Gå til innhold

Bioingeniør - mastergrad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var ferdigutdannet bioingeniør for litt under to år siden. Har siden det hatt noen vikariater, blant annet i en blodbank. Syns akkurat den jobben var ganske kjedelig, utrolig rutine og lite til ingen muligheter for å utvikle seg faglig. Jeg hadde interesse for transfusjonsfaget på skolen, men i den delen av blodbanken jeg jobba var det mest "robotarbeid" og lite bruk for fagkunnskap. Jeg har egentlig alltid vært mest interessert i mikrobiologi, men har ikke jobbet innen det. Kunne egentlig tenke meg å ta en master innen mikrobiologi, men har hørt så mye gjennom hele studiet at en mastergrad for en bioingeniør ikke er "vits". Men så tenker jeg at mikrobiologi kan jo kanskje være anvendelig i andre bransjer enn sykehuset også? Ønsker ikke å bruke to år av livet mitt på en master som bare er bortkastet. 

Er det noen bioingeniører med mastergrad her som har lyst til å fortelle litt om hvilken mastergrad de har, og evt om dette har gitt noen fordeler i jobbsøking/lønn? 

Anonymkode: 591d6...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Dytt

Lurer på det samme.

Anonymkode: e187e...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastergrad gir deg alltid ett forsprang i offentlig sektor. Om det lønner seg økonomisk er ett annet spørsmål.

Anonymkode: da7c3...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...