Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Ingenting som har med veldedighet å gjøre, er ektefølt hos dette paret. Alt de gjør, er for å fremheve seg selv og krampeaktig prøve å stille seg selv i et bedre lys, med tanke på å forbedre ryktet sitt. Hvis det de gjorde var ekte og kom rett fra hjertet, med et genuint ønske om å hjelpe folk i nød, hadde de nok ikke trengt å publisere det i alle some kanaler over lang tid, samtidig som de tagg om hyssing og saks....Disse folka fremstår så usympatiske og ego, så nei, ikke noe ekte giverglede å spore hos dem.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, prudens skrev:

 Èn bilvask koster ca. 500,-, evt. 150,- om du gjør det selv. Men det tar tid og er vanskelig når det er kaldt. For de pengene kan vi kjøpe inn 2-5 gaver som kan gå til barn, eller en svineribbe som rekker til en hel familie. Så «i det store bildet» er det ikke uviktig, slik som du skriver. Det tok Lars-Kristian 30 sekunder å forklare prosjektet vårt for en bedrift her i Sarpsborg, og få de til å vaske gratis mot reklame.

 Vårt bidrag er timene i legger ned i dette. Det spiser hovedsaklig av fritiden vår, men også av arbeidstiden. I tillegg donerer vi noen penger selv privat, og via firmaet vårt.

Hentet fra linken

Er det dette som er så smålig?

Jepp. Hvis de ble tilbudt bilvask som spons, burde de sagt: " tusen takk, men så ofte vasker vi ikke bilen, så det tar vi fint selv. Men kanskje dere kan donere litt cash til saken?" For eksempel.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tantesofie skrev:

Jepp. Hvis de ble tilbudt bilvask som spons, burde de sagt: " tusen takk, men så ofte vasker vi ikke bilen, så det tar vi fint selv. Men kanskje dere kan donere litt cash til saken?" For eksempel.

Eller tusen takk, det vart lurt med en bil , den blir nyttig når vi skal kjøre rundt til folk😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klink skrev:

Eller tusen takk, det vart lurt med en bil , den blir nyttig når vi skal kjøre rundt til folk😊

Nei. De har bil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

En leser skryter av at Caroline Berg-Eriksen er en så tilstedeværende mor. En annen at jentene kommer til å ha gode minner om alle festene hun stelte i stand. Tilstedeværende ja. Hun er mest opptatt av å filme dem og spre det på nettet. Bare noe så enkelt som en gåtur et eller annet sted, så går hun og filmer med mobilen mens hun prater med dem. Hva slags tilstedeværelse er det? Nei, vet du hva. 

Det vet vi ingenting om. Hun deler ikke alt de driver med, selv om flere later til å mene det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tantesofie skrev:

Nei. De har bil.

Ja, som de kan bruke til nøyaktig det de vil med. Nå har de en til omvendt julenisse også 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Klink skrev:

Ja, som de kan bruke til nøyaktig det de vil med. Nå har de en til omvendt julenisse også 😊

Ja, de kan bruke sin egen bil til det de vil.  Feks veldedighet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hut skrev:

Synes det er flott at de ønsker til å bidra til noe bra. All ære til Treasures AS for det. Og så tenker jeg at det er utrolig smålig at de kritiseres og tas for «alt» igjen. Merkelig at de ikke bare en eneste gang kan slippe unna pirk på hver eneste detalj noe kan kritisere dem for?Håper de skal gjøre omvendt julenisse igjen i år. Mye bedre å bidra til noe positivt for å hjelpe andre enn å kritisere fordi alt ikke er «perfekt» utført. 

Synes du det er smålig? Hadde familien Berg Eriksen kunne gjort noe uten å publisere det på face? Dette var en lokal greie, ikke noe de hadde trengt å flagge for hele Norgen- om det var veldedighet som var målet. Jeg er helt sikker på at de kunne nådd minst like mange gjennom andre kanaler og de hadde nådd en helt annen målgruppe. Jeg tror faktisk ikke det er fansen til cbe som er de som bryr seg mest om veldedighet  eller andre problemer i samfunnet, for den saken skyld.

 Alt som blir publisert på cbe sine some kanaler er en del av firma og er med på å bygge merkevaren. Jeg tror ikke på at det ligger noe hjertevarme eller omtanke for andre personer, det er for meg helt tydelig der hun blir intervjuet og feller en tåre fornavn egen godhet, stivpyntet og trippende i høye hæler. Jeg klarer liksom ikke å ta den dama alvorlig.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Synes du det er smålig? Hadde familien Berg Eriksen kunne gjort noe uten å publisere det på face? Dette var en lokal greie, ikke noe de hadde trengt å flagge for hele Norgen- om det var veldedighet som var målet. Jeg er helt sikker på at de kunne nådd minst like mange gjennom andre kanaler og de hadde nådd en helt annen målgruppe. Jeg tror faktisk ikke det er fansen til cbe som er de som bryr seg mest om veldedighet  eller andre problemer i samfunnet, for den saken skyld.

 Alt som blir publisert på cbe sine some kanaler er en del av firma og er med på å bygge merkevaren. Jeg tror ikke på at det ligger noe hjertevarme eller omtanke for andre personer, det er for meg helt tydelig der hun blir intervjuet og feller en tåre fornavn egen godhet, stivpyntet og trippende i høye hæler. Jeg klarer liksom ikke å ta den dama alvorlig.

