Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #16921 Skrevet 2. mars 2020 Sitat Du innser at du legger godt til rette for at folk kan skaffe seg en hel rekke opplysninger om barna dine utfra det du har lagt ut om dem? At det er mulig for noen å legge ned en vesentlig innsats og legge sammen to og tre og fem om barna dereser jo du/dere fullt og helt ansvarlige for. Hvorfor vil dere gjøre det? De aller fleste mennesker er snille og anstendige, men noen er det ikke. Hvordan vet du hvem som har gode hensikter og ikke når du legger ut en hel rekke opplysninger om barna deres vidåpent for alle? Tror du barna ville valgt det selv – å ha en masse bilder og identifiserende informasjon om seg selv tilgjengelig for absolutt alle hvis de var store nok til å forstå de fulle konsekvensene av det? Rett til privatliv er en universell menneskerettighet og spesielt fremhevet i barnekonvensjonen. Selv om du ikke synes det er en viktig verdi for deg, siden du lever av å skrive om livet ditt, vet du jo ingenting om hvilken verdi det vil ha for barna dine etterhvert som de vokser til. Og bruddet på privatlivet deres kan jo ikke reverseres, så jeg synes det er er merkelig valg å gjøre på vegne av små barn. Og som sagt, når du har lagt informasjonen ut, så har du mistet kontrollen over den og kan ikke bestemme hva folk bruker den til. Dessverre. Jeg vil tro at du må være forberedt på å få kritikk for dette så lenge du velger å gjøre det slik. Og du, når noen ikke har innsikt i hva DU mener, er det ikke selvinnsikt de mangler, men generell innsikt. mvh Ingvill/pøbelsara på kg Sitat CAROLINE BERG ERIKSEN 4 MÅNEDERSIDEN Ingvill: Jeg har aldri lagt ut noe som helst av informasjon om barnehagen, hverken bilder eller tekst, annet enn at den ligger i sykkelavstand. Om noen ønsker sterkt nok å finne ut hvor de går, så kan man fint finne ut det om hvilket som helst barn, eksponert eller ei. Argumentet «tror du barna vil det selv» er jo helt malplassert. Skal man hele tiden gjøre «som barna vil» tror jeg du stryker i barneoppdragelse 😉 Frem til de nærmer seg 18 så tar man som forelder de fleste avgjørelser i større eller mindre grad. Noen populære og noen upopulære. Jeg hadde aldri lagt ut bilder av de slik vi gjør nå, om jeg ikke mente at det i sum er til det beste for dem og oss som familie. Barna våre har i aller høyeste grad er privatliv, og det er viktig både for meg selv og for dem, selv om jeg deler mer enn gjennomsnittet. Dette over er fra kommentarfeltet under "en ny uke starter nå" tatt herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/ Det første har jeg skrevet. Det siste er svaret hennes. Legg merke til at jeg ikke skrev noe som helst om barnehagen deres i innlegget mitt. Og hun klarer å vri spørsmålet mitt - om hun tror at barna ville valgt å legge ut all denne informasjonen når de blir store nok til å forstå - til at jeg liksom hevder at barna skal få bestemme alt NÅ - og legger til at jeg vil stryke i barneoppdragelse. Hun svarer ikke på noe av det jeg skriver om barns rettigheter eller om at de valgene de gjør nå ikke kan reverseres senere. Men hun klarer altså å få inn et stikk om mine manglende oppdragelsesevner, da. 54
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. mars 2020 #16922 Skrevet 2. mars 2020 (endret) 23 minutter siden, pøbelsara skrev: Dette over er fra kommentarfeltet under "en ny uke starter nå" tatt herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/ Det første har jeg skrevet. Det siste er svaret hennes. Legg merke til at jeg ikke skrev noe som helst om barnehagen deres i innlegget mitt. Og hun klarer å vri spørsmålet mitt - om hun tror at barna ville valgt å legge ut all denne informasjonen når de blir store nok til å forstå - til at jeg liksom hevder at barna skal få bestemme alt NÅ - og legger til at jeg vil stryke i barneoppdragelse. Hun svarer ikke på noe av det jeg skriver om barns rettigheter eller om at de valgene de gjør nå ikke kan reverseres senere. Men hun klarer altså å få inn et stikk om mine manglende oppdragelsesevner, da. Er det mulig??? Hvor ignorant/egosentrisk går det virkelig ann å bli? (Ikke pøbelsara). Endret 2. mars 2020 av lillesnøfnugg
