Gå til innhold

Gravid, student, svangerskapspenger, hjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er student, ferdig til våren. Har jobbet i psykiatri deltid ved siden av i mange år. Nå er jeg nå gravid (uplanlagt) og lurer litt. Jeg må ut i svangerskapspenger når jeg blir synlig gravid pga arbeidets art. Alle på min arbeidsplass må det. Jeg har termin i september, og må antageligvis ha svangerskapspenger hele sommeren. 

Dette er et stort problem, fordi jeg tjener så lite resten av året - at både svangerskapspengene og dermed permisjonspengene kommer bare til å bli noen få tusenlapper i måneden. Hadde jeg kunnet jobbe fullt i juni, juli og august før permisjon hadde jeg jo fått en fin sum permisjonspenger, men det kan jeg altså ikke. Siden jeg må ut i svangerskapspenger (som av dagens inntekt bare blir rundt 6000kr i mnd) blir jo permisjonspengene tilsvarende lite :( 

Hvordan skal dette gå? Har prøvd å høre om muligheter for sommervikariat andre steder, men det er vanskelig her jeg bor. Har stivholdt på jobben min fordi det er ekstremt mange studenter om beinet på deltidsjobber og ferievikariat. Er det mulig å få tilpasset utregning hvis jeg kan bevise for NAV at jeg alltid tjener mye mer de tre sommermånedene? At jeg får tilsvarende utbetalt da de månedene det gjelder? Eller er de veldig rigide på at 3 siste måneders inntekt gjelder? :( 

Planen min var å jobbe så mye jeg klarte i sommer for å øke grunnlaget mitt - men når jeg ikke får lov å vise meg på jobb som gravid blir jo det veldig vanskelig :( 

Anonymkode: 757d0...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Athleisure skrev:

Kan vurdere å ta abort?

Nei.

Anonymkode: 757d0...f8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 757d0...f8f