Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Era Vulgaris skrev (12 minutter siden):

Da bør du formulere deg litt annerledes. Bare et tips, så slipper du å bli misforstått så ofte. 

Era Vulgaris skrev (25 minutter siden):

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Selv har jeg prøvd å lære mine barn at kropp er kropp, og å like seg selv, men også at enkelte ting er intimt og privat. 

Hvorfor er pupp så privat? 

Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

Har du aldri en mening om noe av det som blir diskutert? Du kommer bare inn med noen konfronterende spørsmål, og det er det. Så da kan jeg spørre deg; hvorfor skal ikke pupp være privat? 

• Liker 33
  • Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du selv?

• Liker 19
Skrevet

Det sies at ingen spørsmål er for dumme.. men. altså.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

Hva tenker du selv?

Jeg tenker at det går helt greit å vise fram om man ønsker. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Har du aldri en mening om noe av det som blir diskutert? Du kommer bare inn med noen konfronterende spørsmål, og det er det. Så da kan jeg spørre deg; hvorfor skal ikke pupp være privat? 

Fordi det er helt naturlig med pupp? 

Skrevet (endret)

Men bør man ikke da legge disse ut slik at de som ønsker å få det servert må faktisk oppsøke det?

edit; .. og hvilket samfunn vil vi ha? Et hvor alle gjør hva de vil uten hensyn til andre?

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Gjest Kvinneliv
Skrevet

Det er så tydelig når LKE er innom her…

Skrevet (endret)
LilleSnupp skrev (3 minutter siden):

Men bør man ikke da legge disse ut slik at de som ønsker å få det servert må faktisk oppsøke det?

edit; .. og hvilket samfunn vil vi ha? Et hvor alle gjør hva de vil uten hensyn til andre?

Et hvor alle følger lover og regler og ellers er snille og greie. Sånn ca? 

Endret av Klink
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Et hvor alle følger liver og regler og ellers er snille og greie. Sånn ca? 

Men da forsvarer du jo feile mennesker??!?

• Liker 7
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Du svarer ikke på ditt eget spørsmål.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Du svarer ikke på ditt eget spørsmål.

Hva er ellers nytt?

• Liker 10
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

Cbe viser ikke frem kroppen sin. Hun viser frem en retusjert og operert "utgave" av kroppen sin. 

Det blir som jeg tar bildet av huset mitt, men redigerer det til å bli langt større og flottere og legger det ut - ergo ikke mitt hus. Langt fra realiteten og mitt faktiske hus. 

Helt greit at du ikke ser noe galt i det og tenker det er helt greit med falske bilder, kropp etc. Men når du blander det inn med at vi må heie på kropp og være et godt forbilde for barn så blir det et stort bom. 

Skrevet

@Klink det er naturlig med pupp, det er naturlig med kropp. Vi skal ikke være flaue over kropper, og (vi skal) lære barna våre å like sin egen kropp. Det er helt riktig det! 

Men det er ikke naturlig å flashe pupper når man random står på kjøkkenet, ta et bilde og legge ut på IG hvor capture er insert wine instead of coffee.

Det er ikke selve puppen man blir provosert av, det er hele settingen denne blir eksponert i. 

• Liker 39
  • Nyttig 4
Skrevet
Nudeldama skrev (11 timer siden):

TV2 Nyheter har lagt ut lenke til nyhetsartikkelen om dette på sin egen Facebook-side. 

Det er per skrivende stund 621 kommentarer under artikkelen. Hvis man scroller gjennom dem så ser man at det store flertallet reagerer negativt på kritikken mot CBE. 

Jeg har tidligere skrevet at hvis man er en del aktiv i tråder som dette så kan man havne i en boble hvor man mister litt perspektiv over det man kritiserer og det blir større enn det egentlig er. Jeg synes dette er et godt eksempel som viser akkurat dette. 

Dette puppebildet har blitt diskutert og kritisert i vel tyve sider her i tråden nå, og hvis man ser gjennom så er det mange stygge karakteristikker av både CBE og LKE. Nå har kommunikasjonsrådgiver Nygård-Hansen gått ut og gitt kritikk til Kvinneguiden, men i følge tråden her inne har han selvsagt ikke forstått noe som helst. Vi som forsøker å nyansere kritikken har heller ikke forstått noe som helst. 

Vil det si at de 5-600 menneskene fra TV2s kommentarfelt som synes kritikken er overdreven heller ikke har forstått noe som helst? Er det bare den lille gjengen her inne på Rampelys som forstår hvordan dette virkelig henger sammen? Alle andre, enten det er andre brukere på KG, medievitere, hundrevis av andre nordmenn, andre influensere – ingen av de forstår hva saken dreier seg om? 

Det er ikke argumentasjon å si at Venstre tar feil fordi partiet Høyre er større (gitt at det er slik). 

Argumentasjon er å begrunne sine synspunkter. Eksempel fra kommentarfeltet på fb på argumentasjon, er at hun ser bra ut. Du oppfordrer til ettertanke på egne synspunkter på bakgrunn av de støttende argumentene der. Svaret mitt er at de ikke har klart å overbevise meg fordi argumentene ikke er gode nok.

• Liker 22
Skrevet
Oppgittfrue skrev (6 timer siden):

Voldsom oppsving i antall følgere nå..?

MacBeth skrev (6 timer siden):

2000 følgere på to timer🤔😯

Muligens kjøpt! 🤷🏽‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Vi skal ikke være flaue over kropper, og lære barna våre å like sin egen kropp. 

men noe så naturlig som to pupper skal vi ha oss frabedt! 

Ja, det er lurt å dekke seg til på internett. Særlig når man ikke sparer på øvrig deling fra stua (inkl. familen).Det kalles nettvett. Ring politiet, Barnevakten eller andre om du har ytterligere spm.om det.

• Liker 19
Skrevet
MacBeth skrev (10 minutter siden):

@Klink det er naturlig med pupp, det er naturlig med kropp. Vi skal ikke være flaue over kropper, og (vi skal) lære barna våre å like sin egen kropp. Det er helt riktig det! 

Men det er ikke naturlig å flashe pupper når man random står på kjøkkenet, ta et bilde og legge ut på IG hvor capture er insert wine instead of coffee.

Det er ikke selve puppen man blir provosert av, det er hele settingen denne blir eksponert i. 

Jeg ser ikke at den settingen er noe verre enn en annen. Hvorfor kan hun ikke stå på kjøkkenet med vin/kaffe whatever med gjennomsiktig bh? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...