Gå til innhold

Nå trenger jeg sårt råd og veiledning her..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har det seg at naboen har vært borte i noen dager og bikkjene er fortsatt inne. Hører bjeffing så og si konstant. Prøvde å ringe han, men han tok ikke telefonen. Jeg er hjemmeværende og har for alvor fulgt med og ingen er der for å gi de mat å lufter dem. Jeg ringte på der, men ingen åpnet, bare høylytt bjeffing. Han har vært borte siden tirsdag og begynner å bli litt beskymret for bikkjene der inne. Hva gjør jeg nå? Bikkjene bjeffer om natten også. Hvor lenge kan dem egentlig gå uten mat? 

Anonymkode: 98646...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring Mattilsynet og politiet om du ikke får tak i naboen din (og etter i tilfelle du har en dårlig følelse likevel(! Tenk hvis naboen har havnet på sykehus, også sulter hundene ihjel fordi han ikke er i stand til å fortelle at han har dyr hjemme?

Anonymkode: 39bce...7cf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han er på tur? Med tanke på at han ikke svarer? Hva om han ligger død i leiligheten sin? Ville ringt politiet og sagt at du er bekymret og at hundene er alene.. og vært alene i en uke....!! 

Anonymkode: e3a2c...28c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, ring NÅ. Ikke vent til i morgen!

Anonymkode: 39bce...7cf

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Nå har det seg at naboen har vært borte i noen dager og bikkjene er fortsatt inne. Hører bjeffing så og si konstant. Prøvde å ringe han, men han tok ikke telefonen. Jeg er hjemmeværende og har for alvor fulgt med og ingen er der for å gi de mat å lufter dem. Jeg ringte på der, men ingen åpnet, bare høylytt bjeffing. Han har vært borte siden tirsdag og begynner å bli litt beskymret for bikkjene der inne. Hva gjør jeg nå? Bikkjene bjeffer om natten også. Hvor lenge kan dem egentlig gå uten mat? 

Anonymkode: 98646...efb

Min første tanke: kan det ha skjedd noe med naboen? 

Anonymkode: 0f6f3...598

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg snakket med han på mandag og da sa han at han skulle til foreldrene sine i Sverige og han skulle ta med bikkjene. Bilen hans står heller ikke hjemme der. Jeg har gått rundt huset og ingen er hjemme der, men så inn stuevinduet og bikkjene har gjort i fra seg inne. Ingen vinduer er åpne så jeg får ikke kommet meg inn der. Tror jeg skal ringe polititet for å være på den sikker siden ? 

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ringer politiet, kan hundene få hjelp i kveld

Anonymkode: 48515...599

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg snakket med han på mandag og da sa han at han skulle til foreldrene sine i Sverige og han skulle ta med bikkjene. Bilen hans står heller ikke hjemme der. Jeg har gått rundt huset og ingen er hjemme der, men så inn stuevinduet og bikkjene har gjort i fra seg inne. Ingen vinduer er åpne så jeg får ikke kommet meg inn der. Tror jeg skal ringe polititet for å være på den sikker siden ? 

Anonymkode: 98646...efb

Det er dyremishandling om man lar hundene sine være hjemme aleine sånn, det er best å ringe politiet på dette.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på å ringe politiet!! Det er søren ikke greit at folk forlater dyra sine alene, og de som gjør det bør virkelig få en lærepenge😥

Anonymkode: 79314...098

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Har prata med politiet nå, de hadde ikke mulighet til og rykke ut. Faen så sint jeg ble. Men jeg fikk tillatelse fra politet til og bryte meg inn der. Men det er 4 Rottweilere der inne, og er redd for å bli bitt om jeg går inn der. Og forresten så skulle de ringe meg opp igjtn sånn de var på telefonen mens jeg brøt meg inn der. 

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. Har prata med politiet nå, de hadde ikke mulighet til og rykke ut. Faen så sint jeg ble. Men jeg fikk tillatelse fra politet til og bryte meg inn der. Men det er 4 Rottweilere der inne, og er redd for å bli bitt om jeg går inn der. Og forresten så skulle de ringe meg opp igjtn sånn de var på telefonen mens jeg brøt meg inn der. 

Anonymkode: 98646...efb

Når sa de at de kunne rykke ut da? Mente de at de ikke kan komme i morgen tidlig heller?? Har du andre naboer rundt som kan hjelpe deg?

Anonymkode: edea9...749

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når sa de at de kunne rykke ut da? Mente de at de ikke kan komme i morgen tidlig heller?? Har du andre naboer rundt som kan hjelpe deg?

Anonymkode: edea9...749

De kunne komme utpå morgenen i morgen. Bikkjene er trygt ute nå, brøt meg inn der og tok de inn i luftegården dems. Men ene bikkja har skader på forene sine. Ser ut som det er blitt kuttet med kniv... faen så lei meg jeg er 😢. Men politiet ringte meg opp og gjorde alt dette mens de var i telefonen. Døren til terrassen var ikke låst, så fikk kommet neh inn uten og knuse noe. Bikkjene bet ikke, de kjenner meg. 

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er IKKE ditt ansvar å bryte inn i leiligheten! Faen så tafatte politiet kan være altså. Om de hundene går til angrep er det ikke godt å si hva som skjer med deg. 

Du må i det minste få hjelp fra noen, gjerne hundekyndige mennesker. 

Anonymkode: 3fc93...977

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kunne komme utpå morgenen i morgen. Bikkjene er trygt ute nå, brøt meg inn der og tok de inn i luftegården dems. Men ene bikkja har skader på forene sine. Ser ut som det er blitt kuttet med kniv... faen så lei meg jeg er 😢. Men politiet ringte meg opp og gjorde alt dette mens de var i telefonen. Døren til terrassen var ikke låst, så fikk kommet neh inn uten og knuse noe. Bikkjene bet ikke, de kjenner meg. 

Anonymkode: 98646...efb

Godt du fikk dem ut! For en toskete eier, eneste gode grunnen han kan komme med er om han ligger i koma på sykehuset altså. 

Anonymkode: 3fc93...977

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dem noe mat og vann for natten og så får politiet komme i morgen tidlig. Bra jobba av deg!!

Anonymkode: 3ad64...18a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kunne komme utpå morgenen i morgen. Bikkjene er trygt ute nå, brøt meg inn der og tok de inn i luftegården dems. Men ene bikkja har skader på forene sine. Ser ut som det er blitt kuttet med kniv... faen så lei meg jeg er 😢. Men politiet ringte meg opp og gjorde alt dette mens de var i telefonen. Døren til terrassen var ikke låst, så fikk kommet neh inn uten og knuse noe. Bikkjene bet ikke, de kjenner meg. 

Anonymkode: 98646...efb

Fantastisk at du tok tak! Selvom det ikke var ditt ansvar, herregud politiet kunne jo ikke være sikre på om det var trygt for deg en gang, det er veldig dårlig av dem. Slutter aldri å bli overraska..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har gitt alle 4 mat og vann og de var veldig sultne. De spiste opp all maten som jeg satte ut. De fikk gjort i fra seg ute nå også. Naboen håper jeg aldri mer får ha hun, og det skal jeg sørge for. Jeg er en hundeelsker og vurderer og holde øye med bikkjene i natt og frem til politiet kommer i morgen. 

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg har gitt alle 4 mat og vann og de var veldig sultne. De spiste opp all maten som jeg satte ut. De fikk gjort i fra seg ute nå også. Naboen håper jeg aldri mer får ha hun, og det skal jeg sørge for. Jeg er en hundeelsker og vurderer og holde øye med bikkjene i natt og frem til politiet kommer i morgen. 

Anonymkode: 98646...efb

Du er et fint menneske Ts ❤️ Å det fortjener du å få høre. Det er desverre ikke en selvfølge å gjøre slike ting for mange mennesker da vi lever i en mer og mer egoistisk verden. 

Anonymkode: 3fc93...977

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...