Gå til innhold

Typen nekter å bli med meg på ferie til et land jeg vil oppleve. Er det greit at jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns du fint kan droppe å bli med til "hans" land hvis han ikke gidder å bli med deg. Eller dere finner på et kompromiss og reiser til et land begge vil oppleve. 

Å reise er dyrt, så om du virkelig vil til japan så kjør på, men da kan han ikke forvente at du skal ta deg råd til å feriere med han i 3 uker. Kan dere ikke lage en avtale om at dere drar dit du vil i år, og reiser til dit han vil neste år, eller neste feire?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet er langt, Japan ligger der det ligger. Hvorfor ikke inngå et kompromiss? Et nytt land dere begge kunne tenke dere. Verden er stor, for å lime på enda en klisje. :)

Dere er begge vrange her! Han må da kunne si seg villig til å oppleve et nytt sted, og du kan la Japan vente. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det, pluss at han mener dyr blir dårlig behandlet der. Også har han bare ikke fascinasjonen for landet. At dyr blir dårlig behandlet stemmer forresten ikke. De har et veldig familiært syn på dyr stort sett. Men noen andre i land i samme verdensdel har kanskje ikke kommet like langt. Men dit skal ikke vi og støtte den turismen.

Anonymkode: b5b77...56e

Jeg bor i Japan. Lurer på hva han mener med at dyr blir dårlig behandlet? Tror bare det er en unnskyldning for å slippe å reise...

Forlange at du skal sitte i 3 uker på samme plass hvert år uten å gi noe tilbake, snakk om egoisme. Nei ta med deg ei venninne eller 2 og reis fra sutrepaven. Kan garantere deg et hav av fantastiske opplevelser! ⛩️🇯🇵 

Dersom du likevel får ham med, så er det helt sikkert noe for ham i Japan også. Om han bare vil ligge på ei strand og daffe kan dere svippe innom Okinawa for eksempel.

Endret av Shimogamo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du synes ikke han oppfører seg barnslig?

Anonymkode: b5b77...56e

At han ikke har ett ønske om å reise til andre siden av kloden er en sak, men det å svare med "du vil ikke dit jeg vil, så derfor vil ikke jeg dit du vil" DET er barnslig. 
Det å "hevne seg" fordi man ikke får viljen sin er barnslig. 
 

Anonymkode: ea475...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat gratis å reise og bo i Japan, så jeg skjønner at han ikke vil hvis han ikke interesserer seg. Han ble sikkert med hvis dere vant i Lotto. Men å bruke opp alle feriepenger på et sted man ikke ønsker synes jeg ikke er riktig.  Og det gjelder jo begge veier.

Dra hver for dere neste sommer, da!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg drømte lenge om å dra til Japan, og jeg bare dro dit. Kjæresten ble med, men om han ikke ville, hadde jeg dratt likevel. Synes ikke det er noe å lage kompromiss om en gang. Bare dra? Det er ikke et farlig land å besøke alene. Men det å skulle "straffe" ham ved å nekte å bli med dit han vil synes jeg er unødvendig, med mindre du ikke har råd til begge deler. Det er dyrt å dra til Japan og hvis han ikke vil ta seg råd til det, så kan du ikke tvinge ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Japan 

Anonymkode: b5b77...56e

Ååå! Vi skal dit neste sommer!! Har planlagt det kjempelenge. Vet du hva, finn deg noen andre å reise til Japan med. Faren min har jobbet der i årevis, og sier at det er et land som må oppleves! Du skulle få vært med oss, men alt er dessverre booket og betalt.

Anonymkode: 4d1fd...cd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om du faktisk vil reise til Hellas er det deg det går utover om du ikke blir med, men om du har like lite interesse av å reise dit som han har til Japan, så bli hjemme. Du burde virkelig reise til Japan uansett.

Anonymkode: 43e3b...e96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare ikke å reise hver deres sted hvis ikke begge har interesse/ferie/økonomi til begge steder, da? Ellers må dere vel finne dere et tredje sted hvis dere skal reise et sted hvor begge kan trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være målet med ferien som spriker for mye? Når man reiser til Japan er det vanlig å farte mye rundt. Man bruker litt tid på reise, pakke, ordne ting og å stå i kø. Det er mye folk, spesielt i turistfellene. Hvis hans mål med ferien er å slappe av mest mulig, så skjønner jeg at han ikke vil til Japan. Hvis du vil oppleve ting og ikke er så opptatt av å sole deg og bade, så skjønner jeg at du ikke vil til Hellas.

