Gå til innhold

Anbefaling av privat lege i Oslo for "EU-kontroll" av kroppen


minienthe

Anbefalte innlegg

Hei

 

Begynner å bli relativt irritert over den "Kun en ting per timeavtale hos fastlegen. Har du flere ting å ta opp må du bestille en time per ting, regn med ventetid mellom hver gang" som virker å være standarden hos fastleger.

Jeg har en del ting jeg skulle fått sjekket ut og det er mistanke om at tingene henger sammen. Har planer om å gi blaffen i hele fastlegen og heller ta en skikkelig "EU-kontroll" privat så det er mulig å få sett ting i sammenheng.

Er det noen her som har en almennlege/legepraksis å anbefale som faktisk har mulighet til å sette opp en avtale for en skikkelig helsesjekk som innbærerer flere punkter ? Jeg tenker da her på klinikk hvor du fullt ut betaler regningen selv.

Kjenner til Volvat og Aleris men er det noen her som har erfaring med almennlegene på disse stedene ? Andre å anbefale ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd å høre om alle de som kun får ta opp 1 ting pr time hos legen. Hos min så tar jeg opp det jeg har, og han er tålmodig og fin. Stort sett alltid forsinket da! 😅

Anonymkode: ba746...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Aleris og Volvat (i Oslo i det minste) har tilbud om dobbelttime/utvidet time - til høyere pris, selvfølgelig.  Så kommer det jo selvfølgelig an på hvor mye du ønsker å undersøke.  Begge steder har allverdens spesialister og er ivrige etter å sende deg til dem, men da flyr selvfølgelig tusenlappene kjapt.  Det er begrenset hva en allmennlege kan undersøke.

Personlig har jeg dog aldri opplevd en lege som har hatt det så travelt som en lege på Volvat hadde.  Der snakker vi samlebånd (men så kan jeg bare ha vært uheldig, selvfølgelig).

Anonymkode: fcae4...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar de den en ting per gang for langt så utsetter de menneskers liv for risiko. Dess sykere man er dess flere tilleggs-plager kommer. Be om dobbelt-time og si at du har flere ting å ta opp. 

Anonymkode: db308...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både Aleris og Volvat (i Oslo i det minste) har tilbud om dobbelttime/utvidet time - til høyere pris, selvfølgelig.  Så kommer det jo selvfølgelig an på hvor mye du ønsker å undersøke.  Begge steder har allverdens spesialister og er ivrige etter å sende deg til dem, men da flyr selvfølgelig tusenlappene kjapt.  Det er begrenset hva en allmennlege kan undersøke.

Personlig har jeg dog aldri opplevd en lege som har hatt det så travelt som en lege på Volvat hadde.  Der snakker vi samlebånd (men så kan jeg bare ha vært uheldig, selvfølgelig).

Anonymkode: fcae4...c4b

Er det lenge siden du hadde denne opplevelsen og hvilken av avdelingene var det snakk om for din del ?

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drar de den en ting per gang for langt så utsetter de menneskers liv for risiko. Dess sykere man er dess flere tilleggs-plager kommer. Be om dobbelt-time og si at du har flere ting å ta opp. 

Anonymkode: db308...2ae

 

Fungerer dessverre ikke i praksis selv om jeg er enig i tanken din. Jeg er på nivået nå at jeg ser på fastlegen som en ressurs jeg bruker til fornyelse av prevensjon per app og går heller privat for å få ting gjort.

Jeg vet at fastlegeapparatet er presset fra flere hold så da velger jeg å ta konsekvensen og ordne meg selv til egen kost. Derfor også ønsket om anbefalinger og erfaringer i denne tråden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, minienthe skrev:

Er det lenge siden du hadde denne opplevelsen og hvilken av avdelingene var det snakk om for din del ?

 

 

Fungerer dessverre ikke i praksis selv om jeg er enig i tanken din. Jeg er på nivået nå at jeg ser på fastlegen som en ressurs jeg bruker til fornyelse av prevensjon per app og går heller privat for å få ting gjort.

Jeg vet at fastlegeapparatet er presset fra flere hold så da velger jeg å ta konsekvensen og ordne meg selv til egen kost. Derfor også ønsket om anbefalinger og erfaringer i denne tråden.

 

Dette var på Volvat Majorstua for sikkert 4-5 år siden.

Anonymkode: fcae4...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har utrolig fornøyd med allmennlege på Paxisklinikken på Byporten i fjor. De undersøkte mye mer grundig enn fastlege da jeg hadde mistet stemmen fullstendig. Fastlegen bare skrev ut sykemelding og sa at det sikkert var det virus, viste seg å være en godartet svulst på stemmebåndet som måtte opereres bort. 

Anonymkode: 85091...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til EU kontroll på Volvat Nationaltheateret. Men det er gjennom bedriftshelsetjenesten. Men antar at om du ringer og spør om en undersøkelse lik som bedriftshelsetjenesten for å ta en sjekk av hele kroppen, så får du det. Da sjekker de kuler i brystet, veier, kjenner på magen, sjekker hjerterytmen med EKG(?), snakker generelt om helse og hvordan man føler seg, urinprøve og blodprøve for å sjekke forskjellige verdier. 

Jeg liker godt hun legen med indisk-klingende etternavn. Husker ikke navnet nå, men du finner det nok på nettsiden før bestilling.

Anonymkode: 33f0f...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...