Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Aricia skrev:

Man kan ikke sammenlikne tablåer i bloggen CBE.no med sitt eget hverdagsliv, og spørre om "hva som er vanlig", etter mitt syn.

Her er alt iscenesatt av en grunn, og jeg er enig i betraktningen om at effekten man er ute etter mer og mer ser ut til å være provokasjon og rabalder i kommentarfeltet. Det er bare å se på det lave engasjementet og de synkende lesertallene - her må det kunstig åndedrett til.

Utover det er det jo selvsagt også en prinsipiell forskjell på det man gjør hjemme i sin egen stue og det man velger å fronte i SoMe som har noen tusen lesere. Det siste gir selvsagt en annen type ansvar enn det første.

Hva skal jeg egentlig få ut av å lese bloggen CarolineBergEriksen.no? Skal jeg bli lurt til å tro på at dette er bilder og historier fra det virkelige livet? Hva blir jeg fristet til? Iallefall ikke klesshopping! Skal det ose virkelighet må historiene og bildene ha et snev av det virkelige livet. Klærne til bloggeieren.... Nei dette klarer jeg ikke å bli påvirket av. Dette er bare trist for ungene deres. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, MissLucy skrev:

haha, det er mulig du har rett i at bilde 5 faktisk er ment som en humoristisk kommentar. Det kunne jo vært kjempemorsomt, hvis bare de hadde droppet bilde 3. For det er jo det vi ser først, og det  har den vanlige poseringen som tissetrengt hund helt uten ironi, så de to bildene slår jo hverandre i hjel. Jeg reagerte faktisk ikke på bilde 5, annet enn å tenke at de har blitt en parodi på seg selv... 


Ja, nettopp, bilde 5 som liksom lyste imot meg - etter at jeg humra av ordet 'bloggerfot' igår. :)

Litt morsomt da, om det er tilfeldig eller ei. Er det en lett selvironisk fot ment som humoristisk kommentar, så var det bare for trist om ingen her la merke til det :P 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det også og tenkte at det var "takkforsist" fra herr og fru Eriksen. :fnise: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Enig i det, særlig mht anglisismer.

"Hvor fantastisk" eller hva det var framstår jo som en direkte (hjelpeløs) oversettelse fra engelsk.

Det var også min første tanke, at det dreier seg om en direkte oversettelse av engelske «how», eller muligens svenske «hur». «How cute is this top?» blir til «Hvor skjønn!». 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bryr dere fremdeles om denne bloggeren, altså? Virkelig? Jeg kan ikke tenke meg et mindre interessant/inspirerende menneske å diskutere. Seriøst.

Det er ingen edge, ingen personlighet, ingenting spesifikt å strebe etter. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beach skrev:

Dere bryr dere fremdeles om denne bloggeren, altså? Virkelig? Jeg kan ikke tenke meg et mindre interessant/inspirerende menneske å diskutere. Seriøst.

Det er ingen edge, ingen personlighet, ingenting spesifikt å strebe etter. 

tror muligens du har gått glipp av de siste fem årenes debatt her?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, MissLucy skrev:

tror muligens du har gått glipp av de siste fem årenes debatt her?

Ja, men fremdeles like uinteressant. Tittet nylig innom IG'en hennes, og det er samme stilen som for flere år siden - forskjellen er at barn har kommet til verden og ikke overraskende er de inkludert i spillet. Enda gidder folk å bruke tid på å diskutere dette ikke-mennesket. 

Endret av Beach
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beach skrev:

Ja, men fremdeles like uinteressant. Tittet nylig innom IG'en hennes, og det er samme stilen som for flere år siden. Enda gidder folk å bruke tid på å diskutere dette ikke-mennesket. 

det gjør vi ikke heller. Foreslår at du leser hovedinnlegget.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MissLucy skrev:

det gjør vi ikke heller. Foreslår at du leser hovedinnlegget.

Leste det nå og er selvfølgelig helt enig i det du skriver. Men er det ikke en bedre idé å melde det inn noe sted enn å diskutere det på et forum ingen tar seriøst? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Beach skrev:

Leste det nå og er selvfølgelig helt enig i det du skriver. Men er det ikke en bedre idé å melde det inn noe sted enn å diskutere det på et forum ingen tar seriøst? 

nei

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Det er en noget spesiell skrivestil blant bloggere. Uttrykket «Altså!!!» irriterer meg grønn, på lik linje med «Magisk!», «Amazing!!!», «photoshoot» og «brekkie». 

