Gå til innhold

Halve bildet skyggelagt, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar bilder til verdivurdering av bolig. Plutselig er halve linsa skyggelagt, altså halve bilde blir helt svart. Hva gjør jeg for å få det bort? Tar fra mobil

Anonymkode: 4878c...9c9

Skrevet

Fjerner fingeren fra objektivet og tar bildet på nytt

• Liker 8
Skrevet

Hæ? Linsa er halvt skyggelagt FØR jeg skal ta bilde

Skrevet

Aner ca. nada om ¨mobil-fotografering¨, med i tradisjonell foto-værden betød ¨halv-helsvart¨ Negativ, ---Senere Fil... -KAST Kamera. -ødelagt lukker, Selv på high-end utstyr Ikke økonomisk Med Rep.

Prøve å Sjekke innstillinger Mobil. ...

EVT. Åpne fil i f.eks GIMP... SE OM NOE DATA I ¨Sort del¨ av exponering...

GNU Image Manipulation Program eller GIMP er et program for digital bildebehandling. GIMP blir brukt til å behandle digital grafikk og fotografier. Wikipedia ...

image.png.8b066d900c27243049b40d156a542014.png

Downloads

Windows - Osx - Of /mirror/pub/gimp/v2.10 - About GIMP - ...
...

Tutorials

Gimp Quickies - Simple Floating Logo - Layer Masks - Focus Group
...
ER Ikke ¨PhotoShop PRO¨, -Men HELT Greit, til Sitt bruk. IMO...
a.
  • Liker 1
Skrevet

Gjøre Mobil Strømmløs \ REBOOTE... Kan jo muligens Hjelpe. -Bare Spekulerer nå...

Håper det ¨løsner¨ ...

a.

Skrevet

Tørk av linsa

Anonymkode: b7ee1...049

Skrevet

Altså....kremt...takk for tiden deres; mobildekselet hadde sklidd ned over halve linsa. Takk for meg😂

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså....kremt...takk for tiden deres; mobildekselet hadde sklidd ned over halve linsa. Takk for meg😂

:fnise:

Skrevet

:5: THX, For en god latter... Ikke Av... -Med :fnise: GRATIS da... :tommelopp:

a.

Skrevet

Jo, eh..tusen takk😁

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper altid å spørre på KG først 😀

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, eh..tusen takk😁

TS, -og andre...

Bare noen generelle tips. Vdr. Digital fotografering + behandling av Scannede filer, -fra film \ negativer... Bilder i digitalt format har alltid godt av en tur i ¨mørkerommet¨, -Sikkert mange som ikke tenker på att papirbilder fra negativ film ble\er JusStert I Mørkeromm, under kopi-prossen.

OG Ett ¨¨mørkeromm¨¨ ala GIMP På pc,n gir muligheter for ... Utsnitt, blanding av bilder. tekst i bilder, ¨endring -digital Str.¨ -masse mer. Utbrente, -les FOR Lyse eg. Over-exponert, er tapt.

-MEN. UTROLIG HVA MAN KAN HENTE AV FOR MØRKE DELER AV BILDER. Trikset ER Å IKKE OVERDIVE ,  -VDR. ¨Justeringer¨ -Kontrast, Farge-metning ETC. Bare noen tips Fra en ¨Gammal Tulling¨ -om noen skulle bry seg... ps. ER Er ett FAG IMHO. DERFOR Jeg liker GIMP, -Gjør det Enkelt \ ¨tilgjengelig¨... JEG ER  ingen ¨expert¨, -men knota litt med foto, Siden barn, -til i PRO, Digitale verktøy Meg

a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...