Gå til innhold

Mine venner sier jeg hadde vært feit om jeg hadde normal forbrenning, men jeg syns jeg spiser lite til normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere som har litt peiling? Har bmi på 18,3, trener pilates en dag i uka, ellers trener jeg ikke.

Typisk man-fre: frokost: 2 brødskiver med ost, makrell i tomat eller egg, lunsj: yoghurt og frukt, middag: varierer fra alt mellom spaghetti og kjøttdeig til laks og poteter, spiser en typisk stor porsjon. Kveldsmat: 2-3 brødskiver med leverpostei og makrell i tomat

Lørdag og søndag det samme bare at jeg spiser en hel frossenpizza til middag begge dagene, drikker vin/cider og spiser smågodt

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke lagt på meg av et kosthold slik du presenterer det. Spørs vel kanskje hvor mye smågodt det er snakk om. Jeg har normal forbrenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du er ung? Jeg var lik og likt kosthold frem til ca 28år, da begynte plutselig kiloene å komme og forbrenningen endret seg tydeligvis. 

Anonymkode: 8741c...afe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor aktiv er du i hverdagen? Går du mye og ikke kjører bil dør til dør?

Anonymkode: 8741c...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er 30 år, kjører ikke bil men er ikke sånn superaktiv. Går til og fra jobb, som er til sammen 20 min, og beveger meg normalt hit og dit som de fleste andre i hverdagen :) 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit inntak. Blir nok ikke feit av et slikt kosthold. 

Anonymkode: 46891...a26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbrenningen din er helt fin. Overvektige underrapporterer matinntak, og overrapporterer aktivitet. Undervektige overrapporterer matinntak og underrapporterer aktivitet. På norsk: Tynne synes de spiser mye, tykke synes de spiser lite.

Anonymkode: b0e60...bd1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt greit inntak. Blir nok ikke feit av et slikt kosthold. 

Anonymkode: 46891...a26

Litt greit å høre, får høre så mye om at forbrenningen min må være unormalt høy og stusser litt på det 😅 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Forbrenningen din er helt fin. Overvektige underrapporterer matinntak, og overrapporterer aktivitet. Undervektige overrapporterer matinntak og underrapporterer aktivitet. På norsk: Tynne synes de spiser mye, tykke synes de spiser lite.

Anonymkode: b0e60...bd1

Virker logisk det :) trodde jeg spiste mye før jeg begynte å sammenligne med andre, syns nå at det virker som et normalt matinntak. Har alltid godt med energi og, så spiser nok riktig mengde for meg. 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt greit å høre, får høre så mye om at forbrenningen min må være unormalt høy og stusser litt på det 😅 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Du spiser for lite i forhold til aktivitet og derfor et bmi’en din lav.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BearMama said:

Du spiser for lite i forhold til aktivitet og derfor et bmi’en din lav.

 

Men jeg trener bare pilates en gang i uka 🤔 10 min til og fra jobb er jo ikke så mye aktivitet akkurat. 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg trener bare pilates en gang i uka 🤔 10 min til og fra jobb er jo ikke så mye aktivitet akkurat. 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Det er uansett for lite mat til å opprettholde normal BMI. (Dette er objektivt.)

Hvilken vekt du trives med, og hvilket aktivitetsnivå og matinntak du trives med, er en helt annen sak. (Dette er subjektivt.)

Om du har optimal vekt eller burde gjøre noe med den, er noe du eventuelt må snakke med legen din om.

Anonymkode: b0e60...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere som har litt peiling? Har bmi på 18,3, trener pilates en dag i uka, ellers trener jeg ikke.

Typisk man-fre: frokost: 2 brødskiver med ost, makrell i tomat eller egg, lunsj: yoghurt og frukt, middag: varierer fra alt mellom spaghetti og kjøttdeig til laks og poteter, spiser en typisk stor porsjon. Kveldsmat: 2-3 brødskiver med leverpostei og makrell i tomat

Lørdag og søndag det samme bare at jeg spiser en hel frossenpizza til middag begge dagene, drikker vin/cider og spiser smågodt

Anonymkode: 7f8fa...3d4

5 brødskiver

Middag

En yoghurt og litt frukt

Det er ikke mye mat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BearMama said:

Men du spiser ikke spesielt mye.

Nei, enig det ikke er spesielt mye :) derfor jeg stusser på venner som alltid kommenterer den «høye forbrenninga mi», spiser tydeligvis mye i følge dem. Kanskje helgekosen de reagerer på. 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, enig det ikke er spesielt mye :) derfor jeg stusser på venner som alltid kommenterer den «høye forbrenninga mi», spiser tydeligvis mye i følge dem. Kanskje helgekosen de reagerer på. 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

De ser deg kanskje bare spise en gang i blandt og dermed konkluderer med at du spiser mye fordi du kan spise en pizza alene. Men der er jo ikke så rart når du spiser såpass lite resten av uka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er uansett for lite mat til å opprettholde normal BMI. (Dette er objektivt.)

Hvilken vekt du trives med, og hvilket aktivitetsnivå og matinntak du trives med, er en helt annen sak. (Dette er subjektivt.)

Om du har optimal vekt eller burde gjøre noe med den, er noe du eventuelt må snakke med legen din om.

Anonymkode: b0e60...bd1

18.5 er grensa for normal bmi... Er jo ikke så langt unna. Du spiser slik som meg, og jeg  har faktisk samme bmi som deg. Har også overskudd, spiser når jeg er sulten, og til jeg er mett. Synes det er synd folk synes det er varsku varsku om bmi er rundt 18. Om du er som meg, så er du ikke så høy heller. 

Anonymkode: 9e107...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

18.5 er grensa for normal bmi... Er jo ikke så langt unna. Du spiser slik som meg, og jeg  har faktisk samme bmi som deg. Har også overskudd, spiser når jeg er sulten, og til jeg er mett. Synes det er synd folk synes det er varsku varsku om bmi er rundt 18. Om du er som meg, så er du ikke så høy heller. 

Anonymkode: 9e107...e05

Interessant at vi har samme bmi og samme matinntak (ligger ofte på 18,5 jeg og, svinger litt). Det gir også en indikasjon på at det er kostholdet og ikke forbrenningen som er årsaken til vekta mi. Stemmer, er gjennomsnittlig høy :) 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feite venner som nekter å ta innover seg at det er deres egen skyld at de er feite kommer med sånne kommentarer. 

Anonymkode: 6f023...f23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, enig det ikke er spesielt mye :) derfor jeg stusser på venner som alltid kommenterer den «høye forbrenninga mi», spiser tydeligvis mye i følge dem. Kanskje helgekosen de reagerer på. 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at vi har samme bmi og samme matinntak (ligger ofte på 18,5 jeg og, svinger litt). Det gir også en indikasjon på at det er kostholdet og ikke forbrenningen som er årsaken til vekta mi. Stemmer, er gjennomsnittlig høy :) 

Anonymkode: 7f8fa...3d4

Jeg har lest overskriften feil, igjen og igjen... du er jo klar over at du ikke spiser så mye, og at det er derfor du er tynn. Du er rett og slett smartere enn vennene dine.

Anonymkode: b0e60...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...