Gå til innhold
AnonymBruker

Hjelp! Nervesmerter i hele kroppen. Hva kommer det av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så frustrert. Har sterke brennende smerter i armer, beina, ansikt og tunge. Dette har kommet snikende, og er nå svært ubehagelig. Har vært hos lege og er henvist til nevrolog, men ventelista er lang. Min fastlege mente at det ikke var nevropati ettersom reflekser fungerer og at jeg ikke har nedsatt følelse og ok muskelkraft.Hun ante ikke hva det kunne være. Jeg blir så engstelig. Er det noen her som har samme symptomer eller som vet hva dette kan være? Smertene er kraftige om natta, så jeg sover veldig lite.

Anonymkode: 26640...82b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

hind

Har du utelukket at det er bivirkninger av medisiner eller helsekostmidler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Akkurat nå, hind skrev:

Har du utelukket at det er bivirkninger av medisiner eller helsekostmidler?

Ja det kan ikke skyldes bivirkninger av medisiner😔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hind

Ok. Slike symptomer forekommer jo som du vet ved nevropati og MS, men det skyldes nok vanligvis langt mindre alvorlige tilstander som virusinfeksjoner eller reaksjoner på ulike stoffer man er i kontakt med. Man kan også få det ved blant annet lupus og andre autoimmune sykdommer, diabetes, høyt alkoholforbruk og B12-mangel for å nevne noe. Håper du slipper å vente så lenge før du får time hos nevrolog! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har ingen råd eller anelse hva det kan være, men vil bare si at jeg føler med deg. Har selv masse diffuse nervesymptomer, og venter på time til nevrolog. Så jeg skjønner veldig godt at du er bekymra. Håper du får time fort 😊

Anonymkode: 3d4f2...6af

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Helvetesildviruset. Sjekk ut boken Medisinsk Klarsynt eller googe medical medium shingles virus.

Anonymkode: f1714...079

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, hind skrev:

Ok. Slike symptomer forekommer jo som du vet ved nevropati og MS, men det skyldes nok vanligvis langt mindre alvorlige tilstander som virusinfeksjoner eller reaksjoner på ulike stoffer man er i kontakt med. Man kan også få det ved blant annet lupus og andre autoimmune sykdommer, diabetes, høyt alkoholforbruk og B12-mangel for å nevne noe. Håper du slipper å vente så lenge før du får time hos nevrolog! 

Min fastlege mente det ikke var nevropati ettersom jeg ikke har nedsatt følelse og reflekser er som de skal være. Han trodde heller ikke at jeg hadde B12 mangel fordi han hadde aldri hørt noen som fikk så alvorlige nervesmerter av B12 mangel. Jeg har tatt blodprøver, så det får jeg nok svar på. Dersom jeg har B12 mangel e.l vil jeg bli helt bra når jeg tar tilskudd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helvetesildviruset. Sjekk ut boken Medisinsk Klarsynt eller googe medical medium shingles virus.

Anonymkode: f1714...079

Jeg hadde helvetesild for 5 år siden, men har ikke hatt noen plager etter dette. Disse plagene som jeg har nå har gradvis kommet det siste 1,5 året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde helvetesild for 5 år siden, men har ikke hatt noen plager etter dette. Disse plagene som jeg har nå har gradvis kommet det siste 1,5 året.

Bare vær obs på at "disipelen" til Medisinsk klarsynt her viser til boka/råd fra en kjent svindler som har kokt sammen egne meninger/vrangforestillinger med kvasivitenskap og fine ord, og kalt det åpenbaringer fra en engel. Så enten er han psykisk syk, eller så er han en kynisk utnytter av syke mennesker. Så ta alt som kommer derfra med et fjell med salt. 

Anonymkode: f4148...de0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du skal ikke se bort fra at du kan ha fått et utbrudd av helvetesild for andre gang, jeg sliter med dette nå og har sammenfallende symptomer med det du beskriver. Jeg har fått helvetesild for andre gang, denne gang uten utslett og bare innvendig, altså det føltes som om hele kroppen stod i brann, aldri opplevd noe jævligere. Det begynte med stikkende og brennende smerter i hender og føtter, som bredte seg ut i armer og bein og senere i ansiktet og rundt livet, rumpe og lår. Jeg fikk Neurontin som jeg fortsatt går på, en mirakelmedisin for meg. Har hatt dette snart 1 år og jeg har full følelse både under føtter og i fingrene, fikk vite av nevrolog at jeg ikke har symptomer på polynevropati, jeg var redd for at det kunne være det i og med sammenfallende symptomer. Nevrolog mente det ville gi seg etter 6 mnd, nå nærmer det seg et år siden jeg ble syk og viruset er fortsatt aktivt. :( 

Anonymkode: 34056...f5b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har hatt de samme smertene som deg den siste måneden men smertene mine vil jeg beskrive som mer stikkende og nummenhetsfølelse, men på akkurat de samme stedene. Jeg har nesten ikke gjort annet enn å Google symptomer og har vært livredd for MS som jo er en diagnose som ”alltid“ dukker opp når man søker på symptomer som dette. Hos meg startet det med nummenhet og smerter i halsen og tunga før det spredde seg til armene for to uker siden. Søndag kveld fikk jeg den samme følelsen i høyre fot. Har vært hos lege slik som du og som heller ikke kunne finne noe galt nevrologisk, skal tilbake på torsdag for å få tatt blodprøver. Hos meg er dette sannsynligvis spenninger som sitter i kjeve, nakke og bekken. Jeg er klar over spenningene i nakken og skuldrene da jeg har vært hos kiropraktor i perioder det siste året for nettopp dette. Jeg har derimot ikke hatt problemer med rygg eller bekken i det siste, derfor ble jeg svært overrasket i dag da kiropraktoren fant tre punker i bekkenet og hofte på høyre side som var så vonde at tårene rant. Jeg går daglig med mye smerter og nå er det tydeligvis gått så langt at spenningene virkelig har satt seg i kroppen. Nå er det ikke nødvendigvis dette som feiler deg, men det kan kanskje være greit å få det undersøkt? :) 

Anonymkode: feb3e...c9b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

Jeg har vært igjennom nevrolog, der gjennomgikk han en test av reflekser, styrke, hudfølelse, syn osv. Det eneste nevrologen fant var at jeg kjente ikke varme på v side av kroppen. Mr av hodet var normale.

Jeg har mye av de samme symtomene som deg . Og det er verst på kveld/natt eller etter at jeg har vært aktiv. Jeg kjenner gjenstander mot huden, men jeg kjenner ikke varme/kulde/smerte som normale mennsker. Og det eneste de fant ved klinisk undersøkelse var at før testen så sa jeg feil, da jeg trodde at føttene mine var varme, men de var visst iskalde. Så en lege/nevrolog kan ikke teste om en har tynnfibernevropati eller tykkfibernevropati, ved en vanlig undersøkelse, det må det egne tester til. 

Jeg har fått påvist tynnfibernevropati i armer og bein. Hadde det ikke vært for legen min, så hadde jeg nok ikke fått en diagnose, da de fleste nevrologene her i byen, har ikke peiling på diagnosen. Jeg måtte til ett større sykehus for utredelse.

Jeg har ikke virus, underliggende sykdom, og det er heller ikke fremkaldt av dårlig livsstil, da jeg før jeg ble syk trente mye og levde veldig sunt.

Så du kan fint henvises for utredelse av nevropati, samtidig som du venter på nevrolog, da det var fastlegen min som henviste meg.

Har du kalde hender/bein? Prikkinger/kriblinger/frysninger?

Endret av gjest- silje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har hatt sånne smerter i åresvis. Fikk bare hørt «du er ung» ..... etter 7 år når keg byttet fastlege og er langtidssykemeld ble jeg tatt på alvor og henvist overalt. 

Ble undersøkt for MS, ME +++

Jeg har tydelig fibromyalgi og nå utredes jeg videre om det er noe revmatologisk også. 

Anonymkode: 6d9c8...099

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har fritt sykehusvalg, så sjekk opp om det er kortere ventetid et annet sted. Du kan også ringe dit du er henvist og høre om avlyste timer dersom du kan komme på relativ kort varsel. 

Anonymkode: 69ab8...e64

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
8 timer siden, gjest- silje skrev:

Jeg har vært igjennom nevrolog, der gjennomgikk han en test av reflekser, styrke, hudfølelse, syn osv. Det eneste nevrologen fant var at jeg kjente ikke varme på v side av kroppen. Mr av hodet var normale.

Jeg har mye av de samme symtomene som deg . Og det er verst på kveld/natt eller etter at jeg har vært aktiv. Jeg kjenner gjenstander mot huden, men jeg kjenner ikke varme/kulde/smerte som normale mennsker. Og det eneste de fant ved klinisk undersøkelse var at før testen så sa jeg feil, da jeg trodde at føttene mine var varme, men de var visst iskalde. Så en lege/nevrolog kan ikke teste om en har tynnfibernevropati eller tykkfibernevropati, ved en vanlig undersøkelse, det må det egne tester til. 