Rev. Revenge Skrevet 2. mars 2020 #16923 Skrevet 2. mars 2020 Hadde ikke daglig leder selv publisert detaljer omkring hjemadresse, barnehage og skole på bedriftens SoMe-kanaler, ville jeg som utenforstående ikke ha fått med meg disse detaljene og kunnskapen om sted. Jeg vet fortsatt ikke hvor Jenny Skavlans barn befinner seg i foreldrenes arbeidstid, og vet knapt navn. De detaljene er. ikke. publisert.! 28
Donpedro Skrevet 2. mars 2020 #16924 Skrevet 2. mars 2020 Da mine barn var rundt 8-10 år ble de bevisste på hvordan de var på bilder som ble lagt ut. På skolen lærer de at man skal spørre før man legger ut. Noen ganger sier de nei til bilder jeg synes er kjempefine. Hva man synes som 6-åring er ingen fasit. 11
Sol Rampelyset Skrevet 2. mars 2020 #16925 Skrevet 2. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt Sol, admin.
pøbelsara Skrevet 2. mars 2020 #16926 Skrevet 2. mars 2020 (endret) 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Er det mulig??? Hvor ignorant/egosentrisk går det virkelig ann å bli? (Ikke pøbelsara). Nå synes ungene mine at det er veldig fint at jeg ikke har peiling på barneoppdragelse, da. De får jo bestemme alt mulig rart. OG til det @Donpedro sier: Barn blir jo bevisst på hvordan de ser ut på bilder og hvordan de ønsker å fremstå ganske tidlig. Hva de synes er fint og hva jeg som mamma synes er fint, er ofte ganske forskjellig. Hjemme hos foreldrene mine henger det et bilde v meg og lillesøs da vi var 10 og 13. Jeg har alltid hatet det bildet og synes ikke det likner på meg i det hele tatt. Mamma elsker det og synes jeg er SÅ fin på det bildet. Endret 2. mars 2020 av pøbelsara 20
Bypass Skrevet 2. mars 2020 #16927 Skrevet 2. mars 2020 4 timer siden, Hvalen skrev: Sitat fra LK i bloggerne: "Ganske sykt å legge seg kl 23, og stå opp halv seks hver dag" Er det virkelig så sykt? For da er jeg sinnsyk, for det gjør jeg hver eneste dag 😛 Enig. For veldig mange er dette helt vanlig... 10
Surikatt Skrevet 2. mars 2020 #16928 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Hudpleierutinene hennes må jo koste en formue når man ikke får det sponset. Lurer på hvor lang tid hun bruker på badet på å skrubbe og smøre huden ihjel i flere lag. Jeg mener mye av dette er bare tull å kjøpe for de virker ikke. Hun får fortsatt kviser og rynker. Endret 2. mars 2020 av Surikatt 15
Kollontaj Skrevet 2. mars 2020 #16929 Skrevet 2. mars 2020 Og så innmari lett å glemme at hun var «ambassadør» for et helt annet hudpleiemerke i 2016, gitt. Siden hun har brukt det hun reklamerer for nå helt siden 2013, mener jeg. https://www.carolinebergeriksen.no/2016/10/10/jeg-skal-vaere-ambassador/ 28
Rev. Revenge Skrevet 2. mars 2020 #16930 Skrevet 2. mars 2020 (endret) 31 minutter siden, Surikatt skrev: Hudpleierutinene hennes må jo koste en formue når man ikke får det sponset. Lurer på hvor lang tid hun bruker på badet på å skrubbe og smøre huden ihjel i flere lag. Jeg mener mye av dette er bare tull å kjøpe for de virker ikke. Hun får fortsatt kviser og rynker. Jeg reagerer på to ting: Mengden produkter totalt, og det synlige resultatet når andre tar bildene av bloggeieren enn ektemannen. Tilsynelatende virker ikke produktene som bloggeier bruker, og hun har ikke