Gå til innhold

Migrene og svangerskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har i det siste vært oppblåst, hatt ekstremt treg mage, humørsvingninger, kvalm, trett, murringer i livmorområdet, spiser som en hest - og nå det siste, jeg har hatt migrene med kraftig aura. Sånn aura at jeg trodde et øyeblikk jeg hadde hjerneslag. Jeg har aldri migrene bortsett fra når jeg er gravid. Migrene fikk jeg første gang når jeg gikk gravid med yngstemann, og hadde det flere ganger da. Deretter var det opphold frem til jeg ble gravid i jula. Da fikk jeg ny runde med migrene. Spontanaborterte i midten av januar bare noen få uker på vei.

Så kom altså migrenen kastet over meg igjen. Og jeg greier ikke å unngå å tenke at jeg kanskje er gravid igjen. Sånn oppå alle de andre symptomene kan det kanskje stemme. Negativ test i går, men det kan jo enda være litt tidlig. 

Det jeg lurer på - hvordan er det med migrenemedisin og svangerskap nå? Fikk ingenting da jeg gikk med yngstemann, men leser flere steder at det nå er greit å gi. Og hvor lenge skal jeg vente med å ta test for å være sikker? Har jo ikke hatt menstruasjon etter SA så aner ikke når jeg evt skulle hatt en eggløsning. Begynte dog å blø 19. jan, blødde noen dager og sjekket HCG noen dager etter det igjen for å være sikker. 

Anonymkode: 48063...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må høre med lege. Triptaner er det som er anbefalt under svangerskap nå.

Anonymkode: fcf22...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid i januar og sliter mye med migrene ellers. Hadde ikke et eneste anfall før jeg mistet igjen. Jeg vil bli gravid for å miste migrenen igjen, men vi er forskjellige. Tilbake til det du spurte om, i og med at jeg er såpass plaget med migrene så har jeg alltid medisin tilgjengelig og var redd jeg ikke kunne ta det som gravid, ringte nevrologen og fikk beskjed om at jeg "mest sannsynlig" kan ta de jeg vanligvis tar. De fleste triptaner antas å være trygge, men spør om resept på Imigran. Fås i nesespray og tablett. Den er trygg for gravide, fikk jeg beskjed om.

Anonymkode: 77549...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...