Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Pust skrev:

Du har sett at det er flere reklamebloggere som blir kritisert? 🤔

Ja, har jo fått med meg noe av det. Det er helt på sin plass det, for de må jo følge lover og regler. Tror vel de fleste har tatt det til etteretning? Caroline har vel fått smekk for det? Da kan en jo slutte å gnage på det samme hele tiden eller?

En trenger liksom ikke lete med lys og lykte for å finne feil til enhver tid. Det virker som om mange her gjør det.

Absolutt alt blir jo kritisert og hakket på. Det er jo det jeg reagerer på.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og så kan en se det positive Caroline gjør. Det går jo an om en vil være objektiv. Ikke sant? Hun hetser ingen. Skriver vel ikke noe stygt om noen såvidt jeg vet? Hun er ingen mobber eller en som kritiserer andre? Jeg vet ikke sikkert altså, men det har jeg ihverfall ikke fått med meg eller sett noe av. Det er i så fall en veldig god ting all den tid hets og mobbing er et av de største samfunnsproblemene nå. 

Hun ser ut til å ta godt vare på barna sine. Om hun deler noen få bilder ser jeg ikke noe problem ved. Det må dere gjerne arrestere meg for, men det er nå min mening. Det er greit å beskytte barn mot både det ene og det andre, men hysteri er ingen bra ting. Dessuten så vel også Caroline at hun ville moderere seg ang å dele bilder av barna. Det ble hun også kritisert for. Merkelig.

Hvis dere husker det, så ville faktisk ikke Caroline vise frem første babyen. Resultatet var at noen snek rundt å ville ta bilder. Dette er jo et reellt problem; at andre vil jage dem og ta bilder. En skulle jo tro at det er helt bak mpl( i Norge ihverfall) , men fakta tyder på det motsatte. Så når alt kommer til alt, så beskytter Caroline barna sine mot sånt, og har selv kontroll på hva som blir lagt ut. 

De er også et par som samarbeider og støtter hverandre. De holder sammen. Det er vel også positivt. At noen latterliggjør mannen hennes for å forfølge henne her; det er faktisk en del av jobben deres.

Bildet utad virker bortimot perfekt. Det trenger ikke å være feil i det hele tatt. Jeg leste om ei her inne som anbefalte en annen som hadde angstanfall om å gå inn på Carolines blogg. Jeg forsto hvorfor hun gjorde det. Det "perfekte" og ryddige og rolige kan virke beroligende på andre. Noe en kan drømme seg litt inn i kanskje? Hva er feil med det? Hm

Så det er positive ting hun formidler. Men her blir kun det en kan hakke på dratt fram. Som oftest. Det er jo noen som forsvarer her. Godt å se 🙂

Som ironisk kommentar til en reklameblogg er dette helt fantastisk 👏

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pust skrev:

Som ironisk kommentar til en reklameblogg er dette helt fantastisk 👏

Hva mener du nå? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Hvorfor gidde å være samfunnsengasjert? 

Samfunnsengasjert.? Det diskuteres daglig hvor dårlig skribent hun er, hvor lite utdannelse CBE har, De kjedelige innleggene, Harry smak. Den stygge skipperlua, Hvilken siden av ansiktet hun viser  frem. Hvor teit hun ser når hun poserer med halv åpen munn,og kom og ta meg blikk, Hvordan hun kan bli sliten, hun har da ingen jobb, Hvor mange timer hun jobber  Hvor teit og upraktisk  det er og spise frokost i  sengen Hvor tåpelig og putekleint det er når hun snakker med babystemme forran  kamera   Dette har holdt på i årevis med stadig nye tråder, som sporer inn på denne latterliggjøringen.  Det meste av det som skrives i disse trådene  minner mer om sladder. enn en nyttig samfunnsdiskusjon 

og om m en er opptatt av barna, kan dette fint tas det i den egne tråden som omhandler dette. 

Endret av Lana01
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Den skjønte jeg ikke. 

Du sier dere. «Dere» kritisere for alt. Vi er uliek personer med ulike meninger. Jeg er opptatt av eksponering av mindreårige og redelig oppførsel. Det er det JEG kritiserer. Jeg har ikke ansvaret foe hva andre mener. Om du ikke holder nickene fra hverandre, bør du holde meningene fra hverandre, 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, pøbelsara skrev:

Forresten: det bilde sv herr og fru som gjør couple-actobatics i en seng med selskap av stekepanne og stetteglass med syltetøy er jo en helt genialt kommentar til samfunnet vi lever i - hadde det bare stått slene uten masse bilder av barna og en sentimental tekst hvot hovedpersonen snakker pent om seg selv som mamma. 

Som kunstnerlisk kommentar til det overflatiske glattpolerte samfunnet vi lever i, er den jo helt genial!  :tommelsmil:

Enig her - i en hver annen kontekst ville jeg vært overbevist om at det bildet var en del av et konseptkunstprosjekt.

