Gå til innhold

Fet tenåring - foreldrenes feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvert imot, mange foreldre sliter med foreldrerollen, noen sliter med å lage næringsrike og sunne måltid for barna. Foreldre som kjøper ferdigpizza mer enn 1 gang i uken, finnes. 

Anonymkode: 09d68...6b6

Å slite med å opprettholde en sunn livsstil er noe annet enn å ikke greie å se at barnet veier 100kg. De trenger ikke å bli meldt til barnevernet for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎11‎.‎02‎.‎2019 den 22.18, Husholdning1 skrev:

Jentas overvekt er ikke din sak. Punktum.

Om hun hadde blitt utsatt for omsorgssvikt så hadde det vært noe å varsle barnevernet for. At hun er overvektig er heldigvis neppe en barnevernsak.

Alt er relativt, og jeg sier ikke at det garantert er sånn her, men et ekstremt overvektig barn kan godt være et resultat av omsorgssvikt. Jeg så en gang et par ekstremt overvektige damer med et ekstremt overvektig barn på Narvesen på pølsesalg. Jenta (kanskje 4-5 år eller noe, vanskelig å anslå alder på barn når de er så store) ble tydelig hemmet av vekten, men hva sto på programmet for formiddagens utflukt?  Joda, pølsekjøp på Narvesen.

Hvis ikke dette er omsorgssvikt, da lurer jeg på hva som er det. Dette er noen år siden, og gudene må vite hvordan situasjonen er for den jenta i dag.

Anonymkode: 3a23f...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er relativt, og jeg sier ikke at det garantert er sånn her, men et ekstremt overvektig barn kan godt være et resultat av omsorgssvikt. Jeg så en gang et par ekstremt overvektige damer med et ekstremt overvektig barn på Narvesen på pølsesalg. Jenta (kanskje 4-5 år eller noe, vanskelig å anslå alder på barn når de er så store) ble tydelig hemmet av vekten, men hva sto på programmet for formiddagens utflukt?  Joda, pølsekjøp på Narvesen.

Hvis ikke dette er omsorgssvikt, da lurer jeg på hva som er det. Dette er noen år siden, og gudene må vite hvordan situasjonen er for den jenta i dag.

Anonymkode: 3a23f...b52

Dette er ikke omsorgssvikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...