Gå til innhold

Dere som er slank/tynn tillater dere dere aldri noe godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er slanke /tynne har ofte en bedre naturlig energiregulering slik at de når de "tillater seg noe godt" blir de mette slik at det blir i stedet for annen mat, for de som sliter med vekt blir det i tillegg.....dette understøttes av forskning og er ikke vanskelig å se for oss som "kan spise hva vi vil"

 

Anonymkode: a8eb5...d44

Denne kan jeg skrive under på! Kan absolutt ha "usunne" dager der jeg spiser boller, chips eller sjokolade. Men da har jeg liksom ikke plass til "vanlig" mat etterpå. Ikke sunnt akkurat, men legger heller ikke på meg! Føler meg råtten innvendig etterpå da, så foretrekker å spise normalkost. Spiser helst energirik mat som: meierismør, kjøtt med fett på, helmelk, ekte majones o.l. men spiser små porsjoner. Spiser heller ikke frokost, er rett og slett ikke sulten før 12 tiden på dagen. Jeg er kvinne, 41 år og veier 48-48 kg 

Anonymkode: 94a0b...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, bare til info:

Det er ganske ubrukelig å bare nevne vekt. Er det snakk om 50 kg som 1.40 eller 50 kg som 1.75? Vesentlig forskjell. 

Anonymkode: bdb3c...226

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kan jeg skrive under på! Kan absolutt ha "usunne" dager der jeg spiser boller, chips eller sjokolade. Men da har jeg liksom ikke plass til "vanlig" mat etterpå. Ikke sunnt akkurat, men legger heller ikke på meg! Føler meg råtten innvendig etterpå da, så foretrekker å spise normalkost. Spiser helst energirik mat som: meierismør, kjøtt med fett på, helmelk, ekte majones o.l. men spiser små porsjoner. Spiser heller ikke frokost, er rett og slett ikke sulten før 12 tiden på dagen. Jeg er kvinne, 41 år og veier 48-48 kg 

Anonymkode: 94a0b...e2e

 ...48-49 skulle det stå

Anonymkode: 94a0b...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, bare til info:

Det er ganske ubrukelig å bare nevne vekt. Er det snakk om 50 kg som 1.40 eller 50 kg som 1.75? Vesentlig forskjell. 

Anonymkode: bdb3c...226

Haha! Sant det😊. 48-49 kg og 1.64 

Anonymkode: 94a0b...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser usunt selv i perioder, men er jeg inne i en god treningsperiode blir det naturlig med mindre godteri for meg. Har jeg en treningsfri periode, blir det mer. Vekta er stabil.

Om jeg spiser godteri så hopper jeg gjerne over et måltid ja, har jeg f.eks sjokolade etter middag så spiser jeg ikke kveldsmat. Aldri tenkt over at det er en greie, gjør bare det kroppen vil. 

Anonymkode: dbb91...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må ikke forvirre tynn med sunn. Finnes mange tynne med dårlig helse.

Det første innlegg er person som hater sunn mat, derfor velger han junk-food. 

Så klart vil han holde seg tynn hvis han spiser riktig kalorimengde, men det er langt fra sunt.

Anonymkode: bdb3c...226

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sjokolade, chips evt pizza osv? 

Hva spiser dere? 

Anonymkode: abf44...027

Masse, men trener nok og beveger meg nok til å holde vekta. 

Spiser sunt 4-5 dager i uka, og skeier ut 2-3 dager, ettersom hva som passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise hva jeg vil og i hvilken mengde jeg vil. 

Har logget både aktivitet og måltider over en periode for å finne ut hvordan jeg skal klare å legge på meg, men det viser seg at uansett hvor mye jeg spiser så klaarer jeg bare ikke å spise nok kalorier iløpet av en dag. 

Jeg har en fysisk krevene jobb, i tillegg til at jeg er fysisk aktiv på fritiden. På en lat dag har jeg over 15.000 skritt. 

