Gå til innhold

Dummet meg ut skikkelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sinnet? Hvor står det jeg var sint? Altså det var samtalen som var den «værste jeg noen sinne hadde hatt» her jeg bor betyr det at det var ille, ikke noe med å være sint

Jeg var overhode ikke sint på han under samtalen i det hele tatt. Jeg overreagere i form av å bli trist og lei meg.

haha jeg er kjempe rolig av meg og aldri sint.

 

Altså det virker som jeg sender mange meldinger til han? Jeg gjør ikke det. Det er han som sender først. Og når jeg ikke får svar, venter jeg til han svarer. I løpet av en vanlig dag vil jeg si vi sender ca 5-10 korte meldinger til hverandre og skyper i 2 timer

 

jeg har ikke sagt noe om går dagen på melding i dag. Bare svart han slik jeg vanligvis gjør. Og han. Sa han skulle sende meg en melding når han var hjemme fra jobb🙂

ts

Anonymkode: 26115...968

lastebilsjåfør eller bergningsbil han jobber med? 

Anonymkode: b50e9...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lastebilsjåfør eller bergningsbil han jobber med? 

Anonymkode: b50e9...7ed

Lastebilsjåfør men de er flere på samme sted som kjører sånne runder ala søplebilene. Har skjedd før også at han må jobbe overtid for en annen har kjørt av veien.

og slik været er i Oslo området nå er det vel forståelig

ts

Anonymkode: 26115...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han skrev sin faste god morgen melding og at han hadde sovet veldig dårlig. Vanligvis bruker jeg ikke svare før jeg står opp, men må skrev vi litt på morgenen. 

Vanligvis er han kongen av smilies, i dag ikke en eneste en. Han svarte « vi snakker på kvelden» vil tro han mener vi snakkes i kveld?( fordi han var på vei til jobb) 

jeg skrev at håper du får en fin dag.

han: du også

jeg: tusen takk🤗

han: bare hyggelig

Så sendte jeg bare veldig mange av den smilyen han bruker.

Han er ikke så god på språket så noen ganger bruker han smilyene. Jeg fikk 😌😌 uten å vite hva han mener med de, men ser nå at de er rett under den han vanligvis sender så enten er det pølsefingre eller hans smily språk som jeg ikke forstår.

ts

Anonymkode: 26115...968

Herre min Herre! Wow! Det du gjør kalles for selvsabotasje. 

Anonymkode: 8183c...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herre min Herre! Wow! Det du gjør kalles for selvsabotasje. 

Anonymkode: 8183c...dfe

Hva tenker du på? Han vet ingen av disse tankene jeg har skrevet her på KG. Jeg tenker mye på han ja, men det vet han ikke. 

De meldingene jeg har svart på, har jeg ikke svart på noen annen måte enn jeg har gjort de siste 5 mnd.

ts

Anonymkode: 26115...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan går det i dag TS?

Anonymkode: b50e9...7ed

Går mye bedre🙂 er fortsatt oppgitt over meg selv, men tenkte at dette får ikke ødelegge. Var synd jeg ikke fikk snakket med han i går, da hadde det nok gått mye bedre. Han ville skype i dag hvis ikke overtid.

Han skrev melding når han kom hjem så vi skrev litt og god natt. Fikk God morgen melding i dag tidlig også

ts

Anonymkode: 26115...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på? Han vet ingen av disse tankene jeg har skrevet her på KG. Jeg tenker mye på han ja, men det vet han ikke. 

De meldingene jeg har svart på, har jeg ikke svart på noen annen måte enn jeg har gjort de siste 5 mnd.

ts

Anonymkode: 26115...968

Selvsabotasje, det betyr at du ødelegger bfor deg selv. Du bruker mye tid og energi på å prøve å tolke en mening inn i en tekst du ikke helt forstår. Det som mest sannsynlig skjer da, er du tolker meldingen utifra dine egne følelser og forutsetninger. Alt etter hvordan du har det nå, vil betydningen bli fagretninger av din sinnstilstand. Er du glad og fornøyd når du holder på med denne tolkningen vil du mest sannsynlig oppfatte mld som positiv eller nøytral. Har du det dårlig, vil tolkningen din bli preget av dette, og du vil ende opp med å føle deg enda dårligere.