vært trofast mot produktmerket siden 2013. (Takk til @Kollontaj over her) Jeg kan tydeligvis prise meg lykkelig med de få produktene fra Zo Skin jeg ikke er sponset med fra Beths som er sponsoren her (ikke Zo Skin, nei) produkter som faktisk er synlig virkningsfulle for meg. Min hudpleier vil verken selge meg produkter eller unødig behandling. Duppedingsene fra Foreo er også noe hudpleieren min ikke har hørt om, så disse er vel å anta som unødvendige. Har ansiktsbilde fra samme event hvor detaljene kommer til syne, men siden jeg ikke husker hvor bildet er hentet fra kan det ikke publiseres her. Endret 2. mars 2020 av Revenge o'Cavatina Lenke 15
LilleSnupp Skrevet 2. mars 2020 #16931 Skrevet 2. mars 2020 Meeeenhe.. om produktene er så fantastiske som det hevdes, hvorfor er det behov for sååååååå mye sminke, i tillegg til "lys og skygge" for å se delikat ut på bildene? 27
LilleSnupp Skrevet 2. mars 2020 #16932 Skrevet 2. mars 2020 8 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Jeg reagerer på to ting: Mengden produkter totalt, og det synlige resultatet når andre tar bildene av bloggeieren enn ektemannen. Tilsynelatende virker ikke produktene som bloggeier bruker, og hun har ikke vært trofast mot produktmerket siden 2013. (Takk til @Kollontaj over her) Jeg kan tydeligvis prise meg lykkelig med de få produktene fra Zo Skin jeg ikke er sponset med fra Beths som er sponsoren her (ikke Zo Skin, nei) produkter som faktisk er synlig virkningsfulle for meg. Min hudpleier vil verken selge meg produkter eller unødig behandling. Duppedingsene fra Foreo er også noe hudpleieren min ikke har hørt om, så disse er vel å anta som unødvendige. Heldigere med huden din du da som ikke trenger like mye som CBE. .. spesielt med tanke på at hun visstnok har perfekt hud - fritt gjenfortalt. 17
lillehammeren Skrevet 2. mars 2020 #16933 Skrevet 2. mars 2020 Merkelig; på Bloggerne ser hun ut som en helt annen person enn på bloggen... 23
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 2. mars 2020 #16934 Skrevet 2. mars 2020 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Nå synes ungene mine at det er veldig fint at jeg ikke har peiling på barneoppdragelse, da. De får jo bestemme alt mulig rart. OG til det @Donpedro sier: Barn blir jo bevisst på hvordan de ser ut på bilder og hvordan de ønsker å fremstå ganske tidlig. Hva de synes er fint og hva jeg som mamma synes er fint, er ofte ganske forskjellig. Hjemme hos foreldrene mine henger det et bilde v meg og lillesøs da vi var 10 og 13. Jeg har alltid hatet det bildet og synes ikke det likner på meg i det hele tatt. Mamma elsker det og synes jeg er SÅ fin på det bildet. Jeg tenker at svarene fra bloggeier er urovekkende og et tegn på et usunt forhold til å kunne skille mellom jobb/privatliv både i forhold til privatlivets grenser og hva som bør være fokuset privat. Man lærer små barn at man «pynter seg opp» før photoshoot og at ferie er ensbetydende med en haug av fotoutstyr og mobilopptak konstant. Dette usunne fokuset i tillegg til mangel på respekt for deling av bilder av mindreårige er virkelig en problemstilling i denne bedriften. I tillegg kan man etterspørre om verdiene man viderefører til neste generasjon er til barnas beste? Endret 2. mars 2020 av lillesnøfnugg
