Gå til innhold

Er det bare meg som synes synd på babyer som vaksineres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Liven_ skrev:

Tull og hysteri. Små barna gråter like sårt om du stikker de med nål eller pm du tar vekk favorittleken. De har veldig kort hukommelse og om 1 min er det glemt. Du er ikke moden nok til å bli mor ennå så lenge du tenker slik.

Eh....OK. Jeg er 37 år og forhåpentligvis moden.

Barnet mitt gråt litt første vaksine, og ved nummer 2 så husker han det når han så helsesøster og nåla og HYLTE livredd før hun i det hele tatt var nær ham.

Så jada, han glemte det der og da alle gangene - men han assosierte den nåla og dama med frykt og vondt selv ved andre gang ved en 6(?ellerhvadetvar) mnd.

Ikke aktuelt å droppe av den grunn, men selvsagt følte jeg jo for barnet mitt som ikke ville ha vondt. 

Anonymkode: 013e1...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff ja, det er utrolig vanskelig å skulle holde maska mens lille skriker til pga det h*n måtte føle :( jeg husker den første vaksinen min tok på helsestasjonen, da var helsesøster så søt og sa at jeg burde ha puppen klar, så kunne jeg gi datteren min litt så hun fikk litt trygghet ♡ å holde henne inntil meg hjalp jo, men hvorfor skulle jeg ikke tilby henne liksom ♡ 

Anonymkode: f8f85...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner stresser meg ikke, det er heller fint å se hvor fort de roer seg etterpå. Tror ikke det kommer på topp 50 lista over ille ting mine har opplevd i babytiden. De fleste babyer har en periode eller to hvor til og med dagligdagse ting som bleieskift reageres mer på enn en vaksine. Det viktigste er at den voksne er rolig og signaliserer at det er trygt. Er man ikke helt der selv kan det være lurt å sende pappaen (om han ikke er verre ;)) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh....OK. Jeg er 37 år og forhåpentligvis moden.

Barnet mitt gråt litt første vaksine, og ved nummer 2 så husker han det når han så helsesøster og nåla og HYLTE livredd før hun i det hele tatt var nær ham.

Så jada, han glemte det der og da alle gangene - men han assosierte den nåla og dama med frykt og vondt selv ved andre gang ved en 6(?ellerhvadetvar) mnd.

Ikke aktuelt å droppe av den grunn, men selvsagt følte jeg jo for barnet mitt som ikke ville ha vondt. 

Anonymkode: 013e1...7d3

Du legger mer i det enn det det er. Jeg sier ikke det ikke gjør vondt men vurder situasjonen annerledes. Baby blir båret inn på hs. Han kjenner at mamma begynner å bli urolig (fordi hun gruer seg) og det baller på seg helt til dere går inn og det eskalerer rett før stikk. Babyen føler at mamma er nervøs  og noe er i ferd med å skje.  

 

Vi har som sagt tatt over 10 stikk på vår 5 mnd gammer baby og jeg lover deg når jeg var rolig og smilte så har han ikke grinet engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Ja, jeg gruer meg alltid. Synes SÅÅ synd på dem. Dog synes jeg enda mer synd på dem når de er syke, så jeg prøver å holde hodet kaldt. Det går heldigvis fort over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så glad jeg er for at du ikke er min mor.

Å slå seg, bli stukket og grine litt var nå en ting...men hvis mora mi gråt da var det krise og maks stress.

Ville tatt meg sammen og sett ting i et litt større perspektiv for dette er misforstått omtanke.

Anonymkode: 1f048...f99

Herregud. Så ekstrem du er i uttalelsene dine? "Glad for at du ikke et min mor"? 

Ingen er perfekte. 

Som sagt, så skjerpa jeg meg til runde nr 2. Var ikke forberedt på de følelsene som kom.

Og dattera mi reagerte med en helt ekstrem gråt jeg aldri hadde hørt før. Hun var en veldig harmonisk baby som skjelden gråt for annet enn pupp. 

Så da jeg hørte denne smertegråten for første gang, reagerte jeg som jeg gjorde. 

Anonymkode: aaaf8...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, syns ikke synd på den, var bare lettet over at han fikk vaksiner. Var livredd han skulle bli smitta og syk før første vaksine, så bare glad for å få det gjort. Var ikke mye gråt heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Det hender da at foreldre må gå ut av rommet når man tar blodprøver av babyer. Ingen som reagerer negativt på det IRL, det er kun på KG det gjøres om til et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke synd på barna mine når de får vaksiner, nei. Syntes de er heldige, for det å bli syk er mye, mye værre og det er slett ikke alle barn i verden som har tilgang på vaksiner. 

Dessuten er det over på et blunk og de glemmer det raskt :) 

Anonymkode: 578e6...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått alle vaksinene da jeg var liten. Det var en jeg ble skikkelig syk av. Da var det godt at legen bodde rett nedenfor og vi fikk komme opp på legekontoret til han.

Fikk sprøyteskrekk, men husker ikke hva som skjedde da jeg lå på sykehuset da jeg var tre fire år. Hadde så skrekk at jeg stakk av og løp rett ut i trafikkert vei da jeg skulle ta blodprøve. Var 6 år og det var på samme sykehus jeg hadde ligget på. 

Alle  mine har fulgt vaksine programmet. 

Anonymkode: 6b148...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det var fælt i det hele tatt. Gråtingen går veldig fort over.  Derimot så var det nesten umulig å få tatt blodprøver av 4 åringen, som forsto at det var en nål som skulle brukes. Det hjalp ingenting hvor mye jeg fortalte, vi hadde også satt på emla plaster, det stolte han ikke på. Endte opp med at jeg tviholdt på han, mens bioingeniøren stakk. Etterpå så sa han overrasket at han ikke kjente noenting, det var jo ikke så farlig likevel.

Nei, takke meg til babyer. De er lettere å holde på ;) 

Anonymkode: 89027...c2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syntes nok litt synd på babyen min i det de stakk. Er ikke noe glad i sprøyter selv.

Selvfølgelig er det en nødvendighet, og min jobb som mamma er å være trygg og stødig når det blir gjort. Men det endrer ikke på det faktum at jeg aller helst skulle ønsket det var unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre å se de svart syke eller døde fra meslinger.  Antivaxxere her bare seg selv å takke for dødsfall hos barn og håper at de brenner for det. 

Anonymkode: c192d...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at han gråter når ab plutselig blir stukket og skulle ønske jeg kunne forklare ham hvorfor det er nødvendig, men gråten roer seg like fort etter sprøyte som etter at oppvaskmaskinen har blitt lukket (oppvaskmaskinen er det kuleste junior vet om), så vi vaksinerer med god samvittighet på ALLE måter 🙂

Anonymkode: 1c73a...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlot barna mine til enten barnefar eller kontordame når vaksiner skulle settes. Jeg gråt mer en ungene hver gang. Stakkars små, men det er helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synd at man fortsatt opprettholder denne forhistoriske praksisen.

Anonymkode: f7ffb...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synd at man fortsatt opprettholder denne forhistoriske praksisen.

Anonymkode: f7ffb...944

Ta deg en bolle og gå tilbake til steinen du tydeligvis har vokst opp under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt for vaksiner, og mener det er helt nødvendig, noe som gjøres for helsen og som ikke kan unngås. Jeg hadde også vaksinert egne barn om jeg hadde. 

Men, likevel. Jeg får så vondt av dem. De er så utrolig små, og ser på deg med et sånt uskyldig blikk, fullstendig avhengig av trygghet og tillit, og plutselig, uten deres samtykke, så kjøres ei nål rett inn i låret. Et øyeblikk av nærhet og tillit blir brått forvandlet til gråt, frykt og smerte. 😓 Synes det er hjerteskjærende selv om det er nødvendig og bør gjøres mtp helsen.

Føler dere på det samme?

Anonymkode: e5c62...71f

Tror nesten det er verst for foreldrene 🙈 Mine gråt litt og så var de ferdig. Heller det enn å se de syke, det er forferdelig..:( 

Anonymkode: 5534b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...