Jeg har fått påvist tynnfibernevropati i armer og bein. Hadde det ikke vært for legen min, så hadde jeg nok ikke fått en diagnose, da de fleste nevrologene her i byen, har ikke peiling på diagnosen. Jeg måtte til ett større sykehus for utredelse.

Jeg har ikke virus, underliggende sykdom, og det er heller ikke fremkaldt av dårlig livsstil, da jeg før jeg ble syk trente mye og levde veldig sunt.

Så du kan fint henvises for utredelse av nevropati, samtidig som du venter på nevrolog, da det var fastlegen min som henviste meg.

Har du kalde hender/bein? Prikkinger/kriblinger/frysninger?

Jeg tror jeg kjenner varme og kulde som normalt, men det er kanskje vanskelig å vite🙄 det jeg vet er at jeg får veldig vondt når jeg holder i noe som er litt kaldt (vært i kjøleskapet). Jeg får unormalt vondt da. Jeg var ute å gikk en dag og merket at jeg frøs litt på foten, men ikke så alvorlig. Da jeg kom inn begynte foten å brenne å etter hvert brant hele kroppen min. Smertene var svært intense i to dager etter dette.  Beina brenner hele tiden, men de er ofte helt kalde når jeg kjenner på de. I tillegg til brenning har jeg ubehagelig prikking i armer og bein. Om kvelden og natta øker det som regel på og da får jeg skjærende smerter som er helt grusomme. Det napper ofte kraftig i leggene (musklene) og det føles som det er noe som kryr under skinnet.

jeg er søkt til nevrolog, men risikerer jeg å komme til en som ikke finner ut hva som feiler meg? Jeg tenkte de brukte samme tester over alt og at de kan det de holder på med🙄?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg kjenner varme og kulde som normalt, men det er kanskje vanskelig å vite🙄 det jeg vet er at jeg får veldig vondt når jeg holder i noe som er litt kaldt (vært i kjøleskapet). Jeg får unormalt vondt da. Jeg var ute å gikk en dag og merket at jeg frøs litt på foten, men ikke så alvorlig. Da jeg kom inn begynte foten å brenne å etter hvert brant hele kroppen min. Smertene var svært intense i to dager etter dette.  Beina brenner hele tiden, men de er ofte helt kalde når jeg kjenner på de. I tillegg til brenning har jeg ubehagelig prikking i armer og bein. Om kvelden og natta øker det som regel på og da får jeg skjærende smerter som er helt grusomme. Det napper ofte kraftig i leggene (musklene) og det føles som det er noe som kryr under skinnet.

jeg er søkt til nevrolog, men risikerer jeg å komme til en som ikke finner ut hva som feiler meg? Jeg tenkte de brukte samme tester over alt og at de kan det de holder på med🙄?

Hvis hendene dine overreagerer på kulde nå, så kjenner du nok enda kulde/varme. Uten å sammenligne for mye så startet det i hendene mine med overreagering på varmt vann. Det kjentes som om hendene ble skoldet, og det var ikke særlig varmt vann. Etter en stund kom overreageringen på kulden. Etter det, så har jeg bare kjent mindre og mindre etter hvert som det har utviklet seg. Har hatt det i over 5 år nå. Men diagnosen kom ikke før i nov i fjor. Selve utredningen tok 2,5år på grunn av veldig stor pågång, da det ikke er så mange plasser de utreder for nevropati.

Nei de har ikke samme utredning over alt, nei. Utredning av nevropati sa nevrologen i stvg at var forholdsvis ny.

Jeg har også ekstremt mye muskelrykninger. En periode kan det rykke og nappe overalt i beina, en annen periode i skuldrenene osv. Sammen med rykningene har jeg en del frysninger/ilinger/sitringer i huden. 

Hvis du skal til en nevrologisk avdeling som utreder nevropati, så trenger du ikke å bekymre deg. Men skal du til ett lite/mindre sykehus, så er det ikke sikkert at de har særlig peiling/erfaring med akkurat den sykdommen. Men nå kan symptomene dine også være andre sykdommer, så det er greit å få en skikkelig utredning og spesielt mr av hodet, og rygg, det vil nok en nevrolog sende deg på uansett. 

Jeg var henvist til både nevrolog og utredning for nevropati samtidig.

Bare å sende pm hvis du lurer på noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Uff, jeg kan bare relatere litt. Fikk nervesmerter oppå foten i forbindelse med en annen operasjon, og de stikkingene og den brennende følelsen... Helt grusomt. Sov veldig dårlig selv. Noe av det vondere jeg har opplevd når det virkelig satte i gang, umulig å ta på seg en sokk eller berøre området, bare tanken på det gjorde meg dårlig. Det ga seg heldigvis etter noen få uker, det er jeg så takknemlig for.

