Gå til innhold

Dere som er slank/tynn tillater dere dere aldri noe godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 59 kg og 165. Trener mye, noe som gjør at jeg kan unne meg litt ekstra for eksempel i helgene. Passer på hva jeg spiser ellers. Går verken opp eller ned i vekt om jeg spiser 1600 kalorier + det jeg forbrenner ved å trene. Har ikke noe å si for vekten om kaloriene kommer fra sjokolade eller avokado. 

Anonymkode: 3a2ea...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser uten tvil for mye godteri. Det blir litt hver dag. Jeg legger ikke på meg av det, men det er jo ikke sunnere for meg å spise mye dritt enn for noen som er tjukk. Man kan spise hva som helst og regulere vekt til hva man vil. Egentlig. Alt handler bare om energiregnskap, lytte til kroppen og litt selvdisiplin når det er nødvendig. 

Anonymkode: 447fd...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner meg det av og til, ja. Legger lett på meg. Så må passe på å spise sunt og ganske lite som oftest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser nesten bare junk. Dvs. jeg er på mitt tynneste når jeg gjør det. I perioder hvor jeg er nøye på maten legger jeg som oftest på meg. :P

Anonymkode: 795ec...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lavt stoffskifte, og de periodene jeg har vært ganske slank (altså type BMI i nedre normal) så har jeg hatt for høyt stoffskifte, samtidig som jeg har hatt en form for spiseangst. Ikke rettet mot vekt, men rettet mot angspanikk for å få i meg dårlig mat - fobi som kontrollerte absolutt alt jeg spiste. Fikk det under graviditet også som en form for angst for at babyen skulle dø i magen min.

Nå spiser jeg ikke mye tull, men veier jo 10 kilo mer - og da er stoffskiftet «optimalt». Så jeg blir ikke slank av å spise normalt/trene regelmessig (men jeg blir ikke tykk heller). 

Jeg synes ikke det ligger livskvalitet i å spise mye junk/godteri, men det lå veldig lite livskvalitet i å ha et veldig anstrengt forhold til mat også.

Anonymkode: 1b7dc...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hver helg. Sjokolade, vin, øl. Og is. Kan gjerne spise små mengder av dette i ukedagene også, alt handler om mengder. Og i stedet for, ikke i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frem til jeg var nærmere 30 år var jeg slank, selv om jeg spiste hva jeg ville og mye av både sunt og usunt. Har bestandig beveget meg mye og trent en del.

 

Nå når jeg har passert 50 spiser jeg mye mindre, men de kiloene jeg har fått ekstra blir jeg bare ikke kvitt. Vet godt jeg spiser (og drikker) en del usunt og unødvendig, men mye mindre enn da jeg var yngre. Deprimerende! 😖

 

Så alle dere i 20- og 30-årene som er slanke, men kunne tenke dere å være enda slankere/tynnere - nyt det mens dere kan! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "tillater meg" godt når jeg har lyst på. Men jeg har ikke lyst på godteri og chips hver dag. Jeg craver da ikke bare usunne ting, gjør tjukke folk det? For tiden går det mye i supper, beste jeg vet 😍

Spiste pizza på lørdag da, og den var god, men da har man ofte ikke lyst på det på en stund. Spiste en sjokolade i går når jeg tenker meg om. Hm, kanskje jeg ikke spiser så sunt som jeg trodde, men bare så små mengder av alt og der er derfor jeg er tynn. Har ikke regnet kalorier.

Anonymkode: bdc7f...963

Jeg er noe overvektig men har vært større før, og ja jeg må si at alt jeg craver er usunt; potetgull, smågodt, sjokolade, taco,pizza etc, har nok aldri cravet noe som helst sunt. Jeg synes derimot at det går helt greit å spise sunt, og prøver å holde meg til junk og godis i helg. Så nå er jeg såvidt på overvekt i BMI før hadde jeg BMI på 32. 

Anonymkode: 576d9...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SeptemberRose

Folk forbrenner ikke på samme måte. Har en kompis som spiser sjokolade, chips og drikker brus hver dag. Han spiser burgere og kebab flere ganger i uka og drikker øl i helgene. Han er 1,75 høy og veier vel ca. 50 kg. Jeg er på samme høyde som han, men spiser jeg sånn så legger jeg på meg med en gang omtrent. Så det er bare sånn at noen må passe på kaloriinntak mens andre ikke behøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg føler jo egentlig jeg spiser alt for mye junk. Har ofte lyst på søtsaker, og spiser opp det jeg har i huset... Nå har jeg spist bløtkake, sjokolade, og typisk kaffebrød tre dager på rad. Potetgull ble det også en dag. Ellers spiser jeg ganske ofte i løpet av en dag, og har inntrykk av at jeg spiser lignende middagsmåltider som "folk flest". Porsjonene mine er verken større eller mindre enn de fleste. Og jeg liker å spise variert.

Men jeg tror det ligger noe i det at mange av oss som er slanke ikke stresser noe med mat. Vi føler vi kan spise det vi vil når vi vil, og har dermed kanskje ikke den samme higenen etter noe hele tiden som det folk som ønsker å slanke seg har. Litt som når man absolutt ikke kan klø seg på beinet - da blir lysten til å klø nesten uutholdelig. Så jeg spiser nok litt mindre enn de som er større enn meg, uten at jeg egentlig tenker over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser normalt 500kcal til dagen, fordi jeg er for lat til å spise. Jeg er undervektig så 1 eller 2 ganger i uken så spiser jeg alt jeg orker: snop, chips, is, junkfood, monster. Jeg pleier som regel bare  å slanke meg når jeg spiser usunt så jeg kan ikke spise for mye😂

Anonymkode: 3364f...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig spiser jeg nærmest ingen ting, men jeg skryter på meg at jeg spiser masse junkfood hele tiden bare for å kødde med mine overvektige venninner. Jeg spiser også litt ekstra hvis jeg er selvskap med andre så folk kan se hvor mye jeg spiser hehe. 

Anonymkode: 35107...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært undervektig eller på grensen til undervekt hele livet, jeg spiser det jeg vil, når jeg vil. Jeg holder en noenlunde kontroll på totalt kaloriinntak, men stresser ikke over det. Kan gå så mye som 1500 kcal over dagsbehovet mitt en dag pga snop og junkfood, da tilpasser jeg kanskje med en lett salat til lunsj dagen etter. Jeg er også i mye aktivitet, da jeg har en hund som får to timer tur om dagen :) 

Anonymkode: 8c096...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne spise alt jeg ville. La ikke på meg. Ble gravid da jeg var 26 år og fikk de fem kg som jeg hadde prøvd å få på i mange år. Ble gravid med nr to og fikk fem kg til på kroppen etterpå. Etter at tredje mann kom har vekten sakte gått oppover. Har ikke kjøpt nye klær for at jeg har gått opp i vekt. 

Anonymkode: 2c257...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert alt står så bra til innvendig, bare fordi det ikke synes utenpå. At man er tynn er ikke synonymt med sunn.

Anonymkode: 110a6...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise hva du vil for å gå ned i vekt..... Kommer an på mengden, samt litt med trening/aktivitet. Anbefales dog å spise sunt, for næringens skyld. 

Du kan legge på deg av gulrøtter også, spiser du mange nok ;)

Anonymkode: 525d6...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg passer alltid på hva jeg spiser siden jeg liker å spise mye når jeg først er i gang. Så jeg legger heller opp til en binge/cheatday iblant, så jeg har noe å se frem til. Men ja, jeg har kontroll på hvor mye jeg har spist, og unner meg ikke noe kaloririkt så veldig ofte.

Kostholdet og smaksløkene mine har forandret seg med årene. Nå er jeg mer sugen på pizza/grillede grønnsaker/chips enn sjokolade og søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert alt står så bra til innvendig, bare fordi det ikke synes utenpå. At man er tynn er ikke synonymt med sunn.

Anonymkode: 110a6...42e

Sant. Kjenner flere tynne som har fått hjerteinfarkt, nettopp pga kosthold, manglende aktivitet og røyk..

Anonymkode: 525d6...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig av dere som er slanke å påstå at dere spiser "masse godteri hele tiden". Da er i så fall dette det eneste dere spiser.

Anonymkode: 6d235...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker godteri og spiser sjokolade og potetgull sånn 2-3 ganger i uka. Jeg har høy hvileforbrenning pga muskulatur og kan nok derfor også spise ganske mye mer enn mange med samme vekt bare pga det. I tillegg går jeg og står veldig mye i jobben min. Jeg trener et par ganger i uka og går ellers turer og på ski. Om sommeren og høsten går jeg ihvertfall 1 fjelltur i uka som varer i minst 3-4 timer (og jeg går somregel på 1/3 eller 1/2 av tiden som står estimert på Ut.no) i tillegg til trening. 

Anonymkode: 811dc...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...