Gå til innhold

Hvilke symptomer hadde du på hjernesvulst? Eller den du kjenner som


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Krampus

Det begynte med at han fikk migrener som gjorde at han ikke kunne se eller snakke, så fikk han konstant trykk bak ene øyet og migrenene var der hver dag. Så begynte han å brekke seg og kaste opp hver dag, og så fikk han et kjempestort epilepsianfall, og da dro han endelig til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokstaver ga ikke mening, og kunne stå å lete etter etter ting man burde visst hvor var, f.eks i hvilken skuff buksene lå. 

Anonymkode: ecd25...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjæresten min har migrene hver dag om morgenen han sier det stråler opp i pannen bak fra øynene ....? 

Anonymkode: 6d901...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff kjæresten min har migrene hver dag om morgenen han sier det stråler opp i pannen bak fra øynene ....? 

Anonymkode: 6d901...c3a

Nå er ''vanlig'' migrene vesentlig vanligere enn hjernesvulst da. 

TS: jeg kjenner en som døde av det. De aller første tegnene hans var synsproblemer. Synet ''skurret'', vanskelig å fokusere, bokstaver stokket seg. Var optiker som sendte han videre med mistanke om noe alvorlig galt, pasienten trodde han bare trengte briller. 

Anonymkode: 450d7...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utenom «vanlig» hodepine. Det var på håret at jeg fikk operasjon i tide.

Anonymkode: c5f8e...b34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personen jeg kjente fortalte at den begynte å kjenne prikkinger i hendene. 

Anonymkode: a1da4...29d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Person 1: fikk lammelser i halve kroppen. Ingen symptomer før det. Trodde det var blodpropp i hjernen. Bildene viste svulst på størrelse med en tennisball. Var kreft. 

Person 2: problemer med hukommelsen. Ellers ingen symptomer. Godartet svulst på størrelse med en drue. 

 

Anonymkode: af04c...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen utenom «vanlig» hodepine. Det var på håret at jeg fikk operasjon i tide.

Anonymkode: c5f8e...b34

Var den konstant, eller kom og gikk den? Hr du blitt operert?

Anonymkode: 770c8...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var den konstant, eller kom og gikk den? Hr du blitt operert?

Anonymkode: 770c8...df9

I ettertid ser jeg at hodepinen var ganske konstant, men likevel ingen stor plage. Ble liksom så vant til den. Ja har operert, men deler av den sitter for farlig til til at den kan fjernes. Hatt både cellegift-kurer og stråling, og nå venter jeg på operasjon nummer to. 

Anonymkode: c5f8e...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk problemer med hukommelsen og etterhvert epilepsilignende anfall. Helt frisk etter operasjon :)

Anonymkode: dea01...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk halvsidige lammelser/smerter, synsforstyrrelser i form av flekker og prikker samt en hodepine som var helt ekstrem. Hvis jeg mistet noe på gulvet klarte jeg ikke komme meg opp igjen på egenhånd på grunn av hodepinen og ingen smertestillende fungerte på den. Symptomene kom overraskende fort. Hadde en godartet meningeom i bakhodet som presset mot synsnerven. 

Anonymkode: 210d2...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.2.2019 den 17.20, AnonymBruker skrev:

I ettertid ser jeg at hodepinen var ganske konstant, men likevel ingen stor plage. Ble liksom så vant til den. Ja har operert, men deler av den sitter for farlig til til at den kan fjernes. Hatt både cellegift-kurer og stråling, og nå venter jeg på operasjon nummer to. 

Anonymkode: c5f8e...b34

Uff da:( Hvor lenge gikk du med hodepinen før du kontaktet lege? Snakker vi om mange år her? Var hodepinen kun et bestemt sted i hodet eller i hele hodet?

Anonymkode: 770c8...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...