jeg hadde vært feit om jeg hadde normal forbrenning,"

Jeg synes at dette er stygt sagt av venner. Er dette ordentlige gode venner? Er de sjalu på deg fordi du er slank og de ikke er slanke?

Anonymkode: a5ad7...5a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser da virkelig ikke mye nok til å skulle bli feit selv med normal forbrenning slik jeg ser det.

Vennene dine høres kjipe ut og har nok dårlig forståelse for ernæring og kosthold.

Endret av Edinbruh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
5 timer siden, TomHm skrev:

Jeg spiser omtrent det samme som deg (uten at jeg vet korrekt middagsporsjon du spiser)

Bare at jeg spiser sunt i helg også. (alkohol ca 1gang i mnd)

Da vedlikeholder jeg vekt.

Jeg er en aktiv mann, som styrketrener 3-4g uka og veier 95kg 😆

Jeg kan ikke tro at du klarer å veie 95 kg og trene styrke på 5 brødskiver, en middag som jeg tipper er ca, 150/200 gram kjøtt, tilsvarende et par poteter og noe saus og en liten yoghurt og en frukt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som spekulerer over: Det blir helt håpløst og bare antagelser når man ikke forholder seg til gjennomsnittlig antall kalorier over tid. Men uansett holder man vekta i kaloribalanse, og kaloribehov er avhengig av kjønn, høyde, vekt og aktivitetsnivå. Ikkeno' mystisk.

Anonymkode: b0e60...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BearMama skrev:

Jeg kan ikke tro at du klarer å veie 95 kg og trene styrke på 5 brødskiver, en middag som jeg tipper er ca, 150/200 gram kjøtt, tilsvarende et par poteter og noe saus og en liten yoghurt og en frukt.....

Personen spiser makrell i tomat, egg og gulost som pålegg, det er det mye kalorier i, og personen skrev at hun spiste en stor middags porsjon. Så middagen og blir nok ganske kaloririk da. 

Anonymkode: 1ce13...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen spiser makrell i tomat, egg og gulost som pålegg, det er det mye kalorier i, og personen skrev at hun spiste en stor middags porsjon. Så middagen og blir nok ganske kaloririk da. 

Anonymkode: 1ce13...5c6

Men så lenge det ikke er veid og loggført, sier det ikke noe om hvor mange kalorier det er. Lite, mye, stor og liten er ikke presist.

Anonymkode: b0e60...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest INGNTNG

Jeg synes det høres helt normalt ut. Jeg spiser mer enn frukt og yoghurt til lunsj siden jeg har en fysisk aktiv jobb, men utover det så synes jeg ikke det høres verken for mye eller for lite ut. Jeg er forøvrig 29, og selv om jeg har gått opp et par kilo de siste årene så anser jeg vekten min som stabil med det kostholdet. 

Middagen min består av ca 200 gram kjøtt, og omtrent dobbel mengde grønnsaker. Spiser også en del frukt og nøtter i løpet av dagen som mellommåltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BearMama skrev:

Jeg kan ikke tro at du klarer å veie 95 kg og trene styrke på 5 brødskiver, en middag som jeg tipper er ca, 150/200 gram kjøtt, tilsvarende et par poteter og noe saus og en liten yoghurt og en frukt.....

bytt ut yoghurt og frukten med en proteinshake så er jeg veldig lignende.

Middag tenker jeg Ca 1000-1300Kcal per måltid, feks en gradis som hun henviser til er fort 1500kcal.

5 brødskiver med litt kraftig pålegg er fort 800Kcal.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

"Mine venner sier jeg hadde vært feit om jeg hadde normal forbrenning,"

Jeg synes at dette er stygt sagt av venner. Er dette ordentlige gode venner? Er de sjalu på deg fordi du er slank og de ikke er slanke?

Anonymkode: a5ad7...5a9

Det blir heldigvis ikke sagt på en stygg måte, men de sier de syns det er litt urettferdig mens de ler. Så tar meg ikke nær av det altså, har bare lurt på om forbrenningen min virkelig er fantastisk eller ikke 😅 ut ifra hva jeg leser her virker den ganske normal. 

10 hours ago, TomHm said:

Jeg spiser omtrent det samme som deg (uten at jeg vet korrekt middagsporsjon du spiser)

Bare at jeg spiser sunt i helg også. (alkohol ca 1gang i mnd)

Da vedlikeholder jeg vekt.

Jeg er en aktiv mann, som styrketrener 3-4g uka og veier 95kg 😆

Jøss, trodde menn i din vektklasse som trener mye styrke spiste sinnsykt mye mat. I hvertfall en kompis av meg som var veldig trent, han spiste enormt for å få bygget disse musklene. Han kunne plutselig ikke trene pga skade og ble raskt overvektig. 

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men så lenge det ikke er veid og loggført, sier det ikke noe om hvor mange kalorier det er. Lite, mye, stor og liten er ikke presist.

Anonymkode: b0e60...bd1

Ja, aldri loggført så vanskelig å si. Men jeg spiser samme porsjon middag som kjæresten og andre menn i familien, så er en typisk stor porsjon. 

