Gå til innhold

Barnehageplass Oslo for barn født september


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ei jente født i september og da skal vi søke barnehageplass i hovedopptaket nå 1. mars. 

Vi har skjønt det som at hun har rett på plass fra ettårsdagen, men når vi søker skal vi da søke oppstart fra ettårsdagen eller bør vi søke oppstart fra barnehageåret starter i august? Har det noe å si? 

Det er litt få barnehager akkurat i nærområdet så er redd vi ikke får plass og må reise et stykke, men har vi noe mindre sjanse enn de som er født i januar-august? 

 

Dere her som har barn født i september-november i Oslo, fikk dere bhg  plass? 

Det er både private og kommunale bhg blant de vi søker på. 

Anonymkode: 8a188...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere søker oppstart fra den måneden barnet fyller 1 år, altså september. Om det er 1 september eller senere velger dere, men det er ikke sikkert dere får akkurat den datoen uansett. Det snakker dere nærmere med barnehagen om når dere får plass. 

Vi bor også i Oslo og med min eldste fikk vi plass på femtevalget.. Ikke alle får plass på noen av de ønskede barnehagene heller, det kommer helt an på hvor mange søkere det er. Nå håper vi veldig at lillesøster får plass i samme barnehage som storebror 😅

Anonymkode: 04ffe...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde junibarn og fikk ikke på listen. Oslo prioriterer på alder så september er bakerst i hovedopptaket.

Anonymkode: 83dc5...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde junibarn og fikk ikke på listen. Oslo prioriterer på alder så september er bakerst i hovedopptaket.

Anonymkode: 83dc5...41e

Æsj, da får vi sikkert ikke plass! 

Hvis du ikke fikk et valg på listen, hvor fikk du da? Er det helt random eller i samme bydel i det minste? 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Dere søker oppstart fra den måneden barnet fyller 1 år, altså september. Om det er 1 september eller senere velger dere, men det er ikke sikkert dere får akkurat den datoen uansett. Det snakker dere nærmere med barnehagen om når dere får plass. 

Vi bor også i Oslo og med min eldste fikk vi plass på femtevalget.. Ikke alle får plass på noen av de ønskede barnehagene heller, det kommer helt an på hvor mange søkere det er. Nå håper vi veldig at lillesøster får plass i samme barnehage som storebror 😅

Anonymkode: 04ffe...d56

Så om jeg søker 1. , 6.  21. september eller hva som helst dato har ikke noe å si? Så lenge det er den måneden hun er født?

Søsken blir vel prioritert,så krysser fingre for det :)

Anonymkode: 8a188...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt septemberbarn fikk plass i vårt førstevalg. Vi søkte fra hovedoppstart og fikk plass mot slutten av august.

Anonymkode: 1d23c...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange får ikke i de ønskede barnehagene. Det er, etter hva jeg har forstått, loddtrekning etter prioriterte plasser er delt ut. De som har rett på plass må bare belage seg på at det er fullstendig tilfeldig - noen får i den barnehagen de ønsker seg, men er det mange om beinet så får ikke alle. ;) Septemberbarn stiller på lik linje med barn som er født i januar-oktober. Hvorfor skulle det være noe annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...