Gå til innhold

Jeg er så lei av humøret hans.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, har sikkert laget 100 tråder her om samme problemstillingen. 

Er sammen med en fyr som ikke virker riktig i navla. Humøret går opp og ned på et blunk, uten at man vet ordet av det. 

Har blitt så lei at jeg har sagt vi ikke er sammen noe mer. Men bor under samme tak enn så lenge. 

Det er ingenting som skal til for at humøret hans snur. Og da er det drittslening, sure miner, snakk om utroskap ect. 

Forholdet startet ganske fint, men har eskalert til det dårligere den siste tiden. 

Ikke gidder han og sette seg ned for å snakke sammen, men er heler sur i noen timer, dager, og plutselig blid igjen og oppfører seg som om alt er normalt.

 Skriver egentlig i håp om og få noen råd.

Anonymkode: 8d57c...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 Har han jobb?

Kan det være noe som gjør han deprimert/plager han der?

Anonymkode: ac716...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

 Har han jobb?

Kan det være noe som gjør han deprimert/plager han der?

Anonymkode: ac716...4e0

TS:

Han har jobb ja. 

Det er mye mulig, ifølge han selv er det jeg som er feilen i alt som skjer i livet hans, alt fra smått til stort. Så han har de siste dagene prøvd å snakke om utroskap, at han har masse damer på lur-noe jeg regner med kun blir sagt for å skulle såre meg. Eller noe i den duren der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du har gjort det slutt allerede. Bra valg. Da er det bare å ordne opp i bosituasjonen så raskt som mulig. Trenger ikke å snakke noe særlig med ham utover rent praktiske ting. Og ikke gidd å høre på det han sier heller. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Tror du bare finner deg ett nytt sted raskt, kjærester som sier at du er feilen i livet dems, er det bare å si takk og farvel. Ta omså en hybel , bare for å komme deg vekk og dytt unødvendige ting på et lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja. Du har gjort det slutt allerede. Bra valg. Da er det bare å ordne opp i bosituasjonen så raskt som mulig. Trenger ikke å snakke noe særlig med ham utover rent praktiske ting. Og ikke gidd å høre på det han sier heller. 

Ja jeg sa det til slutt etter så mye dritt fra han sin side. Igår spurte han om vi skulle bli sammen(høres helt fjortiss ut) men jeg sa bare nei. 

Så fort jeg går ut av huset tar deg ikke mange min før det tikker inn en melding, som regel en melding som handler om og ta meg på ting som man ellers ikke ville gjort i et normalt, stabilt forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fjellmonkey skrev:

Ja jeg sa det til slutt etter så mye dritt fra han sin side. Igår spurte han om vi skulle bli sammen(høres helt fjortiss ut) men jeg sa bare nei. 

Så fort jeg går ut av huset tar deg ikke mange min før det tikker inn en melding, som regel en melding som handler om og ta meg på ting som man ellers ikke ville gjort i et normalt, stabilt forhold. 

Bare slutt å høre på ham. Du vet jo selv at dette er urimelig? Kom deg av gårde så fort som mulig. Sjekk om du kan sove hos familie eller venner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lily_88 skrev:

Tror du bare finner deg ett nytt sted raskt, kjærester som sier at du er feilen i livet dems, er det bare å si takk og farvel. Ta omså en hybel , bare for å komme deg vekk og dytt unødvendige ting på et lager.

Ja driver og ordner med det. Syns bare oppførselen er dårlig og jeg undrer jo fælt på hvorfor man gjør som man gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Bare slutt å høre på ham. Du vet jo selv at dette er urimelig? Kom deg av gårde så fort som mulig. Sjekk om du kan sove hos familie eller venner. 

Ja jeg vet veldig godt at dette er urimelig. Stiller jo bare spørsmålstegn med hvorfor man oppfører seg sånn og at det begynner så smått og eskalerer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Ja jeg vet veldig godt at dette er urimelig. Stiller jo bare spørsmålstegn med hvorfor man oppfører seg sånn og at det begynner så smått og eskalerer seg. 

Kjærlighetssorg, følelser, desperasjon og manglende kontroll over seg selv, sannsynligvis ikke mer enn det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kjærlighetssorg, følelser, desperasjon og manglende kontroll over seg selv, sannsynligvis ikke mer enn det. 

Ja er vel noe i den duren. Ikke bra. Men kan heler ikke fortsette i et SÅ destruktivt forhold. Han kommer med ord som at jeg ikke får noen uten han og blabla. Føler det er blitt veldig mye maktspill. Enten så gjør han sånt for å ødelegge meg mentalt, eller få meg til og tro at jeg ikke kan få noen andre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Er han psykisk syk?

