Gå til innhold

Er det bare meg som synes synd på babyer som vaksineres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes mer synd på de store barna som skal ta BCG... DA kan vi snakke om smerte! (er absolutt for vaksiner, husker bare denne som spesielt vond)

Anonymkode: d3e37...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, EvaLena said:

Ta deg en bolle og gå tilbake til steinen du tydeligvis har vokst opp under.

Har ikke vokst opp under noen stein nei. Foreldre som ikke vaksinerer har  mer av både utdannelse og penger enn de som vaksinerer:
"The people most likely to refuse to have their children vaccinated tend to be white, well-educated and affluent, researchers report." https://well.blogs.nytimes.com/2015/12/24/rich-white-and-refusing-vaccinations/

"Kids In Sydney's Richest Suburbs Less Likely to Be Vaccinated"
https://tendaily.com.au/news/australia/a181024tqd/kids-in-sydneys-richest-suburbs-less-likely-to-be-vaccinated-20181024

Anonymkode: f7ffb...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vokst opp under noen stein nei. Foreldre som ikke vaksinerer har  mer av både utdannelse og penger enn de som vaksinerer:
"The people most likely to refuse to have their children vaccinated tend to be white, well-educated and affluent, researchers report." https://well.blogs.nytimes.com/2015/12/24/rich-white-and-refusing-vaccinations/

"Kids In Sydney's Richest Suburbs Less Likely to Be Vaccinated"
https://tendaily.com.au/news/australia/a181024tqd/kids-in-sydneys-richest-suburbs-less-likely-to-be-vaccinated-20181024

Anonymkode: f7ffb...944

Rike og velutdannede idioter er fortsatt idioter.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jAEjv/who-vaksinemotstand-en-av-verdens-stoerste-helsetrusler

https://www.tv2.no/a/10334185/

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/02/11/195550637/who-meslinger-tok-livet-av-72-barn-og-voksne-i-europa-i-2018

 

Anonymkode: 003a8...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke synd på barn som vaksineres selv om de plutselig får veldig vondt. Det går jo så fort, det er ikke snakk om langvarig smerte, og de får masse trøst og kos etterpå. Ikke minst skjer det sjelden, ikke hver dag. Og aller viktigst blir de beskyttet mot farlige, i verste fall dødelige, sykdommer. Totalen her gjør at jeg ikke synes synd på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer traumatisk å bli født, men ja, det er fælt der og da å holde de mens de får vaksine. Syntes egentlig det var verre på sykehuset da de tok blodprøver fra hælen, på minstemann måtte de stikke litt fler ganger pga for lite blod på første og andre forsøk😟 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vokst opp under noen stein nei. Foreldre som ikke vaksinerer har  mer av både utdannelse og penger enn de som vaksinerer:
"The people most likely to refuse to have their children vaccinated tend to be white, well-educated and affluent, researchers report." https://well.blogs.nytimes.com/2015/12/24/rich-white-and-refusing-vaccinations/

"Kids In Sydney's Richest Suburbs Less Likely to Be Vaccinated"
https://tendaily.com.au/news/australia/a181024tqd/kids-in-sydneys-richest-suburbs-less-likely-to-be-vaccinated-20181024

Anonymkode: f7ffb...944

Selv om folk er rike og velutdannet, så kan de være stokk dumme på enkelte områder likevel. Disse du linker til er i den kategorien-dumme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter husker fremdeles sprøyta hun fikk da hun var halvannet år - nå er hun snart fem! Hun husker detaljer fra legekontoret også som ikke hadde vært naturlig å nevne under noen omstendighet. Jeg tenker at det må ha vært et så stort traume siden det satte seg så godt men jeg kan ikne nok om dette, det er bare min antagelse

Anonymkode: 914bb...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min datter husker fremdeles sprøyta hun fikk da hun var halvannet år - nå er hun snart fem! Hun husker detaljer fra legekontoret også som ikke hadde vært naturlig å nevne under noen omstendighet. Jeg tenker at det må ha vært et så stort traume siden det satte seg så godt men jeg kan ikne nok om dette, det er bare min antagelse

Anonymkode: 914bb...96f

Min treåring fortalte nettopp om den ene gangen han har bæsjet i badekaret. Da var han ikke en gang 1,5 tror jeg. Og han inkluderte nok detaljer til at det var tydelig at han husket hendelsen (ikke bare fant på noe). Det var ikke traumatisk, og vi laget ikke noe oppstyr av det. Var mest litt morsomt. Men det var noe utenom det vanlige. Skal ikke så mye for at en dag er litt annerledes når de er så små. Sier ikke at det ikke kan ha vært en traumatisk opplevelse for din, bare at man kan huske ting uten at det trenger å være det. Jeg husket også lenge ting fra jeg var ett år, ikke traumer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Små barn har IKKE kort hukommelse! Oppdater deg. Høres ut som om du sammenligner de med gullfisk. 

Anonymkode: aaaf8...6b4

Støtter denne. Da min var baby, var det tydelig at han husket at helsestasjonen var forbundet med ubehag, f.eks. veiing, lengdemåling og vaksine. 

Det som er sikkert er at barn ikke har gullfiskhukommelse og glemmer med en gang. Det er litt som når man tidligere trodde at barna ble født med helt blanke hjerner. Det også er jo helt feil.

Anonymkode: 20282...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt for vaksiner, og mener det er helt nødvendig, noe som gjøres for helsen og som ikke kan unngås. Jeg hadde også vaksinert egne barn om jeg hadde. 

Men, likevel. Jeg får så vondt av dem. De er så utrolig små, og ser på deg med et sånt uskyldig blikk, fullstendig avhengig av trygghet og tillit, og plutselig, uten deres samtykke, så kjøres ei nål rett inn i låret. Et øyeblikk av nærhet og tillit blir brått forvandlet til gråt, frykt og smerte. 😓 Synes det er hjerteskjærende selv om det er nødvendig og bør gjøres mtp helsen.

Føler dere på det samme?

Anonymkode: e5c62...71f

Nei, særlig ikke nå når meslinger har tatt baby liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22 år og har aldri  sett baby som skal vaksineres. Får den følelsen når jeg tar med hunden til veterinær. En gang måtte den ta tempen i rumpa, og den vridde seg rundt og hadde det ekstremt fælt. Dyr som er noen år husker bedre enn babyer, så det virker verre i mine øyne fra en psykologisk vinkel

Anonymkode: 92bd7...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gråt fordi hun ble holdt fast. Ga seg med en gang vi snudde henne og trøstet. Så det var nok ikke egentlig så vondt. 

Anonymkode: 21e8a...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Syns ikke sånsynd på dem. Syns det er påfallende at de som gruer seg er de som får gråtende unger. 

Anonymkode: 5ec2e...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Syns ikke sånsynd på dem. Syns det er påfallende at de som gruer seg er de som får gråtende unger. 

Anonymkode: 5ec2e...438

 Dette er jo bare tull. Det er helt vanlig at babyer og småbarn gråter når de blir stukket.

Jeg gruet meg ikke det hele tatt til ungen skulle vaksineres (og synes heller ikke synd på barn som vaksineres), men likevel hylskrek han (men roet seg også når han fikk trøst og kos). Han begynte å skrike da han skjønte hva som skulle skje. Han liker ikke å bli stukket, og gir tydelig beskjed om det. Derfor gråter han.

Anonymkode: 20282...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt for vaksiner, og mener det er helt nødvendig, noe som gjøres for helsen og som ikke kan unngås. Jeg hadde også vaksinert egne barn om jeg hadde. 

Men, likevel. Jeg får så vondt av dem. De er så utrolig små, og ser på deg med et sånt uskyldig blikk, fullstendig avhengig av trygghet og tillit, og plutselig, uten deres samtykke, så kjøres ei nål rett inn i låret. Et øyeblikk av nærhet og tillit blir brått forvandlet til gråt, frykt og smerte. 😓 Synes det er hjerteskjærende selv om det er nødvendig og bør gjøres mtp helsen.

Føler dere på det samme?

Anonymkode: e5c62...71f

Nei, sånt skjønner jeg ikke. Det er snakk om et stikk et sekund eller to. Om det er det verste barna utsettes for har de det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes meir synd på born som ikkje vaksinerast.

Men ja, skjønner kva du meiner. Det er aldri kjekt å så borna sine gråte, og morsinnstiktet kicker ofte inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker said:

 Dette er jo bare tull. Det er helt vanlig at babyer og småbarn gråter når de blir stukket.

Jeg gruet meg ikke det hele tatt til ungen skulle vaksineres (og synes heller ikke synd på barn som vaksineres), men likevel hylskrek han (men roet seg også når han fikk trøst og kos). Han begynte å skrike da han skjønte hva som skulle skje. Han liker ikke å bli stukket, og gir tydelig beskjed om det. Derfor gråter han.

Anonymkode: 20282...854

Noen gråter selvfølgelig, men veldig mange kommer bare med et kort skrik også er de ferdige med det. For de fleste er det nok verre at de holdes fast enn selve stikket.

Anonymkode: 5ec2e...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke barn selv ennå, men jeg har hund,  og føler jo på det når hun får vaksine, særlig da hun var valp. Hun aner jo ikke hva jeg drar hun med på, hvorfor jeg hjelper en fremmed med å stikke henne.

Men samtidig,  hun får en godbit og så er det glemt. Og det lille stikket er faktisk ingenting mot hva hun selv utsetter seg for, så håper jeg skal klare å tenke like fornuftig når jeg får barn 😉 barnet har overlevd en fødsel, det skal falle og dunke borti ting, jeg tror nok det lille stikket er glemt på rekordtid 😉

Anonymkode: 71d0d...b69

Du har en hund!! Ikke et barn. Omg

Anonymkode: 1c588...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg synes det har vært fælt når alle fire har fått vaksinene. 

De har likevel fulgt vaksinasjonsprogrammet. 

Var fælt å holde fast barn for å stripse og lime kutt,sjekke beinbrudd på sykehus,gå fra dem under narkose.. 

Gjør det jo likevel,alternativene er så mye verre. 

Anonymkode: 1c588...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var grusomt å se det tillitsfulle babyfjeset forvandle seg til sjokk og gråte i smerte når nålen ble stukket inn. Men det var jo bare snakk om sekunder, og det måtte jo til, vaksiner må de jo bare ha. Alternativet, å la være, har aldri vært aktuelt. Å utsette barnet mitt for meslinger etc var aldri i mine tanker.

I dag er "småen" 19 år og tok sin siste vaksine uten gråt og uten å sitte på mors fang denne uka :fnise: (mot hjernehinnebetennelse)

Anonymkode: 354d2...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...