Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

På 15.2.2019 den 18.42, SoWhat? skrev:

Du har jo et behov for å degradere henne. Din tilfredsstillelse 🙂

Jeg diskuterer et firma. Et firma som heter Treasures/ CarolineBergEriksen.no. Jeg vet ikke hva andre diskuterer her?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Kleenex skrev:

Jeg diskuterer et firma. Et firma som heter Treasures/ CarolineBergEriksen.no. Jeg vet ikke hva andre diskuterer her?

Vi diskuterer virksomheten til Eriksen 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kleenex skrev:

Jeg diskuterer et firma. Et firma som heter Treasures/ CarolineBergEriksen.no. Jeg vet ikke hva andre diskuterer her?

Det gjør jeg også. Forretningsviksomheten. De de/hun skriver om og reklamerer for. På bloggen som drives av hennes/deres aksjeselskap. 

Privatpersonene bak kjenner jeg ikke.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Det gjør jeg også. Forretningsviksomheten. De de/hun skriver om og reklamerer for. På bloggen som drives av hennes/deres aksjeselskap. 

Privatpersonene bak kjenner jeg ikke.

Jeg også. Hva privatpersonen Caroline Berg Eriksen mener og gjør aner jeg ikke. 

Jeg kommenterer det som blir vist på firmaets nettside, altså bloggen. Den siden som generer inntekten til firmaet Treasures, som igjen lønner privatpersonene Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille_Krokodille skrev:

Jeg også. Hva privatpersonen Caroline Berg Eriksen mener og gjør aner jeg ikke. 

Jeg kommenterer det som blir vist på firmaets nettside, altså bloggen. Den siden som generer inntekten til firmaet Treasures, som igjen lønner privatpersonene Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen. 🙄

Merkelig konsept hele firmaet. Eierne lever av å utlevere informasjon om eget privatliv så vel som barna til eiernes privatliv. Barnas privatliv ble påstått å skulle skjermes for offentligheten da eldste ble født, men så var vel ikke det lønnsomt nok ettersom mindreårige uten samtykkekompetanse ukentlig/daglig integreres i virksomhetens drift. 

Åpenbart at eierne ikke har nok spille på kreativt, innholdsmessig og profesjonelt til at uvitende barn kan utelates. At det er bevisst bruk av barn er udiskutabelt all den tid også eierne av bedriften ser hvor mange flere likes barna generer, som igjen betyr mer penger i kassa. 

Det er så fattig.

 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Medici skrev:

Merkelig konsept hele firmaet. Eierne lever av å utlevere informasjon om eget privatliv så vel som barna til eiernes privatliv. Barnas privatliv ble påstått å skulle skjermes for offentligheten da eldste ble født, men så var vel ikke det lønnsomt nok ettersom mindreårige uten samtykkekompetanse ukentlig/daglig integreres i virksomhetens drift. 

Åpenbart at eierne ikke har nok spille på kreativt, innholdsmessig og profesjonelt til at uvitende barn kan utelates. At det er bevisst bruk av barn er udiskutabelt all den tid også eierne av bedriften ser hvor mange flere likes barna generer, som igjen betyr mer penger i kassa. 

Det er så fattig.

 

Jeg personlig har aldri forstått at det kan være business i å "bruke" barna sånn. Hvem er interessert har jeg tenkt. Så nylig filmene @Yann anbefalte (Follow Me og The American Meme) Ble helt skremt jeg, der kom det tydelig frem - de mest dedikerte fansene var helt ville etter nettopp barna. 

Noen lever seg ekstremt inn i livet til influensere. Jeg har undervurdert det jeg tror jeg 😮 

Endret av Isild
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det vil komme til et punkt der det blir ikke akseptert ,å utlevere seg selv og andre

Endret av Jua
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jua skrev:

Jeg tror d vil komme til et punkt der d blir ikke akseptert , d å utlevere seg selv og andre, d kan vel ikke være bra , å våkne opp hver dag med d mål å gjøre et bra blogg innlegg,, unge , helst jenter, utleverer seg selv istede for å fokusere på utdannelse, sunne interesser, , og når d kommer til godt voksne damer som omtrent gjør d samme, men på en såkalt finere måte, da tar d jo helt av til slutt,,eg kan ikke se at voksne Bloggere er noe spesielt forbilde,, d blir for mye « jeg og mitt»:,

Skriv skikkelig. Det er forbudt å bruke dialekter og sms-språk her på forumet. "d" istedenfor "det" er sms-språk.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jua skrev:

Jeg tror det vil komme til et punkt der det blir ikke akseptert ,å utlevere seg selv og andre

Lurer på hva CBE gjør den dagen barna er i en alder hvor de nekter å være på bloggen mer?  For kjære CBE..  Den vil komme nå de nærmer seg tenårene. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photoshopskillsene har blitt bedre siden den gang. Nå bruker de i større grad andre og bedre verktøy i PS for å fikse på tingene. 

Endret av Sandin
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zokutine skrev:

Det vet vi jo ikke om stemmer da, det kan jo ha vært henne selv. De kan jo ha brukt han som syndebukk for å beskytte «ryktet» hennes. 

Nei, vi vet egentlig ingenting. Men det hun har sagt er at hun ikke har kompetanse til å gjøre noe redigering/etterarbeid på bilder, så da får man vel gå ut fra at det stemmer. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Siste blogginnlegg. Jeg vet at det er jobben deres, men bare tanken på at de planlegger, setter opp og stiller inn stativ og kamera, og lys og jeg vet ikke hva, tester ut vinkler og motiv for så å dandere seg i sofaen for et ‘spontant og intimt øyeblikk’ med fjernutløseren i hånden er så bisart å tenke på. Tenk å leve slik? 

Og er det andre bloggere som trekker bildebruken så langt? Som iscenesetter små ‘hverdagsøyblikk’ slik at man skal ha følelsen av å være flue på veggen?

Det er både komisk og litt skremmende. 

ja, det er helt merkelig at folk ikke reagerer  mer på dette. Jeg tenkte det samme som deg, spesielt om det bildet som ser ut som det er tatt gjennom et vindu - som om de er så utrolige interessante, at det står noen utenfor rommet og ser inn. Det gjør jo ikke det.

Samme da de tok klinebilder av seg selv i en heis en tid tilbake - som om de var et kjendispar forfulgt av paparazzier. De er jo ikke det. 

BIldene minner meg om reportasjebilder som skal gi et lite, og sjeldent, gløtt inn i privatlivet til folk som er kjente fordi de kan noe/har noe å bidra med/har noe interessant og relevant å si. Men disse to her er kun kjent for å fotografere privatlivet sitt, og da blir det veldig rart når de spiller på slike "gløtt", for døra står jo på vidt gap hos dette paret.

Vi står jo ikke utenfor og ser inn - vi er helt oppe i sofaen. Hver dag. 

Endret av MissLucy
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, MissLucy skrev:

ja, det er helt merkelig at folk ikke reagerer  mer på dette. Jeg tenkte det samme som deg, spesielt om det bildet som ser ut som det er tatt gjennom et vindu - som om de er så utrolige interessante, at det står noen på utsiden og ser inn. Det gjør jo ikke det.

Samme da de tok klinebilder av seg selv i en heis en tid tilbake - som om de var et kjendispar forfulgt av paparazzier. De er jo ikke det. 

BIldene minner meg om reportasjebilder som skal gi et lite, og sjeldent, gløtt inn i privatlivet til folk som er kjente fordi de kan noe/har noe å bidra med/har noe interessant og relevant å si. Men disse to her er kun kjent for å fotografere privatlivet sitt, og da blir det veldig rart når de spiller på slike "gløtt", for døra står jo på vidt gap hos dette paret.

Vi står jo ikke utenfor og ser inn - vi er helt oppe i sofaen. Hver dag. 

Det bilde er vel ikke tatt utenifra?  Er ikke det tatt fra ett rom som er ved siden av stua.  Ser ut som det er slike skyve dører som vi har i huset

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, terteskjell skrev:

Det bilde er vel ikke tatt utenifra?  Er ikke det tatt fra ett rom som er ved siden av stua.  Ser ut som det er slike skyve dører som vi har i huset

det vil jeg tro, men det endrer ikke inntrykket av at noen står og ser inn gjennom et vindu. Endret teksten litt for å unngå den misforståelsen.

Endret av MissLucy
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MissLucy skrev:

det vil jeg tro, men det endrer ikke inntrykket av at noen står og ser inn gjennom et vindu. Endret teksten litt for å unngå den misforståelsen.

Jeg tenkte ikke den tanken i det hele tatt..  Men det er meg da😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke det som skiller bloggen litt fra de andre på markedet? De har fokus på å ligne mer et glossy magasin, proffe bilder og et mer "eksklusivt" preg på bloggen. Jeg syns mange av bildene er fine og er høyt over de fleste andre blogger her i Norge. 

Når det er sagt så syns jeg det blir et paradoks eller hva en skal kalle det når bloggen fletter inn det private i det her, tenker da på små barn og "hverdagsliv" som de så fint kaller det. Det blir falskt å selge leseren at dette er virkeligheten og deres liv når det er en photoshoot. 

Jeg tror derfor, for min del, at selv hvor imot jeg er eksponering av barn i sosiale medier, så er det mye mer kritikkverdig til CBE enn til Funkygine når det er slik. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibsen innførte jo «titteskap-scene»-metoden, der den fjerde veggen i rommet er usynlig og tillater publikum innblikk i familiens liv. På den måten skal man føle seg som en del av familien og føle seg deltagende. Familielivbildene på bloggen er bare venninnenarrativ vol 2. Målet er å fange leseren inn i deres univers, uavhengig om de kjenner til Ibsen eller ikke. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...