Gå til innhold

Ny bil. Jeg trenger hjelp til valg av bilmerke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er den 3 Skoda Octavia diesel jeg har. Meeeget godt fornøyd. En bil har ikke bare 1 pris, men 3. Innkjøp,drift og når du skal selge/bytte. Hvor godt den holder seg i pris helt enkelt.  Da er valget mitt Skoda. Er meget godt fornøyd med forhandler/verksted her jeg bor . Det må også tillegges vekt, i dag når bilene er så like.

Anonymkode: f0ee7...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Insignia. Combi coupe, og uten hengerfeste. Kjempefornøyd med min, og det er diesel + automat. Sitter kjempegodt når jeg kjører, altså fire-fem timer på en dag er ikke noe problem. Vi har kjørt over 20 000 problemfire kilometer sammen

Anonymkode: 3394d...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Jeg er 22 år og skal kjøpe ny bil. Budsjett 120.000. Kjører 30.000km i året så da er diesel et krav og automat. 

Kjøpte min første bil i 2016 når jeg tok lappen. Opel Corsa 98 mod. På Fredag takket den for seg etter 330.000km. Håper noen kan komme forslag til bilmerker. Krav er AUTOMAT. 

Anonymkode: a239c...521

Denne.

Stor og trygg bil med automat og diesel. Disse går langt og er slitesterke så lenge du tar service når du skal. Stasjonsvogn, hengerfeste og skinnseter er alltid pluss i min bok.

På generell basis anbefaler jeg forøvrig å ikke bruke merkeverksted når du skal ha service på biler utenfor garanti. Innhent heller tilbud hos et knippe uavhengige verksteder og undersøk på nettet hva slags omtale de har, deretter forsøker du å få den billigste prisen på stedet med best omtale. Bare et lite tips fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, -jk- skrev:

kjøpt en Toyota Prius. Den går like billig som en diesel, men du slipper alle ulempene med diesel.

Dieselmotorer er helt suverene så lenge du unngår småkjøring. Jeg kjører alltid minst 2 mil en veg og har aldri trøbbel. I tillegg har jeg heldigvis heller aldri ærend i byer befolket med (eller i hvert fall styrt av) bil- og dieselhatende fjols. 

Anonymkode: 28d95...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Insignia. Combi coupe, og uten hengerfeste. Kjempefornøyd med min, og det er diesel + automat. Sitter kjempegodt når jeg kjører, altså fire-fem timer på en dag er ikke noe problem. Vi har kjørt over 20 000 problemfire kilometer sammen

Anonymkode: 3394d...23a

Insignia har faktisk overraskende gode seter. Faren min har hatt en slik og er absolutt et alternativ for meg i fremtiden. Mye for penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, WCKD skrev:

Insignia har faktisk overraskende gode seter. Faren min har hatt en slik og er absolutt et alternativ for meg i fremtiden. Mye for penga.

Komforten i den bilen er helt super! Med forbehold om at rumpa mi ikke har vært bortpå alt av kjøretøy, selvfølgelig :) 

Eneste lille minuset er at de automatiske fjernlysa er dårlige på å slå seg av når jeg kjører på en svingete vei, så av hensyn til medtrafikanter er det kanskje best å betjene dem manuelt. Jeg vet ikke om dette er det problem med Insignia spesielt, eller teknologien generelt

Jeg føler at jeg fikk en fantastisk bil for det jeg betalte 

Anonymkode: 3394d...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ved nærmere ettersyn, ville jeg vurdert denne sterkest https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134991337

Motorvarmer med fjernkontroll er digg, tannrem aka registerrem er byttet. Ta forbehold om at jeg ikke har finlest alle annonsene :)

Min neste bil blir ganske sannsynlig en Insigna. Eller en Mercedes CLA eller en dum Jaguar el-bil:p 

Anonymkode: ebb2f...35e

Takk for link 😊. Denne skal jeg sende melding på selvom jeg må reise langt for å se på den. Dette her lover godt. Takk skal du ha 😊

Anonymkode: a239c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører mye vil det være veldig mye å spare på å kjøpe Elbil. Nå får du jo veldig fine leaf'er for rundt 100.000.

