Gå til innhold

Ny bil. Jeg trenger hjelp til valg av bilmerke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 år og skal kjøpe ny bil. Budsjett 120.000. Kjører 30.000km i året så da er diesel et krav og automat. 

Kjøpte min første bil i 2016 når jeg tok lappen. Opel Corsa 98 mod. På Fredag takket den for seg etter 330.000km. Håper noen kan komme forslag til bilmerker. Krav er AUTOMAT. 

Anonymkode: a239c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VW Golf anbefaler jeg. Nå er Golfen min 11 år og til dags dato ikke hatt noe tull med den. Den starter uten hjelp i stive kuldegrader. Gjennomsnitt dieselforbruk er  0.35.

Comforten er veldig god. 

Bilen min ruller nok noen år til, men VW blir det neste gang også.

Anonymkode: adefe...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for godde forlsag til begge to :) Skal absolutt ta en kikk på den. Den Skodaen så jo veldig bra ut da. Takk :)

TS

Anonymkode: a239c...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å beholde bilen like lenge? Da kan det jo være en idé å satse på et merke som er kjent for varige biler. Toyota, Honda, Subaru, Volvo - noe sånt.

Anonymkode: 406fc...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt å beholde bilen like lenge? Da kan det jo være en idé å satse på et merke som er kjent for varige biler. Toyota, Honda, Subaru, Volvo - noe sånt.

Anonymkode: 406fc...7fd

Jeg har tenkt til og ha den over lengre tid. 3-4 år tenker jeg. Takk for forslagene, skal absolutt ta en vidre titt på merkene du foreslår. Takk skal du ha :)

Anonymkode: a239c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjører 30 000 i året med Leafen, men hvis kravet var diesel så er det ikke aktuelt. Vi kjørte 120 000 med den første Leafen(2011) før vi kjøpte en ny med større batteripakke. Nå har den kjørt 40 000. Det har aldri vært noe galt, de starter uansett hvor kaldt det er, elbiler er fantastiske på glatta siden du har full kontroll fra første dreiemoment, men vi merker reduksjon i hvor langt den kjører på en lading når det er slaps eller veldig kaldt. Vi kjører 20 000 i året med den andre elbilen, så for oss sparer vi godt over 50 000 i året på drivstoffutgifter og bom. 

Anonymkode: c1aed...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjører 30 000 i året med Leafen, men hvis kravet var diesel så er det ikke aktuelt. Vi kjørte 120 000 med den første Leafen(2011) før vi kjøpte en ny med større batteripakke. Nå har den kjørt 40 000. Det har aldri vært noe galt, de starter uansett hvor kaldt det er, elbiler er fantastiske på glatta siden du har full kontroll fra første dreiemoment, men vi merker reduksjon i hvor langt den kjører på en lading når det er slaps eller veldig kaldt. Vi kjører 20 000 i året med den andre elbilen, så for oss sparer vi godt over 50 000 i året på drivstoffutgifter og bom. 

Anonymkode: c1aed...23c

Men nå er ikke ts interessert i elbil. 

Anonymkode: bd073...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Opel igjen da? 

Har Honda solgt noe særlig annet enn SUV de siste årene her til lands? Volvo ville jeg styrt unna, mye motorhavarier på de når garantien går ut. 

Tror nok du kan få deg en liten Kia med garanti igjen for 120.000 også. En tilsvarende Golf vil være dyrere. 

Anonymkode: ebb2f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kia er også et glimrende valg! :) Honda har solgt få personbiler, og de var overprisa som nye. Men de finnes og er gode alternativer. Kjøregleden til en BMW med påliteligheten til en Toyota. 

Anonymkode: 406fc...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mæn40 skrev:

Mistenker at den snart trenger skifte av registerreim,  men utover det, så er Skoda ganske bra ut ifra min erfaring.

Ja det er mulig at man må det. Tenkte på det når jeg så den, men mulighet for at dette har blitt gjort. Så tenkte vel at ts ikke bare kommer til å kjøpe en ny bil uten å sjekke opp på sånne ting :)

 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes polo'n var fin, gått veldig lite. Ellers oppgir ikke ts hvilken type karosseri h*n ønsker..

Anonymkode: a3089...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Poloen var veldig fint, men glemte og nevne at stasjonsvogn og helst hengerfeste er et krav. Har hund, og reiser en del, så må ha med meg en del bagasje på reisen. El bil er ikke noe jeg kjøper. Pendler 10 mil hver vei til jobb, så diesel forblir et krav. Startet i ny jobb i januar som gjorde at jeg fikk lengre pendlevei. Kanskje derfor Opelen gikk i stykker 😂. Men alle forslagene er fine. Takk. Skal absolutt ta en nærme kikk på Kia. 

Anonymkode: a239c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kia er gode biler på mange måter. Jobbet med Kia før, og det er generelt lite feil på de. 

Én ting som er kjipt med Kia sånn med tanke på at du har hund, er at det ikke finnes ordentlige festekroker i bagasjerommet til å stroppe fast et bur. Festekrokene er i plastikk og tåler ikke all verdens. Dessverre. 

Så selv om jeg mener at Kia er bra, så synes jeg du skal se på andre merker siden du har hund. 

Og det spiller NESTEN ingen rolle hva bil du kjøper lenger, det er så mye samarbeid på kryss og tvers. En Peugeot 4007 er egentlig en mitsubishi. En Mercedes Citan er egentlig en Renault. En Toyota ProAce er egentlig PSA (peugeot/citroen). Osv, osv, osv. Og et bilmerke kan ha motor eller drivlinje fra et annet. Osv. 

 

Min erfaring etter å ha jobbet med flere forskjellige bilmerker er at det jevnt over er lite feil på de fleste merkene nå, og så kan man være uheldig samme pokker hva man kjøper. 

Anonymkode: 93dea...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Morten1 skrev:

Ville holdt meg unna VAG biler hvis du ikke ser å nyere med garanti. 

Enig med det. Har hørt mye dårlig om Møller, kvaliteten på produktene, delepriser osv. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Den så jo veldig fin ut. Er det lov å prute her? Eller ville du droppet det? 

TS

Anonymkode: a239c...521

Det er lov å prøve seg, men de har nok ikke hatt den så lenge, ser den ble avregistrert 23/1. 

Ligger jo flere ute, jeg vet ikke hvor du bor heller, eller hvor langt du gidder reise for å hente bil?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138721115

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134991337

Disse er 160 hk, den første jeg linket til er 130. 

Anonymkode: ebb2f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nærmere ettersyn, ville jeg vurdert denne sterkest https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134991337

Motorvarmer med fjernkontroll er digg, tannrem aka registerrem er byttet. Ta forbehold om at jeg ikke har finlest alle annonsene :)

Min neste bil blir ganske sannsynlig en Insigna. Eller en Mercedes CLA eller en dum Jaguar el-bil:p 

Anonymkode: ebb2f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...