Gå til innhold

Forsynte seg av maten i kjøleskapet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en kristen, finsk mann som tar mat i kjøleskapet på jobben. Kanskje de kjenner hverandre? 

Anonymkode: d0626...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen, altså, om vi skoa svare på Ts sitt innlegg så blir jonsvaret kort, konsist, og lite moro.

ts: du er voksen. Ta deg på tak og snakk med henne.

ta det med sjefen, liksom. Hva er Ts; en potetsekk? Hadde noen tatt opp dette med meg som sjef så hadde jeg notert meg i margen at vedkommende burde bli «nedbemannet» ved første høve.

Anonymkode: 50e81...ea4

Så du tar ikke i kollegakonflikter?

Når de ansatte har tatt opp problemstillingen med damen (opptil flere ganger), og meldingen ikke er mottatt av kollegaen som forsyner seg av de andres mat, så er det en kollegakonflikt som enhver oppegående leder bør (og må) ta seg av.

Hvorfor? Fordi da er konflikten i ferd med å påvirke arbeidsmiljøet og produktiviteten i alvorlig grad. Sånne konflikter dør ikke, de vokser.

Anonymkode: 285b0...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med flere muslimer og de har aldri stjålet min lunsj/matpakke. 

Anonymkode: 15ebe...9f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Slike driter vel i det.  Har også jobbet med drittsekker som forsyner seg av andres mat og bryr seg ikke om det står navn på maten.

Anonymkode: c2942...13d

...slike...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende, men det kan jo også dreie seg om kulturforskjeller. Ingen her kjenner til denne kvinnen utenom TS, og det er jo TS som valgte å inkludere opplysningen. 

Anonymkode: 55059...2a3

Jeg forstår at du hverken har møtt særlig mange muslimer eller somaliere.

Anonymkode: 5752f...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en kristen, finsk mann som tar mat i kjøleskapet på jobben. Kanskje de kjenner hverandre? 

Anonymkode: d0626...101

Beklager så mye på min landsmanns vegne. Mattyveri er en viktig del av vår kristne, finske kultur. Han forstår nok bedre når han blir assimilert.

Anonymkode: 5752f...bda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med et par somaliere,  De er livredde for å spise mat ukjente har tilberedt,  fordi de er livredde for å få i seg mat som er haram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg, hvor tafatt er det mulig å være? Det sitter altså en hel gjeng på lunsjrommet og bare ser på at hun tar mat fra kjøleskapet og ingen av dere tør å si "hei, det der er min/hennes/hans mat, det kan du ikke ta av"? Er dere fjorten år gamle? Si fra til henne på en ryddig, ordentlig måte istedenfor å baksnakke henne på internett.
Dette er så veldig typisk nordmenn: havne i en ubehagelig situasjon, nekte å gjøre NOE for at situasjonen skal bedre seg, bli overrasket over at situasjonen ikke løser seg magisk, gnure over at situasjonen vedvarer, repeat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett hengelås på kjøleskapet og be den kjeltringaktige førkja ta med egen mat! Ha salami, bacon, svinefilet osv på matpakka hver dag. Dere kan også klistre klistremerker av søte griser på kjøleskapet. 

Endret av Spekulasjoner&hets
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikrasisme....... Troll. 

Ikke relevant for noe om hun er muslimsk eller hindu eller svensk. 

Anonymkode: 67fc7...ffb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta å surr kjøleskapshåndtaket inn med bacon. 

Anonymkode: a0408...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere henger dere like mye opp i nasjonalitet og religion. Svar heller på spørsmålet.

Anonymkode: 791ca...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med lederen, så må han/hun prøve å snakke henne til fornuft.

Kjipt med folk som stjeler.

Anonymkode: 791ca...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...