Hallepalle2 Skrevet 8 timer siden #108141 Skrevet 8 timer siden MiniMjau skrev (1 time siden): Ikke mye matnyttig som skal gjøres når en kan sitte en time i bilen etter å ha levert på skole 😅 Hvorfor sitter hun der da? 1
Comfy Pysjamas Skrevet 8 timer siden #108142 Skrevet 8 timer siden Jeg er ingen fan. Men det er utrolig mange smålige mennesker her inne ass. Så mye hat, over ingenting. 3 2
Stargaze Skrevet 7 timer siden #108143 Skrevet 7 timer siden Hallepalle2 skrev (1 time siden): Hvorfor sitter hun der da? Trives bedre i bilen enn i heimen? Gruer seg for å gå inn? Kan være mange årsaker til dette.... 3
Frisk Frosk Skrevet 6 timer siden #108144 Skrevet 6 timer siden ~ Ada ~ skrev (13 timer siden): Berg Eriksen skriver at hun i podkasten snakker om at hun nå er omtalt i Store norske leksikon. Det er lite fra nåtid, mest fra bloggtiden. Nesten som en oppsummering og avslutning av karrieren (ønsketenkning). Caroline Berg Eriksen – Store norske leksikon https://share.google/qIzQSzAUP15iAYMrf Bra Store norske leksikon også fikk med at Caroline Berg Eriksen ikke har skrevet noen nye innlegg på bloggen sin siden våren 2022, for å kalle henne blogger nå, det er ikke riktig. Selv Kontent skriver bare at hun startet bloggen "Fotballfrue" i 2009... nesten som "det var en gang". https://influencers.kontent.no/13/ Kontent har vel heller ikke oppdatert informasjon eller bilder om CBE siden de inngikk samarbeid august 2023. Interessant er også Caroline Berg Eriksens uttalelse i forbindelse med samarbeidet med Kontent august 2023: https://www.kampanje.com/markedsforing/caroline-berg-eriksen-gar-til-kontent-en-pioner-i-bransjen/830110 "Jeg ser at man er avhengig av flere ressurser hvis man skal oppnå vekst." I ettertid viste regnskapstallene for 2023 for Treasures AS blodrøde tall, noe hun trolig visste allerede da hun inngikk samarbeidet med Kontent. Tallene for 2024 fortsatte den samme blodrøde trenden, tross at hun fikk gode muligheter gjennom CK. Da Kontent inngikk samarbeidet med CBE uttalte byråsjefen følgende: "Caroline har lang fartstid og er en solid profil som vi er veldig stolte av. Hun briljerer i alt hun foretar seg og følgerene hennes har vært lojale over mange år." Han sier også at det CBE gjør får ringvirkninger. Det er jeg enig med byråsjefen i Kontent med, det hun gjør får ringvirkninger, dessverre. Men jeg tror jeg og byråsjefen der er veldig uenige i hvilke ringvirkninger Caroline Berg Eriksen gir... ringvirkningene jeg har sett over flere år, det er at hun normaliserer og forsvarer farlig og vettløs barneeksponering og kommersiell utnyttelse av barn. Jeg ser at hun jukser og lyver om "utdanninger" som i realiteten ikke er mer en betalte samarbeid hvor hun har tatt et par korte kurs. Jeg ser at hun normaliserer unødvendige kosmetiske endringer av eget utseende og at hun virker stivere og stivere og mer og mer falsk fordi hun får mindre naturlig og levende mimikk. Jeg ser at hun driver med thinspo og proana stadig vekk og i så stort omfang at det er helsefarlig, og potensielt livsfarlig for de som lar seg inspirere av henne. Og jeg ser at hennes nye luftslott prosjekt, Fitfemme, går i nettopp denne retningen - kroppens utseende, tynnhet, lite mat og overtrening er det hun fronter, for at kvinner skal jobbe for å få et utseende som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen mener er "kvinnelig". Noe som gjør at hun nå skaper ytterligere kropps- og utseendepress, godt iblandet alle reklamene for klinikken som også utfører hennes ulike unødvendige kosmetiske injeksjoner m.m. av henne. Det jeg ser er et desperat influenser som ikke følger med i tiden, som nå er så desperat etter å fremstille seg som yngre og yngre at hun gjør hva som helst som ikke er bra for helse (eller andre) i et håp om å bli aktuell igjen. Og mens hun gir dette desperate inntrykket så viser hun omtrent ukentlig i sin podkast med GS at hun fremdeles er håpløst akterutseilt sammenlignet med sine jevnaldrende som i motsetning til henne stort sett har utdanning, videreutdanning og/eller har hatt ærlige jobber i årevis som har gitt dem sosial trening, egenutvikling og samfunnsengasjement. Mens CBE fremdeles sitter igjen og gir inntrykk av å være den samme usikre tenåringen, bare at hun aldri har utviklet seg videre. Ikke mye "briljering" hos hverken Caroline Berg Eriksen eller maken, eller på deres influenserkanaler og "pt-kanaler". Og Fitfemme er akkurat så overfladisk og potensielt helseskadelig som det meste annet disse to har gjort i så altfor mange år. Og da har jeg enda ikke nevnt det utall med lovbrudd som CBE og LKE har drevet med gjennom sine ulike bedriftskanaler. Ekstremt antall brudd på markedsføringslovens ulike paragrafer og mange brudd på alkoholloven. Ser man på hva Store norske leksikon skriver om "Influenser" generelt... https://snl.no/influenser ...så er det interessant å merke seg at ikke bare påpeker SNL at reklamer skal merkes, og at hvis de ikke gjør det er det brudd på markedsføringsloven - men SNL påpeker også at tidligere var såkalte opinionsledere som regel fagpersoner eller personer med stor kompetanse innen ett eller flere felt. CBE/LKE bryter regelmessig norsk lov og har svært lite fagkompetanse å vise til, hovedsakelig bare noen kurs (selv om LKE fremdeles på ørtende året fremdeles velger å gi inntrykk av at han har en bachelorgrad han ikke har...). 5 6
Turkis Sau Skrevet 4 timer siden #108145 Skrevet 4 timer siden (endret) Hallepalle2 skrev (4 timer siden): Hvorfor sitter hun der da? Litt jobbing fra bilen kanskje, tar vel litt tid å gjøre seg synlig på alle verdensstjerners Instagaram🤷♀️ https://www.vg.no/rampelys/i/wgym3P/john-travolta-deler-video-fra-norge?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row8_pos2&utm_medium=dre-691476cb21ec687e19eda60e Endret 4 timer siden av Turkis Sau 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå