Gå til innhold

Familievernkontoret, parterapi, erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i en ganske låst situasjon med dårlig kommunikasjon, konfliktskyhet og litt andre ting. Tilliten mellom oss er borte, en av oss føler seg tatt for gitt og en annen vil aldri si så mye om egne tanker rundt situasjonen. 

Alt jeg ønsker er å få bedre forståelse for han og hvorfor han reagerer som han gjør. Jeg har kjøpt bøker om parterapi, vi har prøvd utallige kommunikasjonsteknikker og vi kommer ingen vei. Jeg spør om jeg er for kravstor, svaret er kanskje. Så spør jeg når bør jeg forvente mindre av deg? Nei, han har ingen situasjoner å henvise til. Han stiller ikke opp for meg når jeg er syk eller sliten. Han kan sette familie, venner og kollegaer før meg alle dager. Jobben hans er veldig viktig for han og selv etter vi fikk et barn så er jobben i høyeste prioritet. Jeg opplever aldri noen klapp på skulderen eller forståelse for diverse situasjoner. 

Per nå er det eneste vi har, et aktivt sexliv. Det føles for trist å gi opp, men vi har prøvd så mye de siste 3 årene at dette er vel det siste for oss. Jeg er åpen for at jeg kan ha krevd eller forventet for mye av han. Jeg er åpen for at jeg trenger å forandre meg. 

Hvilke erfaringer har dere med parterapi? 

Anonymkode: b72fb...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært 4-5 ganger hos familievernskontoret for "parterapi", og det fungerer så bra!! Vi er nok et klassisk par, hvor damen (jeg) vil prate, mens mannen er en sånn som ikke sier så mye om problemer eller irritasjonsmomenter før det sprekker.

Når det er sagt, er det litt vanskelig å komme inn på familievernkontoret i de større byene i alle fall, og dere blir nok kun prioritert inn dersom dere/en av dere har barn.

4-5 ganger, og vi har det 100% bedre. Vi, spesielt jeg, "sparer" nok opp det som er vanskelig å snakke om til vi er i rommet sammen med terapauten, men det fungerer fint for oss frem til vi får lært oss hvordan vi skal ta opp ting på en respektfull måte. Spa for forholdet - får "rydda litt ugress fra hagen" og tatt mye vekt av skuldrene! Verd å betale for privattimer om dere ikke får plass på FVK!!

Anonymkode: 44dfc...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...