Sånn ellers: Jeg er en feminist som har sett lyset. #stårfram 

Fint med ny tråd, ser fram til fortsatt prinsipiell debatt med stor overføringsverdi!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg er helt enig. Er faktisk ikke kommet over det innlegget...Den kyniske bruken av uvitende tredjeparter...Så stygt at det er helt umulig å forstå at noen virkelig har gjort det av egen vilje... Det er virkelig det verste jeg har sett når det kommer til utlevering...

Hva er galt med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvis du ikke bør under en stein eller ikke ser annet enn bloggere( CBE) så får du nok med deg at barn ofte blir avbildet. Tør nesten ikke tenke på Beckham-familien og den enorme risikoen de utsetter seg for... her hjemme gjelder det bla de kongelige tassene( som begynner å bli store da). De er jo født til et liv i offentligheten. Skrekk og gru. Jeg leser egentlig ikke blogger, så i den verden vet jeg ikke ærlig talt. Men fins ikke de mammabloggene? 

Har også venner på fb, hvor av to legger ut bilder av barna i nesten hver statusoppdatering. 

Det er mange eksempler, for utvid horisonten litt og begynn å legg merke til barn du ser o pressen, på alle sosiale medier ol. Jeg tror ikke at dere egentlig vil beskytte barn. Jeg tror dere liker å ta Caroline for alle feil hun gjør. Hun skal ifølge dere være feilfri. 

?? De kongelige i Norge blir ikke på noe måte utlevert på den måten Cbe utleverer sine barn, kan så absolutt ikke sammenlignes. 

Beckham utlever heller ikke barna sine på den måten, de skal ikke fremstå som miljøbevisste, osv,osv., kan heller ikke sammenlignes. Dessuten har de ikke tatt jobben som «påvirkere» selv valgt og de kan heller ikke sammenlignes med cbe i hva de har oppnådd her i livet. 

Min du ser min første kommentar her i tråden så ser du hovedgrunnen til hvorfor jeg engasjerer meg i cbe, og i korketrekk: bloggen har en usunn påvirkning på alt og alle. 

(Og apropo snakke stygt eller mobbe: det finnes utallige episoder av nettopp dette. Bare at de ikke har gjort det under sitt eget navn. Blir ikke mer uredelig en det..

 

(og «hun skal i følge dere være feilfri» feil. Cbe.no skal selv fremstå som noe ufeilbart og polert, ingen andre som hevder at noen noen gang kommer til å bli feilfri, så å lyve seg til å være feilfri er det cbe som gjør.kr

Endret av Emilie112
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du sier dere. «Dere» kritisere for alt. Vi er uliek personer med ulike meninger. Jeg er opptatt av eksponering av mindreårige og redelig oppførsel. Det er det JEG kritiserer. Jeg har ikke ansvaret foe hva andre mener. Om du ikke holder nickene fra hverandre, bør du holde meningene fra hverandre, 

Ok. Tar selvkritikk på den. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Emilie112 skrev:

?? De kongelige i Norge blir ikke på noe måte utlevert på den måten Cbe utleverer sine barn, kan så absolutt ikke sammenlignes. 

Beckham utlever heller ikke barna sine på den måten, de skal ikke fremstå som miljøbevisste, osv,osv., kan heller ikke sammenlignes. Dessuten har de ikke tatt jobben som «påvirkere» selv valgt og de kan heller ikke sammenlignes med cbe i hva de har oppnådd her i livet. 

Min du ser min første kommentar her i tråden så ser du hovedgrunnen til hvorfor jeg engasjerer meg i cbe, og i korketrekk: bloggen har en usunn påvirkning på alt og alle. 

(Og apropo snakke stygt eller mobbe: det finnes utallige episoder av nettopp dette. Bare at de ikke har gjort det under sitt eget navn. Blir ikke mer uredelig en det..

 

(og «hun skal i følge dere være feilfri» feil. Cbe.no skal selv fremstå som noe ufeilbart og polert, ingen andre som hevder at noen noen gang kommer til å bli feilfri, så å lyve seg til å være feilfri er det cbe som gjør.kr

Jeg er veldig uenig. Syns bloggen er helt uskyldig. Hun skaper kanskje en illusjon. Mennesker trenger ofte det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blir litt oppgitt når man omtaler kritikerne som ei homogen masse. Personleg gir eg bæng i om CBE bruker skipperlua på alle bilde, om ho berre viser fram éi side av ansiktet, eller om paret bruker ei æve på å ta bilete foran ein random blomsterbutikk.

Det som eg vert engasjert av er det uendelege behovet for å eksponere uvitande ungar på fleire sosiale medier, og det rett og slett elendige merkinga av reklame (og rare tolkinga av regelverket). 

