Gå til innhold

Cravings på alt usunt, hjelp meg med alternativer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gravid og har såååååå cravings på pommes frites, chips, flatbrød med smør, ostesmørbrød.... det er alt jeg vil ha!!! Men trykker jeg i meg det til alle døgnets tider så blir jeg nok en hval 😂 har noen noen alternativer???? Noe alternativt og ikke altfor usunt som tilfredsstilte deres cravings? 

Anonymkode: 2fd4a...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cravings er lyst på spesifikke ting, så prøver du med noe annet først, ender du opp med det + det du hadde lyst på i utgangspunktet.

Anonymkode: a80b0...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var like ens. Men det gikk litt i bølgedalen. Noen uler med usunne cravings, andre uker med sunne. Mest usunne. Jeg spiste det jeg hadde lyst på jeg... la på meg 12kg. Spiste enorme mengder ost og sjokolade. Typ, 4 sjokolade om dagen... 

Anonymkode: 617b3...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lyst på salte, fete og/eller ostete ting da? Jeg ville testa popcorn og riskaker for å se om det funker :) Salt og knasete, men ikke så altfor fett. Et annet tips er å spise noe annet først, frukt eller grønnsaker, eller drikke x antall glass vann, og så evt spise det du har cravet etter det igjen. 

Jeg blir ikke så fysen på sånne salte ting, mest søtt, og da har det funket å f eks drikke tre glass vann, en kopp te, spise et eple eller en annen type "regel" i den duren før jeg har "gitt meg selv lov" til å spise godis. Noen ganger føler jeg meg tilfredsstilt og behovet går over. Andre ganger ikke haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei? Første trimester cravet jeg bare junkfood og spiste stort sett pizza og kebab og slik mat til middag. Tenkte bare på feit mat😂🙈 gikk over i 2. Trimester og gikk ned kiloene jeg gikk opp i første:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, nøtta skrev:

Hvor langt er du på vei? Første trimester cravet jeg bare junkfood og spiste stort sett pizza og kebab og slik mat til middag. Tenkte bare på feit mat😂🙈 gikk over i 2. Trimester og gikk ned kiloene jeg gikk opp i første:) 

Er 9 uker på vei med nr tre😅 jeg tenker også bare på fet, salt mat 😂 håper det roer seg i andre trimester sånn som hos deg 😊 ts

Anonymkode: 2fd4a...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mangolassie skrev:

Du har lyst på salte, fete og/eller ostete ting da? Jeg ville testa popcorn og riskaker for å se om det funker :) Salt og knasete, men ikke så altfor fett. Et annet tips er å spise noe annet først, frukt eller grønnsaker, eller drikke x antall glass vann, og så evt spise det du har cravet etter det igjen. 

Jeg blir ikke så fysen på sånne salte ting, mest søtt, og da har det funket å f eks drikke tre glass vann, en kopp te, spise et eple eller en annen type "regel" i den duren før jeg har "gitt meg selv lov" til å spise godis. Noen ganger føler jeg meg tilfredsstilt og behovet går over. Andre ganger ikke haha

Tusen takk for tips! 

Anonymkode: 2fd4a...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig cravings på søtt, særlig smågodt og sjokolademelk. En ting jeg synes har funka (aner ikke hvorfor) er grønt eple delt opp i båter med et dryss av kanel over. Gjerne med en kopp frukt-te til. Har så klart spist nok av usunt også, men den komboen har hjulpet meg til å ikke gå på butikken hver kveld for å kjøpe noe jeg bare _må_ ha 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har lyst på usunne ting.. Men jeg unngår å kjøpe det, unner meg selvfølgelig noen ganger. Er det ikke i hus, kan jeg ikke spise det.

Kjøper druer og epler, og prøver å spise det i stedet. Bær også, jordbær er godt, men dyrt.. Grove rundstykker med skinke og ost funker også, og med litt paprika på.

Vil ha vårruller, kanelboller, pizza og mat fra McDonalds og BK. Drikker også brus hver dag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...