Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for persondebatt (om barn) og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gulleplutt skrev:

Årets morsdagsinnlegg er noe av det tristeste jeg har sett på lenge. Jeg blir fysisk dårlig av å tenke på det. Vet ikke hva jeg kan skrive uten at det blir moderert bort. 

vel, vi kan tydeligvis ikke skrive hvem som var med på bildene :klo:. Det var jo det jeg synes var det verste. Men det var likevel umerket reklame for Kappahl.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Ok, jeg har noen spørsmål.

1. Den peiskos-kvelden sitter de og spiller Ludo, alle 4. Er dette iscenesatt, eller kan en 2-åring forstå reglene for Ludo?? Ingen 2-åringer jeg vet om i alle fall. 

2. Huset deres som hun kaller «Villa Kulås». Ja, det er en villa som ligger ved Kulås, men kan man bare «ta» navnet «Villa Kulås» fordiom? Det står ingenting i prospektet om at huset har et navn. Kan man bare kalle huset sitt det om man vil? Link: https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061

3. I en kommentar under innlegget om peiskos skriver hun at huset deres er 500 m2. I prospektet på huset står det at det er 358 m2. Har de bygd på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Annypanny skrev:

Ok, jeg har noen spørsmål.

1. Den peiskos-kvelden sitter de og spiller Ludo, alle 4. Er dette iscenesatt, eller kan en 2-åring forstå reglene for Ludo?? Ingen 2-åringer jeg vet om i alle fall. 

2. Huset deres som hun kaller «Villa Kulås». Ja, det er en villa som ligger ved Kulås, men kan man bare «ta» navnet «Villa Kulås» fordiom? Det står ingenting i prospektet om at huset har et navn. Kan man bare kalle huset sitt det om man vil? Link: https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061

3. I en kommentar under innlegget om peiskos skriver hun at huset deres er 500 m2. I prospektet på huset står det at det er 358 m2. Har de bygd på?

En 2 åring skjønner ikke det nei 😛

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Hvorfor gidde å være samfunnsengasjert? 

Du tuller? Hva med å lese aviser? Hvor samfunnsnyttig er dette? Ærlig talt. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Du tuller? Hva med å lese aviser? Hvor samfunnsnyttig er dette? Ærlig talt. 

Nei, jeg tuller ikke. Å være engasjert i det som rører seg i samfunnet er viktig og kommersiell bloggvirksomhet  er så absolutt en del av dette. Kommersielle bloggere påvirker unge mennesker negativt og oppfordrer til en kjøpefest. Lovbrudd og eksponering av mindreårige samt usunt fokus på kropp er en del av problematikken.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

En 2 åring skjønner ikke det nei 😛

Men en 2 åring kan fint "være med" og få massevis av hjelp eller bare "være på lag". 

Har spillt massevis av spill med så små barn jeg, der de andre  var større. 

Ser poenget med mye av kritikken her altså, men å kritisere at en 2 åring spiller Ludo er litt voldsomt...

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Snaskesnusken said:

Nei, jeg tuller ikke. Å være engasjert i det som rører seg i samfunnet er viktig og kommersiell bloggvirksomhet  er så absolutt en del av dette. Kommersielle bloggere påvirker unge mennesker negativt og oppfordrer til en kjøpefest. Lovbrudd og eksponering av mindreårige samt usunt fokus på kropp er en del av problematikken.

Minner meg litt om feminister som har sett lyset. Det er mye som blir stor problematikk om man lar seg blinde helt av det og bruke store deler av dagen på å gå i sømmene. Bloggere med sunn livstil, med voksne lesere og med sunne og glade barn er vel et av de mindre problemene i samfunnet i dag. Det er klart at det blir storm i vannglass og fanden som leser bibelen tendenser når bloggeren tydeligvis ikke er godt likt hos enkelte kvinner. Det er så mange saker der ute der barn lider, med samme engasjement så kunne man faktisk gjort en forskjell, men det er nok mer viktig å passe på at andre ikke legger ut bilder av alkohol, at de merker hvert innlegg helt korrekt, dra opp at mannen skrev kommentar under annet alias for mange år siden, å passe på barna som forøvrig virker lykkelige helt til de leser om alt det stygge om mamma og pappa i ørtenhundreogsnørrførti stengte tråder... Men for all del, fortjener medalje for det eksepsjonelt gode samfunnsengasjementet her på kvinneforumet 👍

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

En 2 åring skjønner ikke det nei 😛

Nemlig. Det er iscenesatt. Toåringer spiller ikke ludo.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annypanny

 

54 minutter siden, Leselusa skrev:

Ser poenget med mye av kritikken her altså, men å kritisere at en 2 åring spiller Ludo er litt voldsomt...

Det var slett ikke ment som kritikk mot at 2-åringen spiller Ludo, det var mer en undring  over om det er iscenesatt med barna som rekvisitter igjen, eller om det er oppriktig familiekos denne gangen. Det ble et helt naturlig spørsmål for meg siden jeg aldri har opplevd en 2-åring som kan forstå hvor mye terningen viser, hvor langt man skal flytte, i hvilken retning man flytter og hvorfor. Min 2 år gamle niese hadde nok ikke deltatt overhodet, hun hadde nok heller tatt alle brikkene for å lage tårn av dem 😏

Endret av Annypanny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Hvorfor gidde å være samfunnsengasjert? 

Jeg håper at dette er ironi! Jez

Alltid underholdende å gå inn på disse trådene. Ikke ofte jeg gjør det, men herregud så surrealistisk det er å lese mye av det som skrives her. Jeg mener, tror dere virkelig selv på det dere skriver, eller er dere klare over hvor utrolig gjennomsiktig det er?? 

Så dere er samfunnsengasjerte og i harnisk over hva barna deres kan komme til å klikke seg inn på? Karoline er virkelig skummel! Hahaha

Ok. Det er nok mye perfeksjonisme osv der i gården. Men alle milde m)akter, hun skader ingen. Absolutt ikke en sjel.

Hvis dere er så samfunnsengasjerte ( 😆 ) så vet jeg tusenogti andre saker som en virkelig bør engasjere seg i gitt. 

Og så bare en ting til. Hvis dere er så bekymret for barna hennes( som ser ut til å ha det heelt fint ) så husk på hva dere skriver her inne da. Trådene blir aktivt moderert vet jeg. Det har vel sin grunn. Tror vel heller Caroline bør bekymre seg mer ovet at ungene hennes ser all latterligjøring og dritt som skrives her...enn at dere bør bekymre dere for barna hennes. Snakk om selvinnsikt. Men jeg håper Caroline og mannen ser like mye humor i dette som jeg gjør når jeg leser trådene om henne 🙂

Men dere får bare fortsette å være..samfunnsengasjerte.:rolleyes:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Annypanny skrev:

Ok, jeg har noen spørsmål.

1. Den peiskos-kvelden sitter de og spiller Ludo, alle 4. Er dette iscenesatt, eller kan en 2-åring forstå reglene for Ludo?? Ingen 2-åringer jeg vet om i alle fall. 

2. Huset deres som hun kaller «Villa Kulås». Ja, det er en villa som ligger ved Kulås, men kan man bare «ta» navnet «Villa Kulås» fordiom? Det står ingenting i prospektet om at huset har et navn. Kan man bare kalle huset sitt det om man vil? Link: https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061

3. I en kommentar under innlegget om peiskos skriver hun at huset deres er 500 m2. I prospektet på huset står det at det er 358 m2. Har de bygd på?

Hm. Skal vi se.. Det er veldig fint å involvere småttinger i aktiviteter. Bør barn kunne oppskriften når de er med og lager mat også? 

Hun kan ha hvilket kallenavn på huset hun vil på bloggen. Det er ikke ulovlig ( trodde du det seriøst?? )

Hvorfor bryr du deg om hvor mange kvadratmeter huset er på? Jeg mener, på hvilken måte påvirker det deg eller noen i det hele tatt? Sånn alvorlig? 

Makan 

  • Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Luvinesta skrev:

Minner meg litt om feminister som har sett lyset. Det er mye som blir stor problematikk om man lar seg blinde helt av det og bruke store deler av dagen på å gå i sømmene. Bloggere med sunn livstil, med voksne lesere og med sunne og glade barn er vel et av de mindre problemene i samfunnet i dag. Det er klart at det blir storm i vannglass og fanden som leser bibelen tendenser når bloggeren tydeligvis ikke er godt likt hos enkelte kvinner. Det er så mange saker der ute der barn lider, med samme engasjement så kunne man faktisk gjort en forskjell, men det er nok mer viktig å passe på at andre ikke legger ut bilder av alkohol, at de merker hvert innlegg helt korrekt, dra opp at mannen skrev kommentar under annet alias for mange år siden, å passe på barna som forøvrig virker lykkelige helt til de leser om alt det stygge om mamma og pappa i ørtenhundreogsnørrførti stengte tråder... Men for all del, fortjener medalje for det eksepsjonelt gode samfunnsengasjementet her på kvinneforumet 👍

Å eksponere mindreårige er ikke søtt eller sunt for barna. 