Tusen takk for alle svar :) 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er alle forrskjellige og det er så mye som spiller inn på hvor mye energi kroppen bruker og forbrenner. Hormoner spiller en stor rolle, stoffskifte, vitamin mangel etc. Jeg kan ikke spise den mengden mat som du sier du spiser uten å legge på meg. Jeg kunne det før jeg fikk barn, men etter at jeg fikk barn har det skjedd så mye med kroppen min at jeg må holde meg rundt 1500 kalorier for å vedlikeholde vekt, og under 1000 for å kunne gå ned i vekt. jeg spiser heller ikke opp kaloriene fra trening.

Så ja, jeg er enig med dine venninner, du har nok en høy/normal forbrenning, normale hormoner, og lite andre forrstyrrelser i kroppen og dermed kan du spise som du gjør.

Anonymkode: 39ce8...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir heldigvis ikke sagt på en stygg måte, men de sier de syns det er litt urettferdig mens de ler. Så tar meg ikke nær av det altså, har bare lurt på om forbrenningen min virkelig er fantastisk eller ikke 😅 ut ifra hva jeg leser her virker den ganske normal. 

Jøss, trodde menn i din vektklasse som trener mye styrke spiste sinnsykt mye mat. I hvertfall en kompis av meg som var veldig trent, han spiste enormt for å få bygget disse musklene. Han kunne plutselig ikke trene pga skade og ble raskt overvektig. 

 

Ja, aldri loggført så vanskelig å si. Men jeg spiser samme porsjon middag som kjæresten og andre menn i familien, så er en typisk stor porsjon. 

Tusen takk for alle svar :) 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Går i 3200KCAL dagen viss jeg skal bulke (opp i vekt)

Viss du er nysgjerrig på din forbrenning så kan du jo enkelt ta en stoffskifte test, da har du evig bevis for at vennene dine prater tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var litt lite mat, spesielt lunsjen. 

Jeg spiser mer enn det og holder stabil vekt. 

Anonymkode: 44183...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du spiser helt normalt. Jeg spiser mindre enn deg om dagen.

Anonymkode: 35a28...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var litt lite mat, spesielt lunsjen. 

Jeg spiser mer enn det og holder stabil vekt. 

Anonymkode: 44183...549

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du spiser helt normalt. Jeg spiser mindre enn deg om dagen.

Anonymkode: 35a28...f46

Herlighet, man må se på hele inntaket under ett, over tid, og hvordan det faktisk er, ikke hvordan det "ser ut", samt ta høyde for forskjeller i kjønn, størrelse og aktivitetsnivå. Er dette vanskelig å forstå, er det derfor folk tyr til magiske forklaringer om forskjeller i forbrenning og genetikk og tarmbakterier? Eller er det bare gøy å se hvor mange man kan få til å besvare spørsmålene seriøst?

Anonymkode: b0e60...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
6 timer siden, TomHm skrev:

bytt ut yoghurt og frukten med en proteinshake så er jeg veldig lignende.

Middag tenker jeg Ca 1000-1300Kcal per måltid, feks en gradis som hun henviser til er fort 1500kcal.

5 brødskiver med litt kraftig pålegg er fort 800Kcal.

 

 

En normal middag er sjeldent mer enn ca. 500 kcal om en spiser en vanlig porsjon.

3 brødskiver med ost er ca. 350 kcal avhengig av hvor tykke brødskiver og hvor mye ost en har på. Pluss på 200 til på kvelds ca. 550 kcal.

Frukt og yoghurt er kanskje 200 kcal.

Runder vi opp ligger dette på ca. 13-1400 kcal på et døgn. Ikke så veldig mye og høres innafor med at Ts ikke går opp i vekt, men ligger på vedlikehold. Sier ikke hun spiser veldig lite, men hun spiser definitivt ikke mye. At hun spiser pizza og smågodt i helgene gir ikke særlig overskudd totalt på uka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BearMama skrev:

En normal middag er sjeldent mer enn ca. 500 kcal om en spiser en vanlig porsjon.

3 brødskiver med ost er ca. 350 kcal avhengig av hvor tykke brødskiver og hvor mye ost en har på. Pluss på 200 til på kvelds ca. 550 kcal.

Frukt og yoghurt er kanskje 200 kcal.

Runder vi opp ligger dette på ca. 13-1400 kcal på et døgn. Ikke så veldig mye og høres innafor med at Ts ikke går opp i vekt, men ligger på vedlikehold. Sier ikke hun spiser veldig lite, men hun spiser definitivt ikke mye. At hun spiser pizza og smågodt i helgene gir ikke særlig overskudd totalt på uka.

 

500kcal til en middag? det er jo knapt 3 pølser :P

Mange elementer inne i bilde med hvilke spisevaner man har, med meg feks kan du legge til nærmere 200kalorier i smør alene til de brødskivene :)

Helt enig i det du sier,

Selvom smågodt er småfarlig 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...