Ikke noe som er diagnoisert, men mye mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Ikke noe som er diagnoisert, men mye mulig

Kanskje du kan be han ta kontakt med fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Ja er vel noe i den duren. Ikke bra. Men kan heler ikke fortsette i et SÅ destruktivt forhold. Han kommer med ord som at jeg ikke får noen uten han og blabla. Føler det er blitt veldig mye maktspill. Enten så gjør han sånt for å ødelegge meg mentalt, eller få meg til og tro at jeg ikke kan få noen andre 

Nei du skal jo ikke fortsette forholdet. Og ja, en del av det han gjør er for å dra deg ned. Men du skal bare la være å høre på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette her er jo helt utholdende. Humøret svinger så opp og ned at det skulle jo virkelig ikke vært mulig.. Han får hver minste lille ting til og bli en krangel.. Sitter og sturer og furter for seg selv et par timer, også er plutselig alt greit, før han reagerer på noe jeg evt sier feks. Kan si "har du hat en fin dag på jobb", og det er jo totalt feil og stille et sånt spørsmål. 

Det er drittslening, og så mye hat mot alt mulig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som eksen min. Alt som var i feil med livet hans, var visst min feil. Jeg skulle skjønne ham, eller slutte å skjønne ham for det var irriterende, og overse det om han var sint, og for helvete krangle med ham hvis han ville krangle osv. Jeg trodde jeg skulle bli gal. Han lagde krangler ut av ingenting, og fikk han ikke det til, krangla han med seg selv i naborommet. At jeg fikk ham til legen når han var syk var galt, og da han ble frisk mente han at jeg hadde ødelagt (?) ting. Da han gjorde det slutt, mente han at bare han kom seg vekk fra meg, ville livet hans blir så bra. For problemet var jo meg og alt jeg gjorde galt. 

Nå har det vært slutt i 2 år, og nå er det jobben hans (som har vært grei nok til å utvide prosjektstillingen hans til en permanent stilling, og gir ham betalt fri for at han kan ta videreutdanning i arbeidstida) som er problemet. Det er "kjedelig" og "ikke utfordrende" å jobbe der, han er "faglig uenig" med sjefen (som ikke har noen agenda slik jeg forstår).... nå er det jobben hans som gjør livet surt, bare fordi de tilbyr ham det han sa at han ville ha. 

Noen folk klarer ikke å se det positive i ting. 

Anonymkode: 99a8d...d62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som eksen min. Alt som var i feil med livet hans, var visst min feil. Jeg skulle skjønne ham, eller slutte å skjønne ham for det var irriterende, og overse det om han var sint, og for helvete krangle med ham hvis han ville krangle osv. Jeg trodde jeg skulle bli gal. Han lagde krangler ut av ingenting, og fikk han ikke det til, krangla han med seg selv i naborommet. At jeg fikk ham til legen når han var syk var galt, og da han ble frisk mente han at jeg hadde ødelagt (?) ting. Da han gjorde det slutt, mente han at bare han kom seg vekk fra meg, ville livet hans blir så bra. For problemet var jo meg og alt jeg gjorde galt. 

Nå har det vært slutt i 2 år, og nå er det jobben hans (som har vært grei nok til å utvide prosjektstillingen hans til en permanent stilling, og gir ham betalt fri for at han kan ta videreutdanning i arbeidstida) som er problemet. Det er "kjedelig" og "ikke utfordrende" å jobbe der, han er "faglig uenig" med sjefen (som ikke har noen agenda slik jeg forstår).... nå er det jobben hans som gjør livet surt, bare fordi de tilbyr ham det han sa at han ville ha. 

Noen folk klarer ikke å se det positive i ting. 

Anonymkode: 99a8d...d62

Å himmel, det der er akkurat som min samboer. Det er som og lese om han, hvordan han er. Var forholdet deres noe mer turbulent enn det du beskriver? Hvor lenge var dere sammen? Hvordan gikk det for deg da forholdet ble avsluttet? 

 

Jeg vet at jeg må avslutte dette, for det finnes ikke sunt i det hele tatt. Det er bare så veldig vanskelig av en eller annen merkverdig grunn.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Å himmel, det der er akkurat som min samboer. Det er som og lese om han, hvordan han er. Var forholdet deres noe mer turbulent enn det du beskriver? Hvor lenge var dere sammen? Hvordan gikk det for deg da forholdet ble avsluttet? 

Jeg vet at jeg må avslutte dette, for det finnes ikke sunt i det hele tatt. Det er bare så veldig vanskelig av en eller annen merkverdig grunn.. 

Det var ikke like turbulent hele tida.

Når han har gode perioder, kan han være en drøm å være sammen med. Kjærlig, gavmild, åpen. Svigermors drøm. Jeg er litt misunnelig på hans kommende kjæreste fordi jeg vet at han trolig vil være sånn mot henne også...i starten, ihvertfall. Han pleide å skrive de nydeligste kjærlighetsbrev til meg, og skryte av meg til alle han kjenner.

Men han kan også være verre enn det jeg skriver. Han presterte blant anna å fortelle meg at jeg aldri kommer til å få oppfylt drømmene mine, og at ingen kan være sammen med noe som er så x som meg. Skikkelig slem og ute etter å gruse selvtilliten min. Gi meg skylda for ting som var utenfor min kontroll. 

Det er akkurat som to forskjellige personer som ikke likner hverandre i det hele tatt.

Vi var sammen i mange år, og det var han som gikk (men gikk blant annet fordi jeg stilte krav til ham). Jeg har en annen kjæreste nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...