Gå til innhold

Flere som har blitt fortalt at du er for tjukk for dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En i familien mente at det ikke var så rart at jeg ikke hadde kjæreste, siden jeg er overvektig (veldig stor). Hun mente jeg måtte slanke meg skikkelig før jeg evnetuelt kunne finne meg en mann. Ikke det at jeg ikke har prøvd, har f.eks. Tinder, og har truffet to. Den ene var bare helt feil type og null kjemi, mens den andre faktisk sa til meg, på melding senere når jeg trodde vi skulle avtale ny date, at han synest jeg var for tjukk. I min venninnegjeng er det tre andre jenter, og de har alle kjæreste, jeg er den eneste som er singel, og den eneste som er tjukk. Det rare er at jeg selv ikke føler at jeg er for tjukk, selv om jeg vet at jeg må slanke meg med tanke på helse på sikt, men jeg har pene trekk i ansikt, god utdanning og jobb, men likevel virker jeg ikke finne tonen med den rette, eller når jeg finner noen som er interessant, så er kroppen min en dealbreaker. Er det flere som har det slik, eller går det an å bryte dette mønsteret på noe sett?

Anonymkode: a4436...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske enkelt jeg som mann sveiper nei til alle som er overvektige. De viser at man ikke tar helsen sin seriøst. Enkleste måten å gå ned i vekt på er å spise litt mindre. Kutt ut sukkerholdig brus osv. Du kan helt sikkert klare det. Gikk selv ned fra 90kg til 72kg ved å kutte ut brus, kake og ved å spise mindre i løpet av 1 år uten noe hardtrening annet enn noen gåturer. 

Anonymkode: 0671b...788

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bryte mønsteret. Endre historien du forteller deg selv. Du behøver ikke være tjukk selv om vekta di strengt tatt ikke truer helsa di ennå, og selv om utseende i en ideell verden ikke burde ha noe å si for om man blir tiltrukket av en potensiell ny partner. Det er ikke så mye som skal til i praksis. Bare spis litt mindre, og beveg deg litt mer.

Anonymkode: 07a6a...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mye som taler i mot det der: 

-det er mange runde mennesker som har kjæreste og endatil barn (se regjeringen)

-det er mange slanke mennesker som er singel

Du vil antagelig få mer oppmerksomhet om du går ned, siden du er pen. Men jeg tror det eneste man får mer av som slank: er seksuell oppmerksomhet. Du burde jo allikevel gå ned for din egen del om vekten kan skade helsen din. 

 

Anonymkode: 8f959...0e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke lyst og er ikke motivert til å gå ned i vekt. I følge KG er det da nok av mannfolk som liker store damer.

Anonymkode: a4436...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke lyst og er ikke motivert til å gå ned i vekt. I følge KG er det da nok av mannfolk som liker store damer.

Anonymkode: a4436...a6a

Ja nå aner jeg ikke hva du har lest, men inntrykket mitt er motsatt. Jeg vil heller si at KG har lært meg at menn er sinnsykt kresne samtidig som de klager på dårlig respons fra kvinner🙄

Anonymkode: 457cf...9ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ett bilde av deg som du ser hele kroppen din på. Da vet de som du dater hvordan du ser ut på forhånd. Mange overvektige som har kjæreste så det burde ikke være umulig. 

Anonymkode: f9a2a...f44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke lyst og er ikke motivert til å gå ned i vekt. I følge KG er det da nok av mannfolk som liker store damer.

Anonymkode: a4436...a6a

Da lar du være da. Det er mange overvektige som har kjærester. Det ser du vel. Mange trives med noen kg ekstra, og ingenting feil med det.

Det stilles mange krav fra en del mennesker, og det kan du bare glatt blåse i. Som i det hun som ba deg slanke deg sa. Legg ut bilder om hvordan de ser ut, så slipper du å høre at du er for tykk etter en date. Ja, og det er menn som liker damer med noen ekstra kg, og det er også faktisk menn som ikke bryr seg så mye om og i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke lyst og er ikke motivert til å gå ned i vekt. I følge KG er det da nok av mannfolk som liker store damer.

Anonymkode: a4436...a6a

Du er ærlig, og det står det respekt av. Da lar du være å gå ned i vekt. Legg ut helkroppsbilde av deg selv, så burde problemet være løst?

Anonymkode: 07a6a...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med innlegget var vel heller hvordan andre store har klart å finne en partner, og hvor? Jeg har full forståelse for de som ikke er interessert i en stor dame, men det er jo også de som liker det.

