Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Altså, når folk skriver "Jeg er helt sjokkert! Det vet til og med barn er fyfy!" Og en sånn ekkel ovenfra og ned holdning (som man ser florerer her forøvrig) "Har du ingen tanker rundt dette?!"  og hun svarer at forsøpling, ødelegging av dyr infrastruktur er sjokkerende for meg, ikke at man plukker blomster som man ikke skal plukke". Passende svar etter min mening. Skal man være motbydelig (pakket inn eller rett frem) så bør man tåle å få tilbake med samme mynt. Leser det ikke som noe unnskyldning overhodet, men at vedkommende tar alt for hardt i med den tonen. Hele kommentarfeltet er gjennomsyret med giftige slengbemerkninger, tror man virkelig at bloggeren skal svare smørblidt tilbake alltid? 🤔 Og er det virkelig hun som har en attitude-problem? På oppriktige og/eller hyggelige kommentarer så svarer hun hyggelig tilbake.

Frøene fra påskeliljer havner fort andre steder og det er den tiden her hageeksperter råder folk til å plukke så det ikke råtner til neste år, så fullstendig krise er det ikke. Men jepp, hun gjorde en feil, noe hun også poengterer i kommentarfeltet (rart akkurat den kommentaren gikk folk hus forbi, men ikke alle de andre) ved å skrive at hun tar det til seg og at hun nå vet nå at man ikke skal plukke blomster i offentlige bed.
Virker som folk her elsker at hun gjør feil. Det må være deilig å ha noen å hate slik at man kan kritisere hver eneste lille aspekt gjemt bak "det er rollen hennes som influencer". Ser også at noen skriver at det må da få lov til å tulles med. Tror fåtallet ser på noe som helst i denne tråden som godhjertet humor eller satire, da må man isåfall slutte å forakte personen før man får til noe som kan ligne en uhøytidig spøk.

Endret av Nebel86
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man HATER vel ikke noen, selv om man påpeker at det ikke er innafor å plukke påskeliljer som er satt ned i en offentlig park. 

Tenk om alle skulle forsyne seg av blomsterbedene i parker og oppsatser i gågater rundt omkring? Da hadde det blitt fint i byene våre.. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, loffen said:

Man HATER vel ikke noen, selv om man påpeker at det ikke er innafor å plukke påskeliljer som er satt ned i en offentlig park. 

Tenk om alle skulle forsyne seg av blomsterbedene i parker og oppsatser i gågater rundt omkring? Da hadde det blitt fint i byene våre.. 

Nei, man hater ingen ved å nevne det en gang eller reagere på at blomster blir plukket fra offentlig bed, men når det blir nummer 405969 i rekken av ting som kritiseres fra samme brukere, etterfulgt av synonymer som "gjerrig" "hjelpes" "begynner å bli fattig" "gått ut på dato" "driter seg stadig ut" "gapskrattebilder" "bare ikke så veldig smart😂" "komisk" "besserwisserparet" så begynner det å ligne på noe, ja.

Endret av Nebel86
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at hun gjør denne feilen, men måten hun svarer på er jo pinlig. Det normale når man har gjort noe som ikke er innafor og blir påmint det ville vært noe sånt som: "oi det tenkte jeg ikke på, det var ikke helt bra", eller "det visste jeg faktisk ikke, det skal ikke gjenta seg!". Da hadde man fått et bedre inntrykk av henne, men hun ER vel bare sånn. Skulle tro de var interessert i å late som de var hyggelige i det minste.

Og slik svarer hun på all kritikk, saklig eller ikke. Spydig, eller med en tåpelig avsporing. Jeg vet ikke om noen andre bedrifter som kan holde på slik, og svare "kundene" sine på en sånn måte. 

