Gå til innhold

Kjøpe Huawei - er det trygt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her å lurer på hvilken telefon jeg skal kjøpe. Vil ikke at den skal være for dyr, og av flere bekjente har jeg hørt mye skryt om Huawei. Men så er det dette med spionasje som herjer i media for tiden. For meg som vanlig forbruker, uten veldig store hemmeligheteter, er det trygt? Hva tenker dere rundt Huawei? Burde man kjøre full boikott?

Anonymkode: ec7d0...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, alt er jo spionasje så jeg skjønner ikke helt dette med at Huawei skal være så mye verre. 

Men jeg lurer på det samme selv

Anonymkode: 15452...db1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le litt. Apple er MYE verre når det kommer til spionasje. Så slapp av du, kjøp deg Huawei. 

Anonymkode: 7cef3...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel heller om du vil støtte et kommunistisk land som går langt vekk fra menneskerettigheter, demokrati, behandling av dyr osv. Nå er ikke USA et perfekt eksempel på dette selv, men jeg vil si Kina er hakket verre. Huawei er også mye mer knyttet til regjeringen i Kina enn apple er i USA.

 

Dette er om du bryr deg om sånt da, spionasje skjer på begge sider uansett. 

Anonymkode: 4c36a...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er vel heller om du vil støtte et kommunistisk land som går langt vekk fra menneskerettigheter, demokrati, behandling av dyr osv. Nå er ikke USA et perfekt eksempel på dette selv, men jeg vil si Kina er hakket verre. Huawei er også mye mer knyttet til regjeringen i Kina enn apple er i USA.

 

Dette er om du bryr deg om sånt da, spionasje skjer på begge sider uansett. 

Anonymkode: 4c36a...821

Jeg er opptatt av slikt, ja.. Men jeg skal innrømme det at jeg er ikke den som alltid er flink til å velge merkevare basert på etikken de driver. Apple er ganske uaktuelt nå, jeg er lei av den overprisingen de driver med. 

Anonymkode: ec7d0...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden er det vel Huawei som har produsert halvparten av komponentene i telefoner fra andre merker også. Så da kan du jo ende opp med «Huawei» nesten uansett hvilket merke du kjøper?😉

Anonymkode: 0cbb5...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.2.2019 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er vel heller om du vil støtte et kommunistisk land som går langt vekk fra menneskerettigheter, demokrati, behandling av dyr osv. Nå er ikke USA et perfekt eksempel på dette selv, men jeg vil si Kina er hakket verre. Huawei er også mye mer knyttet til regjeringen i Kina enn apple er i USA.

 

Dette er om du bryr deg om sånt da, spionasje skjer på begge sider uansett. 

Anonymkode: 4c36a...821

Om du er opptatt av land med elendige forhold, så må du legge fra deg mobil, pc, klær, sodastreamer, stålbestikk, rekken er milevis... Du støtter de alle. Kutt ut og spis bananer, mango i samme slengen

Anonymkode: 8f64f...408

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA oppfordrer til boikott av Kina pga deres uoverensstemmelser i forbindelse med handelsavtaler. Og lille Norge dilter etter. USA vil at "alle" skal handle med USA, ikke Kina. Derav skremselspropagandaen i media. Det er lov å sette ting i sammenheng sånn at man ser det store bilde.

Anonymkode: e4c00...5f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er altfor naive, og er indoktrinert til å mene at Vesten er like ille som alle andre, inkludert undertrykkende diktaturer. Kina har en lov som pålegger kinesiske selskaper å spionere for staten. Det har aldri skjedd at kinesiske selskaper har nektet å følge slike pålegg, slik bl.a. Google og Apple har nektet i mange tilfeller i USA. Kina driver massiv industrispionasje, og noe av grunnen til at de kan selge teknologi så billig er at de har stjålet den i stedet for å utvikle den selv. Hos billigere og mer amatørmessige kinesiske telefonmerker har det allerede blitt dokumentet at telefonene sender informasjon til Kina.

Det er ikke lenge siden det ble kjent at Kina sannsynligvis brøt seg inn hos Visma, og at de gjennom maskinvare fra Huawei har drevet spionasje mot Etiopa.

Selvsagt driver USA og andre land også en viss grad av spionasje mot oss, men hvem har vi et sikkerhetspolitisk samarbeid med? Man må være fullstendig historieløs for å ikke forstå at i en evt. storkonflikt i framtiden så vil Russland og Kina med stor sannsynlighet være blandt fiendene, og USA de som hjelper å forsvare oss.

Anonymkode: de24d...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hva i ALLE dager får deg til å tro at noen har interesse av å spionere på deg?!? 

Jeg har en Huawei.. Kjør på om det er det du vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fali. De tapper bankontoen din.

Anonymkode: fdc4a...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg er en jævla drittelefon. Ikke kast bort penga dine på det skvipet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huawei har fått ok og sågar gode telefoner etterhvert, men jeg kjøper det av prinsipp ikke. Ikke fordi jeg er veldig rett for at det er overvåkede komponenter i disse mobilene, men det kan jo være noe i påstandene siden de har blitt gjennomgått av sikkerhetseksperter. Og jeg ser ingen vits i å ta den risikoen (selv om den kanskje er veldig liten i praksis) når det finnes så mange andre merker å velge mellom. For det andre ønsker jeg heller ikke å støtte unødvendig opp om elendige arbeidsvilkår for de som lager disse telefonene og et strengt statlig regime som det kinesiske. 

Anonymkode: c563c...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis privatlivet ditt betyr noe så ville du unngått å bruke teknologi i det hele tatt. Bruker du google? Facebook? Eller andre gratis tjenester? Da blir du spionert på. Data om deg blir brukt selv om du ikke vet det.

Anonymkode: 4696a...b4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎11‎.‎02‎.‎2019 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Sitter her å lurer på hvilken telefon jeg skal kjøpe. Vil ikke at den skal være for dyr, og av flere bekjente har jeg hørt mye skryt om Huawei. Men så er det dette med spionasje som herjer i media for tiden. For meg som vanlig forbruker, uten veldig store hemmeligheteter, er det trygt? Hva tenker dere rundt Huawei? Burde man kjøre full boikott?

Anonymkode: ec7d0...bc1

Ikke bit på amerikansk propaganda. Visste du at den norske regjeringen er blitt overvåket av den amerikanske? Hvorfor er det mer akseptabelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med ny Nokia og Samsung her i gården. Liker ikke spionasje nei, men hvem kan unngå det, tru...Da må en ikke bruke google eller Fb. bare en ringe og sms tlf. En sånn liten søt en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo Huawei i mastene nå, vi alle blir overvåket 🤣

Anonymkode: fdc4a...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, March 12, 2019 den 9.31, AnonymBruker skrev:

 Stoler ikke på Kina nei. 

 Anonymkode: d3ed5...69a

For amerikanerne er jo liksom så vanvittig mye bedre NOT!! 

Er det noen som har blitt tatt med buksene nede, så er det jo nettopp dem... 

Anonymkode: 39a84...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...