«Nammis» er også et helt jævlig uttrykk, kanskje spesielt fordi denne 32 (!) år gamle bloggeren påberoper seg å være både journalist og relativt glad i å skrive... 🙄

Og «MUMS»!!! Får utslett! Og «klikke hjem». Hjelpes, pms her kjenner jeg🙈🙈

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt verste jeg ser og hører er "ei litta", og det har jo dessverre spredt seg i kjendis-Norge også.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annypanny
8 timer siden, Eveliina skrev:

 


Ingen andre som har lagt merke til dette...? Edit: Se bilde 5.

Godt mulig pøbelsara har rett her - eller det kan jo være en ren tilfeldighet, at dagen etter Inocybe nevner 'bloggerfoten', så postes det et innlegg med svært fremhevet, løftet fot med passe knekk. Hvem vet, jeg bare nevner det :) 

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/03/18/en-god-latter-forlenger-livet-2/

Viser vel bare hvor lite impulsive bildene egentlig er, selv om de prøver hardt å få de til å se slik ut. Men det er åpenbart bevisst posering.

Jeg henger meg mest opp i det siste bildet egentlig. Hjelpe meg for et tykt lag med sminke. Det ligger jo i alle porer. Ser de det ikke selv? Det ser jo ikke bra ut?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Mums» har hon lånad från svenska. Varför skriver inte norska bloggare ”nam”? Jag tokgillar ”nam”! :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Eveliina skrev:


Ja, nettopp, bilde 5 som liksom lyste imot meg - etter at jeg humra av ordet 'bloggerfot' igår. :)

Litt morsomt da, om det er tilfeldig eller ei. Er det en lett selvironisk fot ment som humoristisk kommentar, så var det bare for trist om ingen her la merke til det :P 

 

Tror dessverre det er "spontan lek" som får foten til å lette på seg. Eventuelt stramme leddbånd etter åresvis med bloggerfot. Et selvironisk "spark" til KG-debattantene hadde vært mye morsommere. 😂:nordvesta:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Annypanny skrev:

Viser vel bare hvor lite impulsive bildene egentlig er, selv om de prøver hardt å få de til å se slik ut. Men det er åpenbart bevisst posering.

Jeg henger meg mest opp i det siste bildet egentlig. Hjelpe meg for et tykt lag med sminke. Det ligger jo i alle porer. Ser de det ikke selv? Det ser jo ikke bra ut?!

Ang. det siste du skriver så synes jeg det er vanskelig å se hva som er sminke og hva som er dårlig etterarbeid med bildet. De lyse strekene mellom hanske og kinn, samt den lyse streken under øyenvippen til venstre i bildet, tyder på ganske omfattende redigering. 

PS, det er vedtatt at retusjert reklame skal merkes, uten at jeg har sett noen konkrete resultater av det (kan hende det er jeg som ikke følger med). Ikke at dette bildet er reklame, men når CBE avfotograferes i reklameøyemed i framtiden, må vel bildene merkes med at de er retusjert? Spør for en venn.

Om merking av retusjerte reklamebilder: https://www.nytid.no/kampen-mot-skjonnhetstyranniet/

Endret av Hedy Lamarr
Ps
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har utemøblene kommet på plass i hagen på Villa Kulås, og til helgen skal det gjøres klart til utesesongen. Spiller ingen rolle om det fortsatt er vinter og kuldegrader. 

Jaja, like greitt, for etter det så skal det snart pyntes til jul igjen. Det gledes! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Monimoni skrev:

Og nå har utemøblene kommet på plass i hagen på Villa Kulås, og til helgen skal det gjøres klart til utesesongen. Spiller ingen rolle om det fortsatt er vinter og kuldegrader. 

Jaja, like greitt, for etter det så skal det snart pyntes til jul igjen. Det gledes! 

Siden når ble mars måned vinter? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det handler om når snøen forsvinner. Hjemme hos meg (Oslo-ish) er det alt for mye snø til å begynne noe utemøbelsesong nå.

Men det er jo reklame, da.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...