Gå til innhold

Syr du igjen hullene i de tykke strømpebuksene, eller bare kaster du de med en gang du oppdager et hull?


sigrid106

Anbefalte innlegg

Syr du igjen hullene i de tykke strømpebuksene, eller bare kaster du de med en gang du oppdager et hull?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri sydd igjen et hull i en strømpebukse. Men så bruker jeg heller ikke tykke strømpebukser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syr ikke, men dersom hullet ikke er for stort, bruker jeg lim eller blank neglelakk for at det ikke skal rakne og bli større. Tykke ullstrømpebukser er for gode og kostbare til å kastes hvis det kommer mindre hull i dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å sy dem, noe jeg gjorde frem til jeg var omtrent 20. Har pleid å klippe av føttene og bruke dem som longs, dersom jeg fikk hull i foten. 

Da jeg vokste opp, pleide mamma og jeg å ha sokkestoppekvelder, innimellom, men så ble sokkene av så dårlig kvalitet, at det ikke var stort å stoppe på.  Nå har jeg avansert dette til at om det går hull i en sokk, så kaster jeg hullsokken og beholder den andre og går med umake par, hjemme, dersom det ikke er en av de 50 svarte sokkene mine. 

Synes at man bevarer litt mer respekt for tingene sine, som gjør at man ikke forbruker så mye, når man venner seg til å gjøre en liten innsats.  Dette inngår i mitt prosjekt med å bruke opp ting jeg har og eie mindre. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en ordentlig varm og god strømpebukse. Så reparerer jeg de kanskje et par ganger. Men de brukes jo bare under bukse når det er kaldt. Er det hull langs beina så bryr jeg meg ikke om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reparerer ullstrømpebukser, og strømpebukser fra Swedish Stockings uansett materiale, for de kan få hull uten å rakne. Nylonstrømper som har begynt å rakne, fikser jeg først med neglelakk hvis det bare er et par masker på et usynlig sted, men ellers kaster jeg dem.

Anonymkode: 26a22...1fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tykke strømpebukser i 80 + denier og ull syr jeg. Pleier de som regel å få hull i sømmen rundt skrittet først, evt der lårene gnisser mot hverandre, og det er det ingen som ser uansett. 

Anonymkode: a21d8...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, sigrid106 skrev:

Syr du igjen hullene i de tykke strømpebuksene, eller bare kaster du de med en gang du oppdager et hull?

 

Her i huset går vi ikke kledd som de misserable, blir det hull på klærne uten at klærne er lette å sy igjen, så er klærne søppel. 

Type hull på hæler og tånegler gjennom strømpebukser grunnet hull, så er det søppel. Men ryker en søm, så er det lett å sy igjen. Har tre barn som går likt kledd for å unngå "krigstilstander" om enkelte klær, så da stopper vi der vi kan stoppe. Unntalete r der alle tre plaggene er moden før søpla. Enkeltklær som det er bare en eller to av havner i byttetøyhyllen til barna i bhg. 

Anonymkode: 8e9ad...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Veldig glad i denne strømpebuksa. Bøte dette hullet? 

15507004025692497278039052783270.jpg

Anonymkode: 317d8...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 11.06, AnonymBruker skrev:

jeg reparerer ullstrømpebukser, og strømpebukser fra Swedish Stockings uansett materiale, for de kan få hull uten å rakne. Nylonstrømper som har begynt å rakne, fikser jeg først med neglelakk hvis det bare er et par masker på et usynlig sted, men ellers kaster jeg dem.

Anonymkode: 26a22...1fb

De er supre til å pusse sko med :) 

Anonymkode: 2562f...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Syr de som er tykke. Penstrømper prøver jeg å redde med enten neglelakk eller på annet vis, men er som regel bare 1 eller maks 2 bruk igjen etter at de rakner på foten, dessverre. 

Anonymkode: 52033...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster, klarer ikke å sy. Dessuten vil jeg ikke gå med reparerte klær, kjøper mye heller nytt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...