De vet best. Alltid. Punktum. For en innstilling. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest innlegget elller sett bildene men om hun svinser rundt i en park og plukker blomster og synes det er interessant å skrive om, så selvopptattheten lenge leve. Anbefaler alle å slutte å lese det våset hun skriver. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er netfit.no siden deres nede? Den var jo oppe når de lanserte sånn halvveis hvertfall. Er det bare på insta nå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprill
39 minutter siden, Macimba skrev:

At voksne mennesker i det hele tatt kommer på å plukke blomster i en park.......

Det er jo hærverk, på linje med tagging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nebel86 skrev:

Altså, når folk skriver "Jeg er helt sjokkert! Det vet til og med barn er fyfy!" Og en sånn ekkel ovenfra og ned holdning (som man ser florerer her forøvrig) "Har du ingen tanker rundt dette?!"  og hun svarer at forsøpling, ødelegging av dyr infrastruktur er sjokkerende for meg, ikke at man plukker blomster som man ikke skal plukke". Passende svar etter min mening. Skal man være motbydelig (pakket inn eller rett frem) så bør man tåle å få tilbake med samme mynt. Leser det ikke som noe unnskyldning overhodet, men at vedkommende tar alt for hardt i med den tonen. Hele kommentarfeltet er gjennomsyret med giftige slengbemerkninger, tror man virkelig at bloggeren skal svare smørblidt tilbake alltid? 🤔 Og er det virkelig hun som har en attitude-problem? På oppriktige og/eller hyggelige kommentarer så svarer hun hyggelig tilbake.

Frøene fra påskeliljer havner fort andre steder og det er den tiden her hageeksperter råder folk til å plukke så det ikke råtner til neste år, så fullstendig krise er det ikke. Men jepp, hun gjorde en feil, noe hun også poengterer i kommentarfeltet (rart akkurat den kommentaren gikk folk hus forbi, men ikke alle de andre) ved å skrive at hun tar det til seg og at hun nå vet nå at man ikke skal plukke blomster i offentlige bed.
Virker som folk her elsker at hun gjør feil. Det må være deilig å ha noen å hate slik at man kan kritisere hver eneste lille aspekt gjemt bak "det er rollen hennes som influencer". Ser også at noen skriver at det må da få lov til å tulles med. Tror fåtallet ser på noe som helst i denne tråden som godhjertet humor eller satire, da må man isåfall slutte å forakte personen før man får til noe som kan ligne en uhøytidig spøk.

Frua velger selv hvordan kommentarfeltet til CarolineBergEriksen.no skal framstå. Hun er en påvirker og velger selv ut passende kommentarer og svar på disse. Derfor synes jeg det er lavmål å svare sine lesere så til de grader spesielt og nedlatende etter å ha plukket/stjålet påskeliljer i en offentlig park. Attpåtil har hun også tilsynelatende lært sine arvinger at det er ok. 

Endret av Kleenex
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irritert og fornærmet hun (de) svarer i kommentarfeltet 😮 

Kan forstå at det er "slitsomt" å bli tatt på alle feil - for slik er det nok litt å være influencer. Men å svare "kunder" (lesere) på en sånn måte er ufint. 

Jeg kunne ikke svart kunder sånn i min jobb, ikke en gang hvis jeg opplever at de kaster seg over meg/oss for noe JEG mente var en bagetell. 

Helt ærlig så tror jeg ikke noe på influencere når de ofte skriver "Jeg elsker dere mine kjære lesere". Jeg tror det å måtte forholde seg til kommentarfelt er et nødvendig onde for de. De liker nok best at leserne bare er tall og statistikk, tall som helst er høye nok. 

 

 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nebel86 skrev:

Altså, når folk skriver "Jeg er helt sjokkert! Det vet til og med barn er fyfy!" Og en sånn ekkel ovenfra og ned holdning (som man ser florerer her forøvrig) "Har du ingen tanker rundt dette?!"  og hun svarer at forsøpling, ødelegging av dyr infrastruktur er sjokkerende for meg, ikke at man plukker blomster som man ikke skal plukke". Passende svar etter min mening. Skal man være motbydelig (pakket inn eller rett frem) så bør man tåle å få tilbake med samme mynt. Leser det ikke som noe unnskyldning overhodet, men at vedkommende tar alt for hardt i med den tonen. Hele kommentarfeltet er gjennomsyret med giftige slengbemerkninger, tror man virkelig at bloggeren skal svare smørblidt tilbake alltid? 🤔 Og er det virkelig hun som har en attitude-problem? På oppriktige og/eller hyggelige kommentarer så svarer hun hyggelig tilbake.

Frøene fra påskeliljer havner fort andre steder og det er den tiden her hageeksperter råder folk til å plukke så det ikke råtner til neste år, så fullstendig krise er det ikke. Men jepp, hun gjorde en feil, noe hun også poengterer i kommentarfeltet (rart akkurat den kommentaren gikk folk hus forbi, men ikke alle de andre) ved å skrive at hun tar det til seg og at hun nå vet nå at man ikke skal plukke blomster i offentlige bed.
Virker som folk her elsker at hun gjør feil. Det må være deilig å ha noen å hate slik at man kan kritisere hver eneste lille aspekt gjemt bak "det er rollen hennes som influencer". Ser også at noen skriver at det må da få lov til å tulles med. Tror fåtallet ser på noe som helst i denne tråden som godhjertet humor eller satire, da må man isåfall slutte å forakte personen før man får til noe som kan ligne en uhøytidig spøk.

Sist jeg var innom bloggen og leste i kommentarfeltet så la også jeg merke til at kommentarfeltet var negativt. Ikke syrlig eller giftig den gangen (sikkert 2-3 mnd siden), men veldig mange som klaget over at alle bildene hennes var så like og kunstig oppstilte, og etterspurte mer variasjon. Og CBE svarte at ja vel, det var hun ikke enig i. 

Så det sier seg jo selv. Når man nekter å ta imot tilbakemeldinger og heller svarer på en avvisende måte, så kan man ikke regne med annet enn stadig synkende lesertall, dårlig stemning i kommentarfeltet og elendig engasjementsrate (nede i rekordlave 1,01 % på instagram jfr:

https://influencere.wordpress.com/2019/04/13/engasjementrate-instagram/)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne jo bare latt være å postlegge alle kommentarene om blomsterplukking i parken, hun har jo uansett ikke åpent kommentarfelt og går igjennom alle kommentarer før de vises i kommentarfeltet. Hun er virkelig ikke flink til å ta i mot kritikk, selv ikke saklig og konstruktiv kritikk. Å legge seg flat tror jeg er et ukjent begrep for CBE og mannen. Ingen er perfekte, absolutt ingen. Vedder på at selv mor Theresa hadde sine dårlige sider. Hadde et menneske vært perfekt så hadde det vært et kjedelig menneske. 

Det er heller ikke noe rart at 28 forskjellige lesere skriver det samme; siden kommentarfeltet ikke er åpent så ser ikke leserene hva andre skriver før CBE slipper kommentarene igjennom. Tror ikke det er sånn at man leser 27 like kommentarer og føler et sterkt behov for å skrive nøyaktig det samme for 28 gang. Man ser ikke hva andre skriver rett og slett. 

Og; jeg blir så LEI av at «fansen» til CBE slenger rundt seg med ordet hat til de som er kritiske. Ordet hat, og det å hate noen, er et veldig sterkt ord og en veldig sterk følelse. Vet ikke med andre, men personlig så er ingen mennesker jeg hater. Det er mange jeg misliker, og det er noen jeg føler avsky mot, men jeg tror faktisk ikke jeg hater noen. Man kan være kritisk og man kan mislike noen uten at man hater. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en voksen person forsyner seg av beplantningen i en offentlig park og dokumenterer det i tekst og bilde for all verden, så er det ikke en "feil", men bare veldig, veldig rart. Det går det ikke an å rasjonalisere seg bort fra. At noen ikke vet at slikt blir ansett som noe man bare ikke gjør, og at et slikt innlegg vil skape reaksjoner deretter, er svært vanskelig å ta på alvor eller tro.

Ingen dør av at en person tar seg til rette på denne måten, men man kommer ikke forbi at det er en ekstremt pussig iscenesettelse av seg selv å publisere et blogginnlegg om det aldeles frivillig. (Enkelte stjeler jo blomster fra graver også, for å ta en nærliggende sammenlikning, men jeg regner med at de ikke blogger det). Jeg er oppriktig i stuss over hensikten med innlegget, og det er virkelig en reaksjon som burde være helt forventet.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Dævendøtte skrev:

Det er da ingen krise om disse liljene ble plukket, er bare sunt for neste års produksjon av blomster. Bedre at de blir plukket enn at de skal råtne på løken. 

Makan til hysteri her pga dette, ingen skade skjedd, verken for påskeliljene eller parken. Tvert i mot, påskeliljene vil uansett snart være ferdige i dette været, flere burde plukke utsprungne blomster, det gjør godt for løken også.

Finn noe annet å ta Caroline på enn dette ;)  

Det er ikke selve påskeliljen som er problemet. Det er frekkheten - at hun og familien hennes er hevet over enhver folkeskikk, norm og regel. Det er forkastelig oppførsel uansett hva som ble plukket. Og at hun bortforklarer det i kommentarfeltet sier litt om hvor ansvarsløs hun er. 

Morbydelig par. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Emilie112 skrev:

Sant nok 😀 En gang må være den først..

og cbe.no bare gir og gir.. 

«CAROLINE BERG ERIKSEN

Det er mye jeg sjokkeres over. Alt søppelet som flyter i parker og strender, at folk vandaliserer dyr infrastruktur i offentlig rom, terror som rammer uskyldige – for å nevne noe. At noen plukker noen blomster som de egentlig ikke skal plukke, kommer ikke en gang i nærheten av listen over ting som sjokkerer meg.»

 

Herlig whataboutism.

Skal jeg bare gå innom butikken og stjele en Snickers etterpå, da? Det er jo ikke i nærheten så alvorlig som terrorisme, så da er det greit?

Det er så motbydelig hvordan de tar seg til rette og er «hevet over» alle lover og regler i dette samfunnet. Hva med å vende blikket utover, se litt lengre enn sin egen ihjelsminka nesetipp og tenke på fellesskapet?

 

Eller er de rett og slett bare så lite opplyste at de ikke VET at å plukke prydblomster fra offentlige parker er hærverk?

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Siden det er terror i verden Caroline, og det er ekstremt ille, så tar jeg meg den friheten og naske i butikken. Jeg har jo tross alt ikke sprengt noe i påsken, noe skal jeg da ha igjen. For ei dame 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når skal hun innrømme påfyll? Så tydelig der hun sitter så 'delikat' og poser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Keikolina skrev:

Siden det er terror i verden Caroline, og det er ekstremt ille, så tar jeg meg den friheten og naske i butikken. Jeg har jo tross alt ikke sprengt noe i påsken, noe skal jeg da ha igjen. For ei dame 😂

Kanskje du skal ta deg en tur inn i hagen til noen - for eksempel en stor blogger - og forsyne deg med hagemøbler og beplantning. Det er tross alt både klimakrise og terror i verden, så et lite raid i en hage er ikke så mye å bry seg med, akkurat.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua oppfordrer til å være med å plukke søppel langs strender... Selvfølgelig måtte det være reklame! Frua finner vel ikke på slikt selv. Men det er flott at det plukkes søppel altså. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Frua og mannen hadde aldri i verden plukket søppel om de ikke tjente penger på det. Til det er de _alt_ for lite miljøbevisste.

Absolutt alt skal de dra inn penger på....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...