I begge tilfellene er sannheten at du ikke vet om det ligger en skjult betydning der, eller hva den betyr. Det du risikerer er å ende opp med å tillegge han tanker og følelser han kanskje ikke har. Denne suppen blir da til en slags " sannhet" du tar med deg videre enten bevisst eller ubevisst. Dette fører deg gjennom inn i samme karusellen enda en gang. 

Si du ender opp med å tolke meldingen som at han ikke er interessert lenger. Mest sannsynlig vil du da bli både lei deg, skuffet og kanskje sint også. Samtalen deres vil selvfølgelig bli preget av dine forventninger og du kan risikere å nettopp over og/eller under reagere, og gjøre alt enda vanskeligere.

Kanskje var det akkurat det som skjedde i tilfelle samtalen som gikk så dårlig? Hvis du analyserer denne samtalen, med fokus på deg selv, hvorfor ble du skuffet? Hvilke forventninger hadde du på forhånd? Visste han om forventningene dine fra før? Hvilken reaksjon fikk du? Hvilken følelse kjente du? (Hvis du ikke vet, kan du se på hva du tenkte), 

Skriv så ned hele hendelsen, skriv i tredjeperson som om du er en observatør. Bruk andre navn, Ole sa det, Kari sa sånn osv gjerne helt merkelige navn som snøhvit og Askeladden feks. Hensikten er at du skal analysere samtalen utifra hva som faktisk ble sagt , ikke hva du føkte, eller hva du tror han følte. 

Så, nå kan du sammenligne, er reaksjonen til snøhvit naturlig i forhold til hva som ble sagt?

Hva om det hadde vært omvendt, hvordan tror du hadde snøhvit hadde følt seg om det var Askeladden som kom med invitasjon og snøhvit avlso fordi hun ikke kunne?

Kanskje snøhvit tilogmed hadde blitt lei seg fordi hun måtte si nei til invitasjonen? Hvordan tror du snøhvit hadde tenkt om situasjonen nå?

Hensikten med denne metoden er å reflektere over egne reaksjoner, tanker og følelser så objektivt som mulig. Dette kan du bruke til å forstå hvorfor snøhvit overreagerte, og hvordan hun kan unngå det senere.

 

Hvis du aldri er sint er det noe du må se på. Sinne er naturlig og nødvendig, å ikke kjenne sinne er ikke det samme som at du ikke er sint, vanligvis er det et bombesikkert tegn på at du undertrykker følelsene dine, og det er usunt for deg, i tillegg vil det mest sannsynlig gjøre det vanskelig å forholde seg  til deg over tid. 

Lykke til ts! Ikke bli sint på deg selv om mannen er usikker etter dette. Det er en veldig god anledning til å lære noe om seg selv. Hvis det er en engangshendelse som hun du siterer sikter til, så er det ikke så farlig. Men om du har til vane å overreagerte er det viktig at du tar tak i det.

Det er antagelig et slags følelsesmessig flashback, altså at samtalen trigger vanskelige følelser fra tidligere, når disse plutselig blusser opp, uten at du har kontroll på dem så reagerer hjernen din voldsomt, du blir på en måte emosjonelt sendt rett tilbake til da traumet oppsto.

Hvis han lurer på hvorfor du reagerte slik så vær så ærlig som mulig, både med deg selv og ham, det er mitt beste tips 😊

Endret av Menchit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Menchit skrev:

Selvsabotasje, det betyr at du ødelegger bfor deg selv. Du bruker mye tid og energi på å prøve å tolke en mening inn i en tekst du ikke helt forstår. Det som mest sannsynlig skjer da, er du tolker meldingen utifra dine egne følelser og forutsetninger. Alt etter hvordan du har det nå, vil betydningen bli fagretninger av din sinnstilstand. Er du glad og fornøyd når du holder på med denne tolkningen vil du mest sannsynlig oppfatte mld som positiv eller nøytral. Har du det dårlig, vil tolkningen din bli preget av dette, og du vil ende opp med å føle deg enda dårligere.