Rev. Revenge Skrevet 2. mars 2020 #16935 Skrevet 2. mars 2020 (endret) 32 minutter siden, LilleSnupp skrev: Heldigere med huden din du da som ikke trenger like mye som CBE. .. spesielt med tanke på at hun visstnok har perfekt hud - fritt gjenfortalt. Jeg syns det er i overkant unødvendig at bloggeieren viser til 12-13 produkter som del av sin daglige/ukentlige rutine, når jeg selv har blitt anbefalt kun å bruke tre produkter: samme rens, pads og serum morgen og kveld og tilsvarende ønsker om samme resultat som bloggeier. Dette "satt sammen av" hudpleier som veileder og selger de samme produktene til daglig leder som til ulike kvinner. Caroline Berg Eriksen annonserer for produkter solgt via en nevnt hudpleiesalong og en annen annonsør, og jeg stiller spørsmålstegn over mengde nevnte kostbare produkter og resultater av dette, når det meste vi ser av bilder er resultatet av redigering/filterbruk. Endret 2. mars 2020 av Revenge o'Cavatina Fjernet unødig info 25
Vipser Skrevet 2. mars 2020 #16936 Skrevet 2. mars 2020 Er det riktig at LKE ikke trenger å merke med reklame, når han legger ut instastory hvor han filmer til netfit (med link)? CBE merker med reklame på den samme instastoryen. 🤔 11
Kollontaj Skrevet 2. mars 2020 #16937 Skrevet 2. mars 2020 I likhet med at hun skriver at hun ikke tester ut annen hudpleie (se link over som viser noe annet) kan det være at hun ikke bruker alle disse produktene, men bare skriver at hun gjør det. Bare en tanke. Hun skrev også at hun ikke tjener penger på vanlige HM-lenker, noe som er bløff (jeg har skrevet om dette i to innlegg i det siste). At hun bruker truse med padding på siste IG-story, er også helt tydelig, men det har hun vel foreløpig ikke benektet at hun gjør. Om narrativ kan kalles løgn, får andre vurdere. 25
Rev. Revenge Skrevet 2. mars 2020 #16938 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Kollontaj skrev: I likhet med at hun skriver at hun ikke tester ut annen hudpleie (se link over som viser noe annet) kan det være at hun ikke bruker alle disse produktene, men bare skriver at hun gjør det. Bare en tanke. Hun skrev også at hun ikke tjener penger på vanlige HM-lenker, noe som er bløff (jeg har skrevet om dette i to innlegg i det siste). At hun bruker truse med padding på siste IG-story, er også helt tydelig, men det har hun vel foreløpig ikke benektet at hun gjør. Om narrativ kan kalles løgn, får andre vurdere. La oss titulere daglig leder for Treasures AS og bloggeier av annonseplattformen Caroline Berg Eriksen med det hun er: Selger. 23
Kleenex Skrevet 2. mars 2020 #16939 Skrevet 2. mars 2020 48 minutter siden, Kollontaj skrev: I likhet med at hun skriver at hun ikke tester ut annen hudpleie (se link over som viser noe annet) kan det være at hun ikke bruker alle disse produktene, men bare skriver at hun gjør det. Bare en tanke. Hun skrev også at hun ikke tjener penger på vanlige HM-lenker, noe som er bløff (jeg har skrevet om dette i to innlegg i det siste). At hun bruker truse med padding på siste IG-story, er også helt tydelig, men det har hun vel foreløpig ikke benektet at hun gjør. Om narrativ kan kalles løgn, får andre vurdere. Man ser faktisk tydelig denne paddingen som bøyer seg på fruas rumpeballer? Dagens altså på ig story! Da hjelper det ikke med PT heller da..... 18
Rev. Revenge Skrevet 2. mars 2020 #16940 Skrevet 2. mars 2020 49 minutter siden, Vipser skrev: Er det riktig at LKE ikke trenger å merke med reklame, når han legger ut instastory hvor han filmer til netfit (med link)? CBE merker med reklame på den samme instastoryen. 🤔 Påstår han at han ikke trenger å merke dette? Han representerer og lønnes av firmaet Treasures AS. Han er gift med daglig leder og ansattansvarlig, samt er styremedlem i Treasures AS.. Han hever lønn og styrehonorar som dette? Dersom han ikke gjør det har han sannsynligvis avtale som freelance fotograf, fakturerer Treasures AS for jobben med å ta bilder av sin kone, og selger disse bildene til Treasures, og samarbeidspartnere som blant andre Hotel Continental, Daniel Wellington og Steinriket.Norge 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå