Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er jobben hennes. 

Dette må toppe listen over den dårligste forsvarstalen fra en influencer; Miljøforurensing, krenking av barn rett til privatliv, unngå markedsføringsloven, bidra til kroppspress, kommentarjuks, brudd på alkoholloven, rettferdiggjøres med at det er jobben hennes. I en hvilken som helst annet yrke eller jobb så hadde flere av disse punktene vært i ytterste fall grunn for avskjedigelse. Feks å utgi seg for å ha en beskyttet som en ikke innehar, så kan jeg garantere at ikke hadde blitt tolerert av overordnende. Det er ikke en formildende omstendighet at det har kommet en unnskyldning fra bedrifteier eller at dette har skjedd tilbake i tid. Et voksent menneske vet at dette er forferdelig galt. Hadde de ikke blitt tatt, hadde heller ikke dette ført til endret atferd. 

 

Endret av Miranda16
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg vet ikke hva det er! 

Ellos er et reklameblad.. En reklamekanal som CBE. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Dette må toppe listen over den dårligste forsvarstalen fra en influencer; Miljøforurensing, krenking av barn rett til privatliv, unngå markedsføringsloven, bidra til kroppspress, kommentarjuks, brudd på alkoholloven, rettferdiggjøres med at det er jobben hennes. I en hvilken som helst annet yrke eller jobb så hadde flere av disse punktene vært i ytterste fall grunn for avskjedigelse. Feks å utgi seg for å ha en beskyttet som en ikke innehar, så kan jeg garantere at ikke hadde blitt tolerert av overordnende. Det er ikke en formildende omstendighet at det har kommet en unnskyldning fra bedrifteier eller at dette har skjedd tilbake i tid. Et voksent menneske vet at dette er forferdelig galt. Hadde de ikke blitt tatt, hadde heller ikke dette ført til endret atferd. 

 

Ikke nødvendigvis forsvar. Ren fakta  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

IKEA katalogen da? Roser du den også opp i skyene?

Har aldri sett en 😄 mulig fordi jeg har Nei Takk til reklame på postkassa? Har vært der en gang da. Kjøpte noe kjøkkenutstyr og sånt en ikke kan handle brukt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Har aldri sett en 😄 mulig fordi jeg har Nei Takk til reklame på postkassa? Har vært der en gang da. Kjøpte noe kjøkkenutstyr og sånt en ikke kan handle brukt. 

Har du for vane å rose reklamekataloger?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Har du for vane å rose reklamekataloger?  

Når jeg aldri ser i dem så blir jo det vanskelig da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ikke nødvendigvis forsvar. Ren fakta  

Appelsin eller eple. Frukt begge to

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Når jeg aldri ser i dem så blir jo det vanskelig da...

CBE er kommersiell reklame 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke er klar over dette vil jeg informere om at CBE som blir diskutert her er en kommersiell reklamekanal.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

CBE er kommersiell reklame 

Ja? Og hun dekker et så stort behov at hun er blitt suksessfull. Det må være plass til forretningsfolk i samfunnet også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pod Carsten
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

For de som ikke er klar over dette vil jeg informere om at CBE som blir diskutert her er en kommersiell reklamekanal.

Ja det er litt som disse "kupongkatalogene" jeg husker fra postkassa da jeg var liten, bare at alle annonsene her er med en familie som illustrasjon, og vi vet alt om bosted og hobbyer og barnas privatliv og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pod Carsten skrev:

Ja det er litt som disse "kupongkatalogene" jeg husker fra postkassa da jeg var liten, bare at alle annonsene her er med en familie som illustrasjon, og vi vet alt om bosted og hobbyer og barnas privatliv og....

Dere vet jo ikke alt. Selvfølgelig ikke! Dere vet kun det Caroline velger å dele. Du skjønner det? HUN velger å dele det hun ser at det er behov for. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja? Og hun dekker et så stort behov at hun er blitt suksessfull. Det må være plass til forretningsfolk i samfunnet også. 

Men kjære, det har vel ingen protestert på. Jeg misliker bloggen fordi den fremmer usunne og uetiske idealer om kropp, shopping, miljø og i et sammensurium av reklameinnlegg og kosemoseinnlegg befinner det seg uskyldige mindreårige som ikke skjønner fletta av hva de er med på å selge. Hvis du er det minste opptatt av miljø og samfunnet du lever i, er dette den siste bloggen du burde forsvare. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Men kjære, det har vel ingen protestert på. Jeg misliker bloggen fordi den fremmer usunne og uetiske idealer om kropp, shopping, miljø og i samme sammensurium av reklameinnlegg og kosemoseinnlegg befinner det seg uskyldige mindreårige som ikke skjønner fletta av hva de er med på å selge. Hvis du er det minste opptatt av miljø og samfunnet du lever i, er dette den siste bloggen du burde forsvare. 

Jeg bryr meg veldig mye om samfunnet jeg lever i. Jeg bryr meg om aksept, at alle skal ha en plass. Jeg bryr meg veldig mye om et stort nei! til moralisme. Vi skal ikke moralisere over andre. Vi kan kritisere saklig. Vi kan korrigere hverandre. Men til syvende og sist må folk ha frihet til å velge. Hva de promoterer. Hvor en finner ut hva som dekker ens behov. La folk velge selv. Jeg liker ikke hets og mobbing. Jeg vil si hva jeg mener om det, selv om min stemme er et pip 🙂 men jeg engasjerer meg. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Men kjære, det har vel ingen protestert på. Jeg misliker bloggen fordi den fremmer usunne og uetiske idealer om kropp, shopping, miljø og i et sammensurium av reklameinnlegg og kosemoseinnlegg befinner det seg uskyldige mindreårige som ikke skjønner fletta av hva de er med på å selge. Hvis du er det minste opptatt av miljø og samfunnet du lever i, er dette den siste bloggen du burde forsvare. 

Hvordan er Caroline usunn? Hun har et bevisst valg på kosthold og trening. Hva er feil med det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dere vet jo ikke alt. Selvfølgelig ikke! Dere vet kun det Caroline velger å dele. Du skjønner det? HUN velger å dele det hun ser at det er behov for. 

Hun deler det hun ønsker å dele, ikke det hun ser det er behov for... hvorfor i all verden skulle det være et behov for å dele morsdagsbildene fra senga? Er det noe vi trenger å se? Eller noe hun ønsker vi skal se?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvordan er Caroline usunn? Hun har et bevisst valg på kosthold og trening. Hva er feil med det? 

Kropp, skrev jeg. Hun redigerte gravidmagen mindre og i flere år redigerte hun kroppen sin, som allerede var slank, mindre. Hele tiden nektet hun for det enda hun fikk spørsmål om det. Der mistet hun all troverdighet mht et sunt kroppsfokus. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...