Anonymkode: a4436...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspill fra en mann her - nå vet jeg ikke hva du veier, men når du sier du er "veldig stor", så tenker jeg dessverre det er noe de fleste menn ikke har interesse av. Jeg er ikke superkresen selv, og har data formfulle damer. Men stor overvekt, altså fedme-kategoeien, er litt scary for de fleste menn. 

Meen; jeg har en kompis som faktisk liker virkelig store damer. Han oppsøker enkelte nettsider for dette. Kanskje det er noe du bør sjekke ut når du liker å være stor, og ikke har noen interesse av å gå ned i vekt. Det finnes et fåtall av menn som vil syns du er veldig attraktiv.

Anonymkode: 8bbe5...150

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt overvektig (80 kg, 172 høy), men har gått ned 42 kg. Merker stor forskjell på datingen og jeg tror kanskje du ville blitt motivert hvis du forstår hvilken enorm fotskjell det gjør for liv og helse.

Anonymkode: b0600...108

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med innlegget var vel heller hvordan andre store har klart å finne en partner, og hvor? Jeg har full forståelse for de som ikke er interessert i en stor dame, men det er jo også de som liker det.

Anonymkode: a4436...a6a

Nå vet jeg ikke hvor stor du er, men da jeg hadde BMI på 32 hadde jeg ingen problem med å finne date eller kjæreste. Har fått like mye oppmerksomhet da som nå når jeg er normalvektig. Jeg er også ansiktspen. Var større da jeg var student, så da traff jeg andre studenter. Det var også via Tinder, byen, fest og venners venner. Altså akkurat de samme plassene de fleste single treffer hverandre. Tror egentlig ikke de brydde seg om vekta. Jeg tror nok at de likte meg for meg, og ikke fordi jeg var overvektig eller stor.

Anonymkode: 0b165...e00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innspill fra en mann her - nå vet jeg ikke hva du veier, men når du sier du er "veldig stor", så tenker jeg dessverre det er noe de fleste menn ikke har interesse av. Jeg er ikke superkresen selv, og har data formfulle damer. Men stor overvekt, altså fedme-kategoeien, er litt scary for de fleste menn. 

Meen; jeg har en kompis som faktisk liker virkelig store damer. Han oppsøker enkelte nettsider for dette. Kanskje det er noe du bør sjekke ut når du liker å være stor, og ikke har noen interesse av å gå ned i vekt. Det finnes et fåtall av menn som vil syns du er veldig attraktiv.

Anonymkode: 8bbe5...150

Jeg er i kategorien fedme ja. Hva slags nettsider er det snakk om her?

Anonymkode: a4436...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvor stor du er, men da jeg hadde BMI på 32 hadde jeg ingen problem med å finne date eller kjæreste.

Mye mer enn 32.

Anonymkode: a4436...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige mennesker er ikke attraktivt. Der er noe ekkelt med det. De flasher på en måte de dårlige sidene av personligheten. Grådighet og latskap.

Anonymkode: 10dff...ab1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overvektige mennesker er ikke attraktivt. Der er noe ekkelt med det. De flasher på en måte de dårlige sidene av personligheten. Grådighet og latskap.

Anonymkode: 10dff...ab1

Jeg synes det er ekkelt med dumme, hatefulle og bitre mennesker.

Anonymkode: 0b165...e00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overvektige mennesker er ikke attraktivt. Der er noe ekkelt med det. De flasher på en måte de dårlige sidene av personligheten. Grådighet og latskap.

Anonymkode: 10dff...ab1

Og her flasker du noe ved personligheten din også. Det er ikke akkurat positivt gitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som var dritfeite, gikk ned masse så vi ble tynne. Men uten klær så ser vi ut som en våt sovepose der alt henger og slenger en halv meter nærmere bakken enn det som er meningen? Seriøst, navlen min er i klitthøyde. Det viser en skikkelig bra side ved personligheten min da, er aktiv, ikke grådig, og veldig målorientert! 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overvektige mennesker er ikke attraktivt. Der er noe ekkelt med det. De flasher på en måte de dårlige sidene av personligheten. Grådighet og latskap.

Anonymkode: 10dff...ab1

 

Anonymkode: d5006...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å være overvektig handler ikke bare om utseende. Selv om det også er viktig.

Det handler om hva du fysisk får til, både sporty livsførsel og oppgaver i hverdagen - blir du fort sliten av fysiske oppgaver hjemme, klarer du å være med på fjelltur, skitur osv? Stor overvekt begrenser livsutfoldelsen for veldig mange. 

Og så handler det om å se livet i lengre perspektiv, skal du ha barn. De fleste legger på seg litt gjennom livet, og du startet allerede som veldig stor, hvor skal det ende?

På mange måter er stor overvekt et handikap på datingarenaen (og kanskje ellers i livet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...