I begge tilfellene er sannheten at du ikke vet om det ligger en skjult betydning der, eller hva den betyr. Det du risikerer er å ende opp med å tillegge han tanker og følelser han kanskje ikke har. Denne suppen blir da til en slags " sannhet" du tar med deg videre enten bevisst eller ubevisst. Dette fører deg gjennom inn i samme karusellen enda en gang. 

Si du ender opp med å tolke meldingen som at han ikke er interessert lenger. Mest sannsynlig vil du da bli både lei deg, skuffet og kanskje sint også. Samtalen deres vil selvfølgelig bli preget av dine forventninger og du kan risikere å nettopp over og/eller under reagere, og gjøre alt enda vanskeligere.

Kanskje var det akkurat det som skjedde i tilfelle samtalen som gikk så dårlig? Hvis du analyserer denne samtalen, med fokus på deg selv, hvorfor ble du skuffet? Hvilke forventninger hadde du på forhånd? Visste han om forventningene dine fra før? Hvilken reaksjon fikk du? Hvilken følelse kjente du? (Hvis du ikke vet, kan du se på hva du tenkte), 

Skriv så ned hele hendelsen, skriv i tredjeperson som om du er en observatør. Bruk andre navn, Ole sa det, Kari sa sånn osv gjerne helt merkelige navn som snøhvit og Askeladden feks. Hensikten er at du skal analysere samtalen utifra hva som faktisk ble sagt , ikke hva du føkte, eller hva du tror han følte. 

Så, nå kan du sammenligne, er reaksjonen til snøhvit naturlig i forhold til hva som ble sagt?

Hva om det hadde vært omvendt, hvordan tror du hadde snøhvit hadde følt seg om det var Askeladden som kom med invitasjon og snøhvit avlso fordi hun ikke kunne?

Kanskje snøhvit tilogmed hadde blitt lei seg fordi hun måtte si nei til invitasjonen? Hvordan tror du snøhvit hadde tenkt om situasjonen nå?

Hensikten med denne metoden er å reflektere over egne reaksjoner, tanker og følelser så objektivt som mulig. Dette kan du bruke til å forstå hvorfor snøhvit overreagerte, og hvordan hun kan unngå det senere.

 

Hvis du aldri er sint er det noe du må se på. Sinne er naturlig og nødvendig, å ikke kjenne sinne er ikke det samme som at du ikke er sint, vanligvis er det et bombesikkert tegn på at du undertrykker følelsene dine, og det er usunt for deg, i tillegg vil det mest sannsynlig gjøre det vanskelig å forholde seg  til deg over tid. 

Lykke til ts! Ikke bli sint på deg selv om mannen er usikker etter dette. Det er en veldig god anledning til å lære noe om seg selv. Hvis det er en engangshendelse som hun du siterer sikter til, så er det ikke så farlig. Men om du har til vane å overreagerte er det viktig at du tar tak i det.

Det er antagelig et slags følelsesmessig flashback, altså at samtalen trigger vanskelige følelser fra tidligere, når disse plutselig blusser opp, uten at du har kontroll på dem så reagerer hjernen din voldsomt, du blir på en måte emosjonelt sendt rett tilbake til da traumet oppsto.

Hvis han lurer på hvorfor du reagerte slik så vær så ærlig som mulig, både med deg selv og ham, det er mitt beste tips 😊

Ah, jeg skrev mye også ble det borte.

ja, har reflektert mye over meg selv i denne situasjonen. Og jeg vet det er litt fordi jeg er redd for å miste han. Jeg ville ta ting rolig, men så ble jeg veldig betatt av han. Har aldri møtt en som har så bra verdier i livet, så snill og stabil. Han er drømmemannen min( men det vet han ikke).

Jeg prøver også å ta tak i dette, men bare håper jeg får snakket med han snart😕

ts

 

Anonymkode: 26115...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...