Og der kom det argumentet.For en gangs skyld noe man faktisk bør reklamere for , få opp og fram. Istedet for alt det andre tullet, men det er feil. Det også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer ikke innslaget på GMN om omvendt julenisse. Stivpyntet «privilegiert» bloggerfrue med Gucci   belte og tårer i øynene over egen innsats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klink skrev:

Det vet vi ingenting om. Hun deler ikke alt de driver med, selv om flere later til å mene det. 

Jeg skal ikke spekulere i om bloggerbarn blir verken takknemlig for godene foreldrene drar inn eller misfornøyde med eksponeringen når de blir eldre. Det vet ingen noe om og bare tiden vil vise hvordan de reagerer. Det jeg derimot har noe i mot er familieblogger/vlogger og sharenting generelt. Barna blir kanskje ikke traumatisert av eksponeringen, men de blir fratatt retten til å bestemme over sin egen digitale identitet. De kan ikke gi samtykke i en alder av tre og syv år, og jeg synes det er usmakelig at foreldre skal bryte barns rett til personvern for å høste inn penger og spons bare fordi mamma og pappa er kjendiser. CBE har selv uttalt at hun har tenkt over barnas personvern men konkluderer at i sum er det til barnas beste at de blir delt på internett. Jeg kan ikke se for meg hvorfor gratisklær, leker, ferier eller andre goder kan veie mer enn barnas egne rett til å bestemme selv. Men det er nå bare meg da

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sursøtsaus skrev:

Jeg skal ikke spekulere i om bloggerbarn blir verken takknemlig for godene foreldrene drar inn eller misfornøyde med eksponeringen når de blir eldre. Det vet ingen noe om og bare tiden vil vise hvordan de reagerer. Det jeg derimot har noe i mot er familieblogger/vlogger og sharenting generelt. Barna blir kanskje ikke traumatisert av eksponeringen, men de blir fratatt retten til å bestemme over sin egen digitale identitet. De kan ikke gi samtykke i en alder av tre og syv år, og jeg synes det er usmakelig at foreldre skal bryte barns rett til personvern for å høste inn penger og spons bare fordi mamma og pappa er kjendiser. CBE har selv uttalt at hun har tenkt over barnas personvern men konkluderer at i sum er det til barnas beste at de blir delt på internett. Jeg kan ikke se for meg hvorfor gratisklær, leker, ferier eller andre goder kan veie mer enn barnas egne rett til å bestemme selv. Men det er nå bare meg da

Det er noe annet. 
det jeg kommenterte  på var at cbe fint kan være en tilstedeværende mor selv om hun eksponerer dem på nett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Lin11 skrev:

Glemmer ikke innslaget på GMN om omvendt julenisse. Stivpyntet «privilegiert» bloggerfrue med Gucci   belte og tårer i øynene over egen innsats. 

Jeez. Bedriften hennes har i det minste gjort noe bra for andre. Håper du og andre som maser om alt Treasures AS gjør feil virkelig gjør noe bra for andre. Ikke bare sitter på KG og maser om alt som blir feil.

Endret av Hut
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sursøtsaus skrev:

Jeg skal ikke spekulere i om bloggerbarn blir verken takknemlig for godene foreldrene drar inn eller misfornøyde med eksponeringen når de blir eldre. Det vet ingen noe om og bare tiden vil vise hvordan de reagerer. Det jeg derimot har noe i mot er familieblogger/vlogger og sharenting generelt. Barna blir kanskje ikke traumatisert av eksponeringen, men de blir fratatt retten til å bestemme over sin egen digitale identitet. De kan ikke gi samtykke i en alder av tre og syv år, og jeg synes det er usmakelig at foreldre skal bryte barns rett til personvern for å høste inn penger og spons bare fordi mamma og pappa er kjendiser. CBE har selv uttalt at hun har tenkt over barnas personvern men konkluderer at i sum er det til barnas beste at de blir delt på internett. Jeg kan ikke se for meg hvorfor gratisklær, leker, ferier eller andre goder kan veie mer enn barnas egne rett til å bestemme selv. Men det er nå bare meg da

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
33 minutter siden, Klink skrev:

Det vet vi ingenting om. Hun deler ikke alt de driver med, selv om flere later til å mene det. 

Leseren kommenterer ut i fra hva hun ser på bloggen. Hvis denne leseren mener at man er en god mor som hele tiden publiserer bilder av ungene sine, så vil jeg si at hun setter en ganske lav standard for hva en «god mor» er. Jeg sier ikke at CBE ikke er en god mor, jeg kommenterer bare at denne leseren ikke vet hva som foregår ellers. Bare at barna blir altfor ofte brukt som bloggfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Hut skrev:

Jeez. Bedriften hennes har i det minste gjort noe bra for andre. Håper du og andre som maser om alt Treasures AS gjør feil virkelig gjør noe bra for andre. Ikke bare sitter på KV og maser om alt som blir feil

Det er mange mennesker som har gjort noe godt for andre, uten å flashe egen «fortreffelighet». Eller flashe det i sosiale medier. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin11 skrev:

Det er mange mennesker som har gjort noe godt for andre, uten å flashe egen «fortreffelighet». Eller flashe det i sosiale medier. 

Gjør det noe da? Hun flasher seg jo uansett. Hvorfor ikke med dette? Hva er egentlig så galt med det? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Akkurat nå, Lin11 skrev:

Det er mange mennesker som har gjort noe godt for andre, uten å flashe egen «fortreffelighet». 

Nemlig. Fordi det handler om å gi, ikke høste likes fordi man er så utrolig godhjerta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klink skrev:

Gjør det noe da? Hun flasher seg jo uansett. Hvorfor ikke med dette? Hva er egentlig så galt med det? 

Nei, det gjør ikke noe hvis man ikke ønsker å være seriøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...