Gå til innhold

"...oppfordrer til å la bilen stå"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i Oslo, bor et lite stykke utenfor byen og kjører i utgangspunktet bil hver dag.  Dersom det ligger an til å bli "kaos-føre" reiser jeg heller kollektivt de dagene selv om det er litt klønete. (Mange har ikke den muligheten og må må kjøre uansett, så jeg tenker sånn at jo færre biler det er på veiene disse dagene, jo bedre er det).

Anonymkode: de685...903

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppfordrer myndighetene til å la bilen stå,bør man ihvertfall beregne god tid.

Anonymkode: c405d...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med gangavstand til butikk og bhg (som egentlig er de to stedene jeg oppsøker for tiden... mammaperm). Oppfordrer myndighetene til å la bilen stå, så lar jeg bilen stå med unntak av at jeg skal noe helt nødvendig som ikke kan avlyses  utenfor gangavstand eller innenfor rimelighetens grenser når det gjelder kollektivtransport. 

Vurderer egentlig å selge hele bilen, og klare meg med samboers. 

Anonymkode: 49109...7ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 10.20, Ullvott skrev:

Det vil derfor være en større belastning enn nødvendig på veinett 

Nope. Lastebilene som ødelegger veiene. En Skoda Octavia med høyere bakkeklaring og 4x4 veier bare 100kg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WCKD skrev:

Nope. Lastebilene som ødelegger veiene. En Skoda Octavia med høyere bakkeklaring og 4x4 veier bare 100kg mer.

Ja, la oss frakte alt gods på jernbane og båt!! 

Anonymkode: c405d...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag oppfordres man til å la bilen stå her. Vi drar ut kun fordi vi skal hente et barn på flyplass, det meste annet tenker jeg kunne ventet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke bil, men det er glatt for alle trafikanter. Det eneste jeg MÅ ut for, er mat, og jeg utsetter så lenge jeg kan på dette uføret.

Kanskje veivesenet dropper å gjøre det framkommelig for å tvinge bilistene til å la bilen stå? Men det sperrer jo også fotgjengere inne, så, jeg vet ikke.

Anonymkode: 2622a...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke bil, men det er glatt for alle trafikanter. Det eneste jeg MÅ ut for, er mat, og jeg utsetter så lenge jeg kan på dette uføret.

Kanskje veivesenet dropper å gjøre det framkommelig for å tvinge bilistene til å la bilen stå? Men det sperrer jo også fotgjengere inne, så, jeg vet ikke.

Anonymkode: 2622a...b36

Ja, for alle i Vegvesenet bare eeeeelsker å få drittkjeft uansett hva som blir gjort eller ikke gjort. :rolleyes: 

Anonymkode: 54b2d...0b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for alle i Vegvesenet bare eeeeelsker å få drittkjeft uansett hva som blir gjort eller ikke gjort. :rolleyes: 

Anonymkode: 54b2d...0b6

Vegvesenet har lagt alt ut på anbud. 

Jeg kjører brøytebil selv, ved snøfall har vi fire egne pluss to reservebller fra et annet firma. Disse deles i to grupper på hvert sitt område. Hvert område er 15 mil, en vei. Snør det, må vi gjerne kjøre en veistrekning 4 ganger for å få ryddet hele veibanen. Man får ikke brøyte fortere enn 40 km/t. Også snør det igjen på ti minutter. 

Jeg orker ikke regne på det, men vi gjør så godt vi kan. «Rekorden» min er 19 timer i strekk...

Anonymkode: c405d...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Jeg kjører uansett. Men sjekker trafikken før jeg reiser for å unngå de verste stedene og kjører helst utenom rushtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vegvesenet har lagt alt ut på anbud. 

Jeg kjører brøytebil selv, ved snøfall har vi fire egne pluss to reservebller fra et annet firma. Disse deles i to grupper på hvert sitt område. Hvert område er 15 mil, en vei. Snør det, må vi gjerne kjøre en veistrekning 4 ganger for å få ryddet hele veibanen. Man får ikke brøyte fortere enn 40 km/t. Også snør det igjen på ti minutter. 

Jeg orker ikke regne på det, men vi gjør så godt vi kan. «Rekorden» min er 19 timer i strekk...

Anonymkode: c405d...bbf

Det er jeg fullt klar over. Og "så godt dere kan" er i de aller, aller fleste tilfeller bra nok i massevis. Kudos til dere! 

Anonymkode: 54b2d...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vegvesenet har lagt alt ut på anbud. 

Jeg kjører brøytebil selv, ved snøfall har vi fire egne pluss to reservebller fra et annet firma. Disse deles i to grupper på hvert sitt område. Hvert område er 15 mil, en vei. Snør det, må vi gjerne kjøre en veistrekning 4 ganger for å få ryddet hele veibanen. Man får ikke brøyte fortere enn 40 km/t. Også snør det igjen på ti minutter. 

Jeg orker ikke regne på det, men vi gjør så godt vi kan. «Rekorden» min er 19 timer i strekk...

Anonymkode: c405d...bbf

Det er altfor jævlig. Takk for at du gidder!

Anonymkode: 8a211...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.2.2019 den 9.22, AnonymBruker skrev:

Dropper mathandel og unødvendige turer inkl kjøre ungene til trening. De kan ta buss eller droppe en trening. 
Hadde jeg hatt mulighet til å jobbe hjemmefra hadde jeg gjort det i stedet for å kjøre til jobb. 

Anonymkode: 75df1...795

Jeg mener nå at hvis ungene kan ta buss til trening, burde det være hovedregelen, ikke unntaket.

På 14.2.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Vegvesenet har lagt alt ut på anbud. 

Jeg kjører brøytebil selv, ved snøfall har vi fire egne pluss to reservebller fra et annet firma. Disse deles i to grupper på hvert sitt område. Hvert område er 15 mil, en vei. Snør det, må vi gjerne kjøre en veistrekning 4 ganger for å få ryddet hele veibanen. Man får ikke brøyte fortere enn 40 km/t. Også snør det igjen på ti minutter. 

Jeg orker ikke regne på det, men vi gjør så godt vi kan. «Rekorden» min er 19 timer i strekk...

Anonymkode: c405d...bbf

Takk for jobben du gjør! Den er uvurderlig :smilyblomst:

 

Jeg er avhengig av bilen for å komme til jobb, så jeg kjører uansett, men når skilte advarsler/oppfordringer kommer, beregner jeg bedre tid og kjører forsiktig.

Anonymkode: 1918e...6e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...