Jeg spiser vel sikkert 2-3 store sjokoladeplater iløpet av en uke, og så prøver jeg å drikke litt brus innimellom for å få inn litt ekstra kalorier, hvis ikke raser jeg bare ned i vekt. Er ikke så veldig glad i brus, foretrekker vann, men prøver altså å få i meg litt ekstra kalorier. 

Og når jeg er mett så mister jeg matlysten totalt. Klarer liksom ikke spise meg stappmett.. Skulle gjerne hatt de ekstra kaloriene fra skikkelig mat istedet for sukker. Men foreløpig synes jeg det er vanskelig å spise nok mat. 

Nå er jeg ganske høy også, så jeg trenger jo mer mat i utgangspunktet.. 

Anonymkode: 1a3b7...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 165, veier 55. Gått opp 5kg barn-og samboertillegg. Er litt uinteressert i mat. Hadde det bare vært meg hadde jeg spist 1-2 sunne måltider pr dag. Mat = drivstoff. Ikke så mye mer eller mindre.

Anonymkode: 063f7...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan spise hva jeg vil og i hvilken mengde jeg vil. 

Har logget både aktivitet og måltider over en periode for å finne ut hvordan jeg skal klare å legge på meg, men det viser seg at uansett hvor mye jeg spiser så klaarer jeg bare ikke å spise nok kalorier iløpet av en dag. 

Jeg har en fysisk krevene jobb, i tillegg til at jeg er fysisk aktiv på fritiden. På en lat dag har jeg over 15.000 skritt. 

Jeg spiser vel sikkert 2-3 store sjokoladeplater iløpet av en uke, og så prøver jeg å drikke litt brus innimellom for å få inn litt ekstra kalorier, hvis ikke raser jeg bare ned i vekt. Er ikke så veldig glad i brus, foretrekker vann, men prøver altså å få i meg litt ekstra kalorier. 

Og når jeg er mett så mister jeg matlysten totalt. Klarer liksom ikke spise meg stappmett.. Skulle gjerne hatt de ekstra kaloriene fra skikkelig mat istedet for sukker. Men foreløpig synes jeg det er vanskelig å spise nok mat. 

Nå er jeg ganske høy også, så jeg trenger jo mer mat i utgangspunktet.. 

Anonymkode: 1a3b7...62c

Den ga lite mening. Du sier at du kan spise så mye du og i hvilke mengder du vil, men det er jo åpenbart feil når du sier at du sliter med å få i deg nok mat og at du må ty til cola for å få nok kalorier sånn at du ikke går ned i vekt. 

 

Anonymkode: bdb3c...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel slank, tror jeg. Ca 170 høy, 60 kg. Veide mer før, 70-72 kg. Jeg gikk mye ned i vekt etter graviditet, dog lenge etterpå, 9 måneder-1 år og ingen amming. 

Hva skjedde? Jeg vet ikke. Har alltid vært lubben, men jeg tenkte ikke mye over kalorier. Drakk 1,5l cola om dagen, selv om jeg ikke spiste så mye. Slutta med cola og gikk ned noen kg. Dette var lenge før jeg ble gravid, forresten.

Vinteren/våren 2018 spiste jeg sjokolade hver dag i tre måneder uten å gå opp i vekt. Nå i dag prøver jeg å være bevisst på kaloriene, særlig når det gjelder de jeg drikker. Ettersom jeg ønsker å gå enda mer end i vekt, har jeg redusert cappuccino-inntaket 😛 Spiser riktig nok sjokolade flere dager i uka, gjerne en Troika. 

Maten min er... ikke bra. Banan, proteinpudding, et eller annet til middag (i dag ble det faktisk skreikaker!). 

Anonymkode: 50a08...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 161 cm og 52 kg, er nå 32 år. Har vært slank hele livet. Jeg spiser variert, men aldri junk. Har for eksempel aldri spist på Burger King eller McDonald's, ikke har jeg smakt kebab heller. Liker ikke følelsen av å være stappmett, så holder meg unna det. Kan ikke skryte på meg å spise mye godteri og sånt, men litt er det nok. 

