Gå til innhold

Er å bli kalt inn til intervju noe positivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Intervjuer funket slikt som de skulle for en stund siden. I dag er de bare et spill for galleriet. De vet på forhånd hvem de vil ansette. Det spiller ingen rolle om du har gjort det bra på intervjuet mens den som får jobben, har gjort det dårlig. 

Anonymkode: e5f1e...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessert i forskningen din på den uttalelsen. Men ja: helt enig. Alt er søknad og CV, det er jo egt. praksis.

Anonymkode: 364c1...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest INGNTNG
På 13.2.2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Bare skole.

Anonymkode: 364c1...60f

Da kan jeg bare si velkommen til arbeidslivet. Det fungerer ikke slik som du tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har da tid til å innkalle 100 stykker til intervju for den samme stillingen :ler:

Jeg jobber med rekruttering og intervjuet er faktisk avgjørende for hvem som får tilbud om stillingen. Det er da du kan vise at du er oppdatert på fagområdet ditt, motivert for stillingen og personlig egnet. To ledertyper fungerer f. eks. dårlig i samme team, skal man bygge et velfungerende team er man avhengig av å ha forskjellige personligheter som kompletterer hverandre (derfor himler jeg med øynene av alle disse stillingsutlysningene hvor de søker etter kun «fremoverlente» kandidater :rolleyes: Hvilken avdeling med en haug med «fremoverlente» pratmakere fungerer i praksis? :ler:

Anonymkode: cfbdc...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør legge til at intervjuet er arbeidsgivers anledning til å selge seg inn til aktuelle kandidater, noe som det virker som om går i glemmeboken blant mange av dagens rekrutterere :klo: 

For å få den beste kandidaten til å ønske å takke ja til jobben må jo arbeidsgiver vise at dette er et sted h*n har lyst til å jobbe! I dagens arbeidsliv virker det som om en god porsjon av de som rekrutterer tror at det å tilby noen en stilling er å gi de en slags «førstepremie», og de glemmer helt at arbeidsplassen også må gjøre seg attraktiv slik at den beste kandidaten faktisk takker ja. Jeg søkte nylig på en stilling selv, siden jeg visste jeg kunne utføre jobben i blinde og var nyskjerrig på hva de hadde å tilby. Ble innkalt til intervju og ble bedt om å forberede en 20-minutters presentasjon om egen erfaring før førstegangsintervjuet, og ergo før arbeidsgiver i det hele tatt hadde klart å overbevise meg om at vi var en god match :ler: Trakk selvsagt søknaden min da, da det var uaktuelt å bruke masse tid på forberedelser uten å ha tilstrekkelig info om verken stillingen eller arbeidsplassen til å kunne vurdere om jeg faktisk var interessert. 

Anonymkode: cfbdc...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...