Gå til innhold

Hva kan jeg erstatte fløte med? Intoleranse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, FantasDick skrev:

Jeg er veganer så bruker utelukkende plantebaserte produkter, også når jeg serverer andre. Så lenge jeg ikke har servert ren krem har aldri noen merket forskjell! Aldri! 

Det der er pisspreik. Fløte smaker fløte, kokos smaker kokos, soya smaker soya osv.

Det er bare veganere som kommer med slik påstand om at det ikke smaker forskjell.

Det finnes flere erstatninger for fløte som er gode, men fløte det smaker de ikke.

Anonymkode: 66eea...e13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er pisspreik. 

Anonymkode: 66eea...e13

Vil du komme på blindtest? :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmelk! Det kan hå litt avhengig av hvordan smak/krydder du tenkte å bruke. Du kan faktisk bruke kokosmelk i veldig mye uten at det nødvendigvis smaker kokos av det. 

Endret av Missfitness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det, men om de kunne slutte med det og bruke riktige betegnelser hadde de gjort livet litt enklere for både allergikere og veganere (og for særinger som meg, selv om det ikke er så viktig). 

Anonymkode: 4392d...f95

Er selv veganer og bruker ordet smør,og ser mange andre gjør det også uten at det kompliserer livet for noen. 

Anonymkode: 088fe...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det, men om de kunne slutte med det og bruke riktige betegnelser hadde de gjort livet litt enklere for både allergikere og veganere (og for særinger som meg, selv om det ikke er så viktig). 

Anonymkode: 4392d...f95

Er man allergiker har man selv ansvar for å spørre hva visse ting inneholder/er. 

Det er bare du som gjør dette komplisert. Jeg er ikke vegetarianer, men spiser da maten jeg får servert hos en vegetarianer som bruker de samme uttrykkene på ting som andre folk uten at det er noen krise. Slutt å være så dramatisk 😛 

 

Anonymkode: e7f74...bf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man allergiker har man selv ansvar for å spørre hva visse ting inneholder/er. 

Det er bare du som gjør dette komplisert. Jeg er ikke vegetarianer, men spiser da maten jeg får servert hos en vegetarianer som bruker de samme uttrykkene på ting som andre folk uten at det er noen krise. Slutt å være så dramatisk 😛 

 

Anonymkode: e7f74...bf4

Dette! 

 

Anonymkode: 088fe...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker havrefløte når jeg lager mat til noen som ikke tåler melk så godt. Det er sikkert en smaksforskjell  forhold til fløte fra Tine, men ikke noe jeg noen gang har tenkt over. Har heller ikke kjent forskjell på ulike merker, har opparbeidet litt erfaring de siste 25 årene.

Oppdaget her i uken at den lokale Spar har tatt inn havrefløte fra Oatly, slipper nå å planlegge lang tid i forkant ellet kjøre 5 mil for å kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...