Når ble flere brudd på norsk lov innafor? Å bidra til overforbruk og usunt kroppsfokus er ok å dine øyne og skal ikke diskuteres da  din oppfattning av kommersiell bloggvirksomhet og brudd på barns rett til privatliv er ok... Innlegget ditt vitner om at du ikke har nok kunnskap til å kunne uttale deg om denne agressive formen for reklame!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Luvinesta skrev:

Minner meg litt om feminister som har sett lyset. Det er mye som blir stor problematikk om man lar seg blinde helt av det og bruke store deler av dagen på å gå i sømmene. Bloggere med sunn livstil, med voksne lesere og med sunne og glade barn er vel et av de mindre problemene i samfunnet i dag. Det er klart at det blir storm i vannglass og fanden som leser bibelen tendenser når bloggeren tydeligvis ikke er godt likt hos enkelte kvinner. Det er så mange saker der ute der barn lider, med samme engasjement så kunne man faktisk gjort en forskjell, men det er nok mer viktig å passe på at andre ikke legger ut bilder av alkohol, at de merker hvert innlegg helt korrekt, dra opp at mannen skrev kommentar under annet alias for mange år siden, å passe på barna som forøvrig virker lykkelige helt til de leser om alt det stygge om mamma og pappa i ørtenhundreogsnørrførti stengte tråder... Men for all del, fortjener medalje for det eksepsjonelt gode samfunnsengasjementet her på kvinneforumet 👍

Nå er det en gang slik at man fint kan velge seg mer enn én ting å engasjere seg for 😊

Endret av Sbt
Skrivefeil :)
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg håper at dette er ironi! Jez

Alltid underholdende å gå inn på disse trådene. Ikke ofte jeg gjør det, men herregud så surrealistisk det er å lese mye av det som skrives her. Jeg mener, tror dere virkelig selv på det dere skriver, eller er dere klare over hvor utrolig gjennomsiktig det er?? 

Så dere er samfunnsengasjerte og i harnisk over hva barna deres kan komme til å klikke seg inn på? Karoline er virkelig skummel! Hahaha

Ok. Det er nok mye perfeksjonisme osv der i gården. Men alle milde m)akter, hun skader ingen. Absolutt ikke en sjel.

Hvis dere er så samfunnsengasjerte ( 😆 ) så vet jeg tusenogti andre saker som en virkelig bør engasjere seg i gitt. 

Og så bare en ting til. Hvis dere er så bekymret for barna hennes( som ser ut til å ha det heelt fint ) så husk på hva dere skriver her inne da. Trådene blir aktivt moderert vet jeg. Det har vel sin grunn. Tror vel heller Caroline bør bekymre seg mer ovet at ungene hennes ser all latterligjøring og dritt som skrives her...enn at dere bør bekymre dere for barna hennes. Snakk om selvinnsikt. Men jeg håper Caroline og mannen ser like mye humor i dette som jeg gjør når jeg leser trådene om henne 🙂

Men dere får bare fortsette å være..samfunnsengasjerte.:rolleyes:

Du vet ikke at kommersiell bloggvirksomhet er en del av samfunnsdebatten som har pågått? 

Å latterliggjøre andre andres engasjement og bekymring for denne useriøse aktøren er meget spesielt. Har du for vane å ta andre bedrifters lovbrudd i forsvar eller gjelder det bare denne  kommersielle bloggeren? Tar du også i forsvar eksponering av mindreårige i kommersielt virke? De som ikke er i stand til gi sitt frivillige samtykke til å bli eksponert? Du synes ikke at barn har rett til er privatliv?

Latterliggjør du også Kripos og andre eksperter som uttaler seg om eksponering av mimdreårige og farene med denne type eksponering som denne bedriften bedriver for klikk og salg? 

CBE er ikke en dagbok men et kommersielt virke! 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...