So langt har eg enno ikkje fått med meg eit einaste bra argument for kvifor ungane skal vere med på bloggen utanom at det er "koseleg", bileta er "delikate" og at foreldra er "stolte". 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er veldig uenig. Syns bloggen er helt uskyldig. Hun skaper kanskje en illusjon. Mennesker trenger ofte det. 

Synes det er betegnende at du kaller bloggen en illusjon, dvs si en falsk, ofte for positiv forestilling. Eller vrangforestilling kan man også kalle det. Ser ikke noe fint i at man skal ha ineffektive og falske forbilder, men om du trenger det så er det greit for meg 😀

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.  Hvorfor er det til barnas beste å bli eksponert slik de blir? Det vil jeg gjerne ha svar på. 

 

 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Emilie112 skrev:

Synes det er betegnende at du kaller bloggen en illusjon, dvs si en falsk, ofte for positiv forestilling. Eller vrangforestilling kan man også kalle det. Ser ikke noe fint i at man skal ha ineffektive og falske forbilder, men om du trenger det så er det greit for meg 😀

Du. Vi ser filmer og leser bøker. Vi har idealer og folk vi ser opp til. Vi liker illusjoner alle mann. Vi trenger det nok også. Er jo så mye negativitet og elendighet ellers, så litt ro i sjela må en jo tillate seg syns jeg. Folk vil bli underholdt. Det er ikke noe feil med det.

Syns det er fint at andre er åpne om alt det vanskelige de sliter med, men jammen godt med motvekt også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
12 timer siden, pøbelsara skrev:

Ja. For når man deltar i en tråd på kg og engasjerer seg om påvirkere, kan man ikke samtidig lese aviser. Det sier seg jo selv. :regn:

 

12 timer siden, pøbelsara skrev:

Newsflash: det er et par av oss som diskuterer her inne som ikke er enig i at dette er en sunn blogger. Not by a long shot. Noen av oss synes det er drit usunt på samfunnsnivå å fronte ekstremforbuk og et vanvittig utseende- og kroppsfokus. 

Det er forøvrig ikke lov å spekulere i hvordan barna hennes har det. 

Og å skylde på at folk som påpeker at det er problematisk med eksponering er årsaken til at denne eksponeringen vil være vanskelig å lese om for barna senere, begynner å bli gammelt nytt. Hvis mamma og pappa eksponerer barna, er det ikke de som påpeker eksponeringen som eier problemet. Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som rammer de helt uskyldige some-ungene. 

 

Forøvrig blir ikke trådene stengt fordi folk kritiserer denne bloggeren. 

Litt misunnelig på at du får nesten 100 likes på to innlegg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja.  Hvorfor er det til barnas beste å bli eksponert slik de blir? Det vil jeg gjerne ha svar på. 

 

 

 

Jeg tenker at noen ville ha tatt bilder og delt av dem mer om de aldri la ut bilder selv. Det er jo å beskytte barna at de tar kontroll på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå var der vel fans og ikke kritikere som ville ha bilde av barnet? (Om dette narrativet stemmer.)

8.mars-teksten hun skrev for et par år siden, var ikke akkurat hyggelig i sin omtale av kvinner generelt. «Kvinner er kvinner verst». Hun disset egentlig alle som ikke heier på reklamebloggen hennes. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rubella skrev:

Tror du overdriver kjendisstatusen deres en smule (evt. et brød) her nå...

Nei. Tror ikke mange ikke vet hvem hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lana01 skrev:

Samfunnsengasjert.? Det diskuteres daglig hvor dårlig skribent hun er, hvor lite utdannelse CBE har, De kjedelige innleggene, Harry smak. Den stygge skipperlua, Hvilken siden av ansiktet hun viser  frem. Hvor teit hun ser når hun poserer med halv åpen munn,og kom og ta meg blikk, Hvordan hun kan bli sliten, hun har da ingen jobb, Hvor mange timer hun jobber  Hvor teit og upraktisk  det er og spise frokost i  sengen Hvor tåpelig og putekleint det er når hun snakker med babystemme forran  kamera   Dette har holdt på i årevis med stadig nye tråder, som sporer inn på denne latterliggjøringen.  Det meste av det som skrives i disse trådene  minner mer om sladder. enn en nyttig samfunnsdiskusjon 

og om m en er opptatt av barna, kan dette fint tas det i den egne tråden som omhandler dette. 

vi er også opptatt av at annonsepenger går til dette mølet, mens de seriøse avisene mister annonseinntekter.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg tenker at noen ville ha tatt bilder og delt av dem mer om de aldri la ut bilder selv. Det er jo å beskytte barna at de tar kontroll på det. 

Og det synes du legitimerer danderte, friserte, instruerte og regisserte fotografier fra en laaaang rekke helt private settinger, som morsdag,  bursdag, jul, ferie, hverdag, etc? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...