Håper du får hjelp :hjerte: 

Anonymkode: 2d7ef...b53

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sjokolade-mamma
1 time siden, gjest- silje skrev:

Hvis hendene dine overreagerer på kulde nå, så kjenner du nok enda kulde/varme. Uten å sammenligne for mye så startet det i hendene mine med overreagering på varmt vann. Det kjentes som om hendene ble skoldet, og det var ikke særlig varmt vann. Etter en stund kom overreageringen på kulden. Etter det, så har jeg bare kjent mindre og mindre etter hvert som det har utviklet seg. Har hatt det i over 5 år nå. Men diagnosen kom ikke før i nov i fjor. Selve utredningen tok 2,5år på grunn av veldig stor pågång, da det ikke er så mange plasser de utreder for nevropati.

Nei de har ikke samme utredning over alt, nei. Utredning av nevropati sa nevrologen i stvg at var forholdsvis ny.

Jeg har også ekstremt mye muskelrykninger. En periode kan det rykke og nappe overalt i beina, en annen periode i skuldrenene osv. Sammen med rykningene har jeg en del frysninger/ilinger/sitringer i huden. 

Hvis du skal til en nevrologisk avdeling som utreder nevropati, så trenger du ikke å bekymre deg. Men skal du til ett lite/mindre sykehus, så er det ikke sikkert at de har særlig peiling/erfaring med akkurat den sykdommen. Men nå kan symptomene dine også være andre sykdommer, så det er greit å få en skikkelig utredning og spesielt mr av hodet, og rygg, det vil nok en nevrolog sende deg på uansett. 

Jeg var henvist til både nevrolog og utredning for nevropati samtidig.

Bare å sende pm hvis du lurer på noe :)

Takk for svar😊 kjenner meg igjen i alt du skriver. Dessverre skal jeg på et lite sykehus, så jeg er redd for at det ikke skal bli gjort bra nok undersøkelse. Jeg føler meg nesten som en hypokonder, men så mye smerter kan jeg nok ikke innbille meg. Jeg ønsker å finne ut hva det er som feiler meg for da tror jeg det kan bli lettere å både forstå å akseptere det. Jeg var i røntgen i fjor vår med det samme dette brøt ut. Jeg var så plaget med dårlig balanse da, så det ble tatt mr for å se at jeg ikke hadde ms.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje
1 time siden, sjokolade-mamma skrev:

Takk for svar😊 kjenner meg igjen i alt du skriver. Dessverre skal jeg på et lite sykehus, så jeg er redd for at det ikke skal bli gjort bra nok undersøkelse. Jeg føler meg nesten som en hypokonder, men så mye smerter kan jeg nok ikke innbille meg. Jeg ønsker å finne ut hva det er som feiler meg for da tror jeg det kan bli lettere å både forstå å akseptere det. Jeg var i røntgen i fjor vår med det samme dette brøt ut. Jeg var så plaget med dårlig balanse da, så det ble tatt mr for å se at jeg ikke hadde ms.

Ja, men nå vet du litt selv, så hvis ikke nevrologen finner noe annet og ikke henviser til utredning av nevropati, så kan du nevne det selv. For du har jo nervesmerter og mye som minner om det jeg har, så du burde i det minste få utredet det, hvis ikke nevrolog skulle mistenke en annen sykdom da.

Du kan sjekke om denne testen utføres på sykehuset ditt, evt hvor de utfører den i nærheten av deg: ENeg elektonevrograf - dette er test av de tykke nervene - har de den, så har de også termotest og kan ta biopsi av nervene.

Har du autonome symptomer? Som eks: sterk akutt vannlatingstrang (flere ganger i løpet av noen timer), tørre slimhinner (tørr munn/øyne), forstoppelse/akutt diare, hjertebank/svimmelhet- blodtrykksfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På Tuesday, February 12, 2019 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Jeg er så frustrert. Har sterke brennende smerter i armer, beina, ansikt og tunge. Dette har kommet snikende, og er nå svært ubehagelig. Har vært hos lege og er henvist til nevrolog, men ventelista er lang. Min fastlege mente at det ikke var nevropati ettersom reflekser fungerer og at jeg ikke har nedsatt følelse og ok muskelkraft.Hun ante ikke hva det kunne være. Jeg blir så engstelig. Er det noen her som har samme symptomer eller som vet hva dette kan være? Smertene er kraftige om natta, så jeg sover veldig lite.

Slike ting burde undersøkes av helsepersonell.    

Er vel ingen her på Kvinneguiden som kan gjette hva dette faktisk skyldes... 

Anonymkode: 690b2...7b7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her