Gå til innhold

Kaloriforbrenning klokke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
2 minutter siden, morhjertegod skrev:

1000 i kaloriunderskudd pr dag, utgjør ikke så mye på vekta, ca en kilo i uka vil jeg tro, sån gi og ta. Men hva spiser du om du kun får i deg 1000 kcal? Er ikke det lite? 

1000 kcal høres lite ut, men ved å velge kalorifattig alternativer så syntes jeg at jeg spiser mye. Kan bruke gårsdagen som eksempel: frokost : 2 ryvita knekkebrød med mager leverpostei og rødbeter. 1 yoplait 0% yoghurt. Lunsj: 2 ryvita knekkebrød med tomat (en hel tomat) og et fedd hvitløk. Mellommåltid : 1 muslibar og 2 yoplait yoghurt. 1 appelsin. Middag : 2 stk seibiff med løk, 100g gulrøtter og 100 g løk. Kvelds: 2 store appelsiner. 1 muslibar. 

Er ikke sulten. Har heller ikke noe søtsug. Eller jo litt, men det dekkes av muslibarene siden det er litt sjokolade på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, morhjertegod skrev:

1000 i kaloriunderskudd pr dag, utgjør ikke så mye på vekta, ca en kilo i uka vil jeg tro, sån gi og ta. Men hva spiser du om du kun får i deg 1000 kcal? Er ikke det lite? 

Vil jo si at en kg i uka utgjør en del? Den generelle anbefalingen er å ligge 500 i underskudd per dag - ca en halvkilo i uka. 

Anonymkode: 73a9a...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil jo si at en kg i uka utgjør en del? Den generelle anbefalingen er å ligge 500 i underskudd per dag - ca en halvkilo i uka. 

Anonymkode: 73a9a...a12

Vel og bra med anbefalinger, men 1 kg i uka funker fint. Det er ikke noe strev og krever meg ikke noe særlig. Er ikke sulten og føler meg fin. Har plan om å trene noen ganger i uka men ikke noe krav. Nylig ble det to uker sofa pga skade og det bød ikke på noe problem. Blir jeg bedt bort så spiser jeg litt kake og hva som serveres, men bare LITT. Ingen grunn til å ekskludere noen matvarer fullstendig, da opparbeider man bare større lyst på disse. Tenker over hva som er verd å bruke kcal på og veier opp så dagsinntaket blir likt hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg må ha av meg klokken på natten for å «lufte» håndleddet, ellers får jeg vondt/eksem lignende på håndleddet hvis jeg bruker den hele døgnet hele tiden. Men tar den ikke av på dagtid. 

Anonymkode: dde80...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Vel og bra med anbefalinger, men 1 kg i uka funker fint. Det er ikke noe strev og krever meg ikke noe særlig. Er ikke sulten og føler meg fin. Har plan om å trene noen ganger i uka men ikke noe krav. Nylig ble det to uker sofa pga skade og det bød ikke på noe problem. Blir jeg bedt bort så spiser jeg litt kake og hva som serveres, men bare LITT. Ingen grunn til å ekskludere noen matvarer fullstendig, da opparbeider man bare større lyst på disse. Tenker over hva som er verd å bruke kcal på og veier opp så dagsinntaket blir likt hver dag. 

Da misforsto du meg. 1 kg i uken fungerer også fint, det er ikke noe veldig ekstremt med det. Det var heller en kommentar til personen som mente at 1000 i underskudd og 1 kg i uken «ikke utgjorde noe særlig på vekten». Jeg vil jo si at 1 kg i uken utgjør en del på vekten. 

Anonymkode: 73a9a...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var usikkerheten/forvirringen @theTitanic la for dagen jeg reagerte på.

Regnestykket stemmer, dette er et tekstbokeksempel på hvordan ting virker, så hvorfor er hun forvirret over det?

 

Anonymkode: 4fb88...ea5

Jeg syntes det virket som for mye i minus. Min tallforståelse er heller ikke all verdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, theTitanic skrev:

Jeg syntes det virket som for mye i minus. Min tallforståelse er heller ikke all verdens.

Du må ikke høre på de som sier at du Jan legge til 1500 som basalforbrenning i tillegg til det som står på klokken. Dette stemmer ikke. Så hvis du ikke gjør det, så er det ikke så mye i minus. 

Anonymkode: 73a9a...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da misforsto du meg. 1 kg i uken fungerer også fint, det er ikke noe veldig ekstremt med det. Det var heller en kommentar til personen som mente at 1000 i underskudd og 1 kg i uken «ikke utgjorde noe særlig på vekten». Jeg vil jo si at 1 kg i uken utgjør en del på vekten. 

Anonymkode: 73a9a...a12

1 kg i uken utgjør mye på vekten. Med mindre man tror man skal gå ned alt på to uker da. Det funker jo ikke. 1 kg i uken = 22 kg på 22 uker. Og det er mye det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, theTitanic skrev:

1 kg i uken utgjør mye på vekten. Med mindre man tror man skal gå ned alt på to uker da. Det funker jo ikke. 1 kg i uken = 22 kg på 22 uker. Og det er mye det. 

Ja, nettopp. Det er jo deg jeg sier 😅 1 kg i uken utgjør en del på vekten. Men jeg kan være enig i at det er oppnåelig, og ikke helt ekstremt, men det utgjør absolutt på vekten. Min kommentar var til personen som mente at det ikke gjorde det. ✌️😊

Anonymkode: 73a9a...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg må ha av meg klokken på natten for å «lufte» håndleddet, ellers får jeg vondt/eksem lignende på håndleddet hvis jeg bruker den hele døgnet hele tiden. Men tar den ikke av på dagtid. 

Anonymkode: dde80...f4d

Jeg tror det beste er å lese gjennom bruksanvisning for din klokke. Min klokke regner for eksempel ut basalforbrenning selv når jeg ikke har den på meg, altså kan jeg ta den av meg på natten, og fortsatt ha noen forbrente kalorier når jeg våkner. 

Anonymkode: fd0bc...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det beste er å lese gjennom bruksanvisning for din klokke. Min klokke regner for eksempel ut basalforbrenning selv når jeg ikke har den på meg, altså kan jeg ta den av meg på natten, og fortsatt ha noen forbrente kalorier når jeg våkner. 

Anonymkode: fd0bc...253

Gikk inn på Garmin-appen nå (Jeg har Garmin-klokke). Der ser jeg at kalorier er delt inn i hvile, som er beregnet til 1808 i døgnet, og aktive, som varierer med hvor aktiv jeg har vært. 

Anonymkode: fd0bc...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det beste er å lese gjennom bruksanvisning for din klokke. Min klokke regner for eksempel ut basalforbrenning selv når jeg ikke har den på meg, altså kan jeg ta den av meg på natten, og fortsatt ha noen forbrente kalorier når jeg våkner. 

Anonymkode: fd0bc...253

Samme med min.

Anonymkode: 73a9a...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk inn på Garmin-appen nå (Jeg har Garmin-klokke). Der ser jeg at kalorier er delt inn i hvile, som er beregnet til 1808 i døgnet, og aktive, som varierer med hvor aktiv jeg har vært. 

Anonymkode: fd0bc...253

Selvsagt. 

Anonymkode: 73a9a...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk inn på Garmin-appen nå (Jeg har Garmin-klokke). Der ser jeg at kalorier er delt inn i hvile, som er beregnet til 1808 i døgnet, og aktive, som varierer med hvor aktiv jeg har vært. 

Anonymkode: fd0bc...253

Hvor mye veier du? :)

Anonymkode: 4efc1...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...