Kanskje dere kan inngå et kompromiss, at dere drar til Japan, men ikke reiser så mye rundt. 

Personlig ville jeg ha utnyttet en slik tur til å se så mye som mulig da, så jeg hadde nok fått med meg noen andre. 

Anonymkode: ce588...472

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Japan 

Anonymkode: b5b77...56e

Da ville jeg dratt alene. Japan er fantastisk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reis alene. enkelt og greit. eller med en annen venn. 

Anonymkode: 9639e...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvsagt reise til Japan alene eller med en venninne. Synes du skal følge drømmen din og reise dit, men du kan så klart ikke tvinge ham til å bli med. Du kan si «jeg drar dit uansett, men jeg vil aller helst oppleve dette sammen med deg.»

I utgangspunktet synes jeg at man i et forhold må gi og ta. Noen ganger gjør man ting man ikke egentlig har så lyst til fordi det er viktig for den andre, så lenge det går begge veger, så klart. Dette er viktig for deg, og jeg synes han er ganske kjip som ikke vil bli med deg på dette. Hadde han hatt en god forklaring på hvorfor han ikke ville dra, hadde det vært noe annet. 

Å nekte å bli med til Hellas på trass, det blir litt barnslig. Men det er jo ikke sikkert du har tid og råd til å dra dit samme år som du prioriterer Japan. Og det må jo han respektere. 

Anonymkode: 9d721...d24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri i verden orket å bruker tre uker av ferien min i Hellas, og i alle fall ikke hvert eneste år. I fjor rakk jeg å besøke 13 land fordelt på fire verdensdeler, riktignok med noe avspassering i tillegg, men uten å ta ut noe ekstra ferie.

Jeg elsker å reise med kona, men av og til deler vi ikke interessen for reisemålet og reiser heller hver for oss. Det har aldri vært noe problem. Av og til reiser jeg med kompiser, men jeg reiser like gjerne alene også. Det å reise alene kan faktisk anbefales og selv om det skorter litt på engelskkunnskapene er Japan et enkelt land å ta seg rundt, selv for uerfarne.

Reis ut og oppdag verden, den er så mye mer enn bare Hellas! God tur 😊

Anonymkode: e85cd...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt. Japan er jo sikkert kjempefint. Man kan jo reise en gsng til Japan og en gsng til hans land..?

Anonymkode: 19b70...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri i verden orket å bruker tre uker av ferien min i Hellas, og i alle fall ikke hvert eneste år. I fjor rakk jeg å besøke 13 land fordelt på fire verdensdeler, riktignok med noe avspassering i tillegg, men uten å ta ut noe ekstra ferie.

Jeg elsker å reise med kona, men av og til deler vi ikke interessen for reisemålet og reiser heller hver for oss. Det har aldri vært noe problem. Av og til reiser jeg med kompiser, men jeg reiser like gjerne alene også. Det å reise alene kan faktisk anbefales og selv om det skorter litt på engelskkunnskapene er Japan et enkelt land å ta seg rundt, selv for uerfarne.

Reis ut og oppdag verden, den er så mye mer enn bare Hellas! God tur 😊

Anonymkode: e85cd...c46

Så heldig du er:) Nå kjente jeg at jeg ble litt misunnelig. Elsker å reise og utforske! 

Anonymkode: 19b70...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ønsker å reise til et land han ikke vil til? Han ønsker at du skal være med til hans hjemland?

Dersom det er tilfellet: Dere er like tåpelige begge to.

Å nekte å dra til Japan med han fordi han ikke vil være med dit du vil er jo en utrolig barnslig argumentasjon.

Anonymkode: c4cc3...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsker å reise til et land han ikke vil til? Han ønsker at du skal være med til hans hjemland?

Dersom det er tilfellet: Dere er like tåpelige begge to.

Å nekte å dra til Japan med han fordi han ikke vil være med dit du vil er jo en utrolig barnslig argumentasjon.

Anonymkode: c4cc3...4ae

Hva med å lese før du svarer?

Anonymkode: e85cd...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...