AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Tar bilder til verdivurdering av bolig. Plutselig er halve linsa skyggelagt, altså halve bilde blir helt svart. Hva gjør jeg for å få det bort? Tar fra mobil Anonymkode: 4878c...9c9
spinner Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Fjerner fingeren fra objektivet og tar bildet på nytt 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 Hæ? Linsa er halvt skyggelagt FØR jeg skal ta bilde Anonymkode: 4878c...9c9
Sliten&kjørt52 Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Aner ca. nada om ¨mobil-fotografering¨, med i tradisjonell foto-værden betød ¨halv-helsvart¨ Negativ, ---Senere Fil... -KAST Kamera. -ødelagt lukker, Selv på high-end utstyr Ikke økonomisk Med Rep. Prøve å Sjekke innstillinger Mobil. ... EVT. Åpne fil i f.eks GIMP... SE OM NOE DATA I ¨Sort del¨ av exponering... GNU Image Manipulation Program eller GIMP er et program for digital bildebehandling. GIMP blir brukt til å behandle digital grafikk og fotografier. Wikipedia ... Downloads Windows - Osx - Of /mirror/pub/gimp/v2.10 - About GIMP - ... ... Tutorials Gimp Quickies - Simple Floating Logo - Layer Masks - Focus Group ... ER Ikke ¨PhotoShop PRO¨, -Men HELT Greit, til Sitt bruk. IMO... a. 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 Gjøre Mobil Strømmløs \ REBOOTE... Kan jo muligens Hjelpe. -Bare Spekulerer nå... Håper det ¨løsner¨ ... a.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #6 Skrevet 11. februar 2019 Tørk av linsa Anonymkode: b7ee1...049
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #7 Skrevet 11. februar 2019 Altså....kremt...takk for tiden deres; mobildekselet hadde sklidd ned over halve linsa. Takk for meg😂 Anonymkode: 4878c...9c9 5
Rumle Skrevet 11. februar 2019 #8 Skrevet 11. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså....kremt...takk for tiden deres; mobildekselet hadde sklidd ned over halve linsa. Takk for meg😂 Anonymkode: 4878c...9c9
Sliten&kjørt52 Skrevet 11. februar 2019 #9 Skrevet 11. februar 2019 THX, For en god latter... Ikke Av... -Med GRATIS da... a.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #10 Skrevet 11. februar 2019 Jo, eh..tusen takk😁 Anonymkode: 4878c...9c9
stan Skrevet 11. februar 2019 #11 Skrevet 11. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså....kremt...takk for tiden deres; mobildekselet hadde sklidd ned over halve linsa. Takk for meg😂 Anonymkode: 4878c...9c9 Det hjelper altid å spørre på KG først 😀
Sliten&kjørt52 Skrevet 11. februar 2019 #12 Skrevet 11. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, eh..tusen takk😁 Anonymkode: 4878c...9c9 TS, -og andre... Bare noen generelle tips. Vdr. Digital fotografering + behandling av Scannede filer, -fra film \ negativer... Bilder i digitalt format har alltid godt av en tur i ¨mørkerommet¨, -Sikkert mange som ikke tenker på att papirbilder fra negativ film ble\er JusStert I Mørkeromm, under kopi-prossen. OG Ett ¨¨mørkeromm¨¨ ala GIMP På pc,n gir muligheter for ... Utsnitt, blanding av bilder. tekst i bilder, ¨endring -digital Str.¨ -masse mer. Utbrente, -les FOR Lyse eg. Over-exponert, er tapt. -MEN. UTROLIG HVA MAN KAN HENTE AV FOR MØRKE DELER AV BILDER. Trikset ER Å IKKE OVERDIVE , -VDR. ¨Justeringer¨ -Kontrast, Farge-metning ETC. Bare noen tips Fra en ¨Gammal Tulling¨ -om noen skulle bry seg... ps. ER Er ett FAG IMHO. DERFOR Jeg liker GIMP, -Gjør det Enkelt \ ¨tilgjengelig¨... JEG ER Så ingen ¨expert¨, -men knota litt med foto, Siden barn, -til i PRO, Digitale verktøy Meg a.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå