Gå til innhold

Når var din gullalder (skjønnhet, stil)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når hadde du dine glansdager? Når du følte deg flottest, penest, stiligst. Tenker både på klær og utseende. Alder og årstall.

Anonymkode: ebd3e...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts igjen her. Jeg føler jeg har falt heelt utav det med mote og stil. Det begynte vel etter vgs, og i studietiden. Med dårligere økonomi og sykelig opphengthet i at alle klærne skulle være etiske og gjenbruk. Har kledd meg så fælt! Blir flau.

Mine glansdager var helt i slutten av barneskolen. Da fikk jeg mast til meg en adidas hettegenser og Dieselbukse. Mine første "merkeklær" (dette var 1999). Følte meg så kul og fresh!

På slutten av ungdomskolen følte jeg meg også ganske fin (2002). Var slank, hadde fått litt former, bleika håret, gikk med store øreringer fra H&M, og Fornarinabukse i latterlig liten str!!

Anonymkode: ebd3e...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fra 26 og frem til jeg fikk barn tror jeg 😛 kom liksom aldri igang igjen med fine klær etter babyperioden hvor jeg bare gikk med klær som tålte spy/bæsj/gulp 😛

 

Anonymkode: 00adc...2c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine glansdager var da jeg var rundt 30. Fikk barn da jeg var i midten av 20-årene, og da jeg nærmet meg 30 kom jeg i en skikkelig identitetskrise. Begynte å trene, spise sunt og skrapte bort alt av mamma-/kjærestekiloer + litt til. Kastet ut alt av mammabukser og tunikaer fra klesskapet, og gikk for en kulere stil. La mer penger i klær, sko, hår og sminke. Fikset på slappe mammabryster og kvittet meg med sinnarynken. Fikk flere komplimenter enn noen gang, og ble sjekket opp til stadigheter. Aldri vært så fit og flott som da. 

Nå, fem år senere, har jeg visnet litt igjen. Treningslei og identitetsløs. Jeg er verken fisk eller fugl, på en måte. Gått opp litt i vekt og synes ikke det er like gøy å finne klær til denne kroppen. Har en kjip sparesveis, og gidder ikke bruke tid på å sminke meg med mindre jeg skal noe spesielt. Ser helt klart at jeg kan jobbe litt med meg selv, slik at den flotte meg kommer frem i lyset igjen.

Anonymkode: f5497...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom i 40 årene! Da fikk jeg økonomi til å shoppe klassiske klær med god kvalitet.  Trener mye,  er slank og bruker samme størrelse som da jeg var 20. 

Anonymkode: 3c1f8...838

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk si den alderen jeg er nå (30). Har gått ned til en vekt jeg er komfortabel med og kan gå i klær jeg tidligere ikke hadde turt, som jeg nå kan gjøre. Føler selv jeg har en bedre klesstil nå enn da jeg var i tidlig 20-åra. Har ikke mye penger så kan dessverre ikke investere i dyre merker :P

Anonymkode: 401c7...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20-25 kanskje, sånn klesmessig. Mote var en STOR interesse, og til tross for ikke ekstremt stort budsjett så var jeg flink til å sette sammen antrekk, bestille crap fra ebay, sy litt selv og følge med på trendene (blant designere, så lå et halvt år foran kjedebutikkene/mainstream) og velge ut det jeg likte og lage en egen vri på det. Har falt litt ut av det nå, fikk en jobb hvor man må kle seg mer eller mindre konservativt og der døde også litt av moteinteressen. Man blir påvirket av folk rundt seg, jeg hang mye med stylister og modeller og kreative folk i studietiden, nå er jeg rundt folk med mer streit/vanlig klesstil eller hva man skal si. Før var hver dag en catwalk, nå kan jeg dra en behagelig genser over hodet og ferdig snakka. Men fremdeles veldig opptatt av snitt og passform, kjøper mye klær og har også penger til å kjøpe dyrere klær. Men tror ikke folk snur seg etter meg på gata pga antrekk lengre akkurat, jeg blender mer inn i massen på det punktet nå.

Skjønnhetsmessig så ser jeg like bra ut nå (35 år) som da, selv om jeg selvsagt har fått noen rynker og ser ut som min alder og ikke som en som er 25. Men tar vare på hud, hår og kropp og er flink til å sminke meg og style håret.

Anonymkode: a51e1...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 50+. Har aldri helt blitt enig med meg selv om hva og hvordan tidligere. Siden jeg har vært ganske tynn var det heller ikke lett å finne klær som passet skikkelig. Med nettshopping har det løsnet. Skal sies at jeg overhodet ikke ser ut som ei gammal dame, er det folk kommenterer mest. Så på overflaten i alle fall har jeg aldri vært så fornøyd som nå.

Anonymkode: 3e600...068

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 23. Føler det gjelder for de fleste. 

Anonymkode: 139cd...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år, da la jeg endelig på meg 10 kg som jeg sårt trengte, trente masse og hadde ennå ikke fått noen rynker eller andre skavanker. 

Anonymkode: 7bb12...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-30 år. Skal jeg dømme ut i fra populariteten og tilbakemeldinger fra det motsatte kjønn, så var det i den perioden.

 

Anonymkode: fabcc...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten av 20-årene for min del. De årene sammenfalt med en motestil som jeg syns var kul, i perioden 2009-2010. Hentet mye inspirasjon fra London, feks Alexa Chung eller en Balmain inspirert look. 

Syns fremdeles mote er gøy, men nå når jeg snart blir 40 så går jeg for mer tidløse, klassiske plagg.

Anonymkode: 92e25...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnelsen av 20-årene. Da hadde jeg kommet meg bort fra merkelige klesvalg, begynte å bruke linser(dette var før briller ble kult), og sminket meg.

Perioden fra 35 og til nå har også vært ganske bra. Jeg har begynt å bry meg om stil, hår og sminke igjen. Jeg tør å velge klær med litt farger og er blitt mye mer feminin. I tillegg har jeg gått litt ned i vekt og føler meg bedre.

Anonymkode: 44303...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hadde du dine glansdager? Når du følte deg flottest, penest, stiligst. Tenker både på klær og utseende. Alder og årstall.

Anonymkode: ebd3e...ef7

De fem siste årene har jeg følt meg flottest, gladest og penest! Nå er jeg 50 år og blir bare finere og finere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg er kommet helt dit enda😉 men jeg føler jeg er på vei! Mye tryggere på meg selv og hva som er min stil nå enn i tjueåra☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil tørre å påstå at jeg er i den nå. Har kanskje litt å lære stilmessig, men det kommer vel det også. 20kg minus og en blond Bob til fordel fra det lange svarte håret gjorde underverker... jeg fyller 28 i år

Endret av Thjelp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 46 nå og er midt i mine glansdager nå.

Anonymkode: 5fca9...099

Samme her (er mann). Mye bedre selvtillit, økonomi og stil enn da jeg var i 20- og 30-årene. 

Anonymkode: e5473...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...