Anonymkode: bc0b5...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kjører mye vil det være veldig mye å spare på å kjøpe Elbil. Nå får du jo veldig fine leaf'er for rundt 100.000.

Anonymkode: bc0b5...92b

TS har understreket stasjonsvogn og hengerfeste. 

Anonymkode: ebb2f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kjører mye vil det være veldig mye å spare på å kjøpe Elbil. Nå får du jo veldig fine leaf'er for rundt 100.000.

Anonymkode: bc0b5...92b

Det er en fordel å lese HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Stasjonsvogn og hengerfeste er krav, da jeg har campingvogn som jeg skal drive og dra på 2 ganger i året. Blir jo en del kjøring på fritiden også. Tusen takk for alle gode forslag. Opel er noe man vurderer. Skoda er fin de også, men tør ikke og ta sjansen etter at en kompis av meg  hadde mye trøbbel med sin Skoda.

Jeg har jo hatt opel siden jeg tok lappen, og det merket kjenner jeg... så sjansen er stor for at det blir opel igjen. Jeg opptaterer dere om hva slags bil det blir :)

TS

Anonymkode: a239c...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen. Stasjonsvogn og hengerfeste er krav, da jeg har campingvogn som jeg skal drive og dra på 2 ganger i året. Blir jo en del kjøring på fritiden også. Tusen takk for alle gode forslag.

Anonymkode: a239c...521

At du trenger hengerfeste og skal dra rundt på campingvogn er jo ganske vesentlige ting å vite når man skal anbefale en bil da, greit å få med det i første innlegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, -jk- skrev:

At du trenger hengerfeste og skal dra rundt på campingvogn er jo ganske vesentlige ting å vite når man skal anbefale en bil da, greit å få med det i første innlegg ;)

Ja, jeg glemte det, og det beklager jeg :)

TS

Anonymkode: a239c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, WCKD skrev:

Insignia har faktisk overraskende gode seter. Faren min har hatt en slik og er absolutt et alternativ for meg i fremtiden. Mye for penga.

Jeg hadde en sånn med elektriske seter og det var noe av det jævligste jeg har sittet i.

Bilen vi hadde hadde et sinnssykt forbruk med automat (som også var lite smooth- for å si det sånn). I forhold til konkurrentene er vel Insignia ganske tung og det kan forklare dårlig aks og høyt forbruk?

en annen Opel, Zafira med skinnseter var derimot digg å sitte i.

Anonymkode: 51a87...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎02‎.‎2019 den 1.15, AnonymBruker skrev:

Hvis du kjører mye vil det være veldig mye å spare på å kjøpe Elbil. Nå får du jo veldig fine leaf'er for rundt 100.000.

Anonymkode: bc0b5...92b

Nå er dette en bil som ikke oppfyller TS sine ønsker. Dårlig rekkevidde, ikke mulighet for å trekke henger osv. Hvis en vital del skulle ryke på disse bilene, blir regningen jævlig høy for å si det mildt. Da kan du like gjerne skrote kjerra på stedet. Dessuten vil ikke disse bomfritakene osv vare for evig. Så hvor billig det vil bli i lengden, kan man jo spørre seg om.

Anonymkode: eacd1...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.2.2019 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Nå er dette en bil som ikke oppfyller TS sine ønsker. Dårlig rekkevidde, ikke mulighet for å trekke henger osv. Hvis en vital del skulle ryke på disse bilene, blir regningen jævlig høy for å si det mildt. Da kan du like gjerne skrote kjerra på stedet. Dessuten vil ikke disse bomfritakene osv vare for evig. Så hvor billig det vil bli i lengden, kan man jo spørre seg om.

Anonymkode: eacd1...a16

Hvorfor blir regninga høy? Deler er det nok av hos bilopphuggerne, det har tross alt blitt kollisjonsvraket en del elbiler de siste 8 årene. 
Bomtaksten for elbiler skal maks være 50% av standardtakst. Vi kommer neppe tilbake til en tilstand der det koster like mye i bompenger for en elbil som for en bensinbil, for ikke å snakke om dieselbil. Miljødifferensierte takster har kommet for å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...