Eier ikke bil, så går mye. Utenom det trener jeg styrke fast to ganger i uken, og klatrer alt fra to til fire ganger i uka. Aldri under to, men noen ganger over fire. Må noen ganger hive innpå noen ekstra kalorier for ikke å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 21a2a...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank og har lav fettprosent. Spiser mye, men ikke mye sukker, korn og sånt. Og så spiser jeg nok til at jeg blir ordentlig mett, så da tar det tid å bli sulten igjen, sånn at jeg stort sett spiser bare to ganger om dagen, av og til bare en gang, sånn at selv om jeg spiser så mye at folk glor blir det likevel kanskje mindre kcal per dag enn de som spiser flere små måltider per dag. Trener også en del, 5-10 timer per uke der jeg blir gjennomvåt av svette.

 

Føler jeg spiser det jeg vil, så mye jeg vil og så ofte jeg vil, men jeg liker ikke junk og fastfood i det hele tatt, og selv om jeg liker f.eks. smågodt, is, øl og potetgull er ikke det noe jeg craver særlig ofte eller i mengder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ga lite mening. Du sier at du kan spise så mye du og i hvilke mengder du vil, men det er jo åpenbart feil når du sier at du sliter med å få i deg nok mat og at du må ty til cola for å få nok kalorier sånn at du ikke går ned i vekt. 

 

Anonymkode: bdb3c...226

Jeg kan spise så mye jeg vil, fordi det sier stopp av seg selv. Når jeg er mett vil jeg jo ikke ha mer mat. Jeg kan fint spise 2 brødskiver til frokost, 4 brødskiver til lunsj, en crossaint, en stor middagsporsjon, en muffins, en yoghurt, en liten sjokolade, og drikke en halvliter brus i løpet av en dag. Men da har jeg sjeldent lyst på noe mer, så da har jeg jo spist så mye jeg ville? 

Har jeg lyst på en stor plate sjokolade, så spiser jeg den liksom. 

Anonymkode: 1a3b7...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skrive under på denne, det var AKKURAT sånn jeg hadde det før. Jeg spiste mer enn de andre, og likevel lengtet jeg bare etter å komme hjem så jeg kunne spise mer, uforstyrret.

Dette kaller jeg spiseforstyrrelse, og det er jo nettopp det som er grunnen til at mange er overvektige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 23 år, 164 cm, 58 kilo. Spiser så og si alt jeg vil, bare i små/moderate mengder. Jeg klarer ikke på mye mat om gangen, så jeg prøver å ikke overspise siden det gjør vondt. 

Spiser godteri, burger i alle fall en gang i uka, bruker alltid saus på middager fordi de blir så tørr uten. Men prøver å være så sunn som mulig, men koser meg regelmessig med usunn mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Tusseladen skrev:

Dette kaller jeg spiseforstyrrelse, og det er jo nettopp det som er grunnen til at mange er overvektige.

Jeg hadde definitivt et anstrengt forhold til mat. Men spiseforstyrrelse er vel litt mer enn som så, og jeg løste problemet på egen hånd (altså uten profesjonell hjelp, jeg har fått drahjelp av venner, og utallige folk på diverse forum, og artikler og bøker osv.)

Anonymkode: 64508...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hva jeg vil, når jeg vil. Men jeg vil som regel ikke. Spiser litt potetgull i helgene. Litt godteri dann og vann. Spiser kake for høflighets skyld (det blir da med ett stykke). Tror ikke jeg fordøyer fett så godt, blir veldig (ubehagelig) mett av det og dropper neste måltid. Er som de andre sier her, det kommer i stedetfor mat, ikke i tillegg. Glemmer/hopper over måltider. Er mer behagelig p være sulten enn mett. Ikke redd for å være sulten. Mannen min som kjemper med kiloene er livredd for å ikke få mat igjen hvis han er sulten, og kan da ikke vente en time eller to. Jeg kan vente til i morgen. 

Anonymkode: 7a3ec...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi på 19. Spiser sjokolade hver dag. Men resten av kostholdet er veldig mye grønnsaker fordi jeg synes det er godt, så da er det ikke så farlig med sjokoladen 